درمان افسردگی با مغناطیس درمانی!

درمان افسردگی با مغناطیس درمانی!
روانپزشکان در آمریکا می‌گویند روان درمانی و داروهای افسردگی فقط حدود یک سوم از بیماران افسرده را معالجه می‌کند اما مغناطیس درمانی می‌تواند برای مقابله با این اختلال روانی موثرتر باشد.
دکتر مورالی رائو از کارشناسان مرکز پزشکی دانشگاه لویولا در آمریکا می‌گوید: در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ مرکز سلامت روان در این کشور روش مغناطیس درمانی را ارائه می‌دهند. در این تکنیک پالس‌های کوتاه میدان‌های مغناطیسی به مغز فرستاده می‌شوند.

در مرکز پزشکی لویولا، حدود دو سوم از بیماران دکتر رائو که تحت مغناطیس درمانی قرار گرفته بودند، اظهار کردند که به میزان قابل توجهی از شدت افسردگی آنها کاسته شده یا به کلی افسردگی‌شان برطرف شده است. در سال ۲۰۰۹ میلادی سازمان غذا و داروی آمریکا تکنیک مغناطیس درمانی را برای بیماران مبتلا به افسردگی حاد که با مصرف دارو بهبود پیدا نکرده بودند، تایید کرد.
به گزارش پاتوق۹۸، در یکی از این تکنیک‌ها موسوم به «نورواستار» یک هسته مغناطیسی در کنار سمت چپ سر بیمار قرار داده می‌شود و بواسطه آن پالس‌های کوتاهی از میدان مغناطیسی به مغز بیمار ارسال می شود و تولید جریان‌هایی می‌کند که نقش آنها تحریک سلول‌های مغزی است. این جریان‌ها نیز به نوبه خود روی مدارهای عمیق‌تر تنظیم خلق در مغز تاثیر می‌گذارند. تغییرات حاصل از این فعل و انفعالات در مغز برای مبتلایان به افسردگی و کاهش علائم آنها مفید هستند.
منبع :http://www.patogh98.com/

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *