درمان سرطان ریه با نانوذرات مغناطیسی درکشورامکان پذیر شد

درمان سرطان ریه با نانوذرات مغناطیسی درکشورامکان پذیر شد

درمان سرطان ریه با نانوذرات مغناطیسی درکشورامکان پذیر شد
محققان کشور موفق به کشف روش جدیدی در شناسایی و درمان سرطان ریه با استفاده از نانوذرات مغناطیسی شدند.
به گزارش بنیان به نقل از ایرنا، هادی سخایی محقق این طرح افزود: نانوذرات مغناطیسی نسبت به دیگر نانوذرات سمیت بسیار کمی در بدن ایجاد می کنند و به راحتی از بدن دفع می شوند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ماندگاری آن ها در بدن پس از آزاد سازی دارو بسیار کم بوده و به راحتی از بدن خارج می شوند. از مزیت بارز نانوذرات مغناطیسی استفاده از آن ها در دارورسانی هدفمند بوده که با اعمال میدان مغناطیسی خارجی دقیقا به سوی سلول های سرطانی هدایت می شود چرا که به صورت های مختلف داروها را می توان روی آن ها بارگذاری کرد و به سلول های هدف رساند.

این محقق یادآورشد که این طرح با عنوان ˈتهیه ذرات مغناطیسی اصلاح شده پلیمرهای هوشمند حاوی دوکسوروبیسین با قابلیت شناسایی و درمان سرطان ریه ˈ است.

وی افزود: پس از تهیه نانوذرات مغناطیسی به اندازه کمتر از 50 نانومتر و پوشش دهی آن ها با پلیمر با استفاده از دو روش جذب فیزیکی یا شیمیایی دوکسوربیسین را روی نانوذرات بارگذاری کردند.

به گفته سخایی، دراین طرح نانوذرات مغناطیسی آهن – که با روشی شیمیایی به پلیمرهای هوشمند جدید پیوند زده شده – تهیه شده است.این پوشش ها زیست سازگار و با قابلیت حضوردر محیط بیوشیمیایی بدن با حداقل سمیت می تواند منجر به ماندگاری طولانی تر دارو در بدن و جریان خون شود.
منبع :http://www.bonyannews.ir/

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *