درمان لكنت زبان بوسیله هیپنوتیزم

درمان لكنت زبان بوسیله هیپنوتیزم
لكنت زبان از بیماری هایی است كه در پرتو شناخت درست بیماری توسط والدین و اراده آنها در شروع و ادامه درمان در بیشتر موارد به طور كامل یا نسبی درمان می شود . البته روش های درمانی بسیار متعدد و متنوعی برای آنها ارائه شده كه به نظر می آید در بین طیف گسترده انواع روان درمانی ها، هیپنوتیزم درمانی دارای امتیازات زیر باشد:
1- در متن پیدایش و جریان خلسه هیپنوتیزمی، آرامش و درمان اضطراب و بی قراری وجود دارد، در حالی كه انواع روان درمانی های دیگر خود می توانند اضطراب بر انگیز باشند.
2- در تمام انواع هیپنوتیزم درمانی، به افزایش اعتماد به نفس توجه می شود كه این دو نكته در درمان لكنت زبان بسیار مهم هستند.
3- در جریان هیپنوتیزم درمانی بر خلاف راه های دیگر با عدم تاكید بر روش ها و تمرین های تكلمی شدید، بیمار تحت تاثیر فشار بیزار كننده ای قرار نمی گیرد.
4- در شرایط خلسه هیپنوتیزمی – حتی در پایان جلسه اول – بیمار خیلی بهتر از شروع جلسه صحبت می كند. به این ترتیب ضبط نوار صوتی در این شرایط و باز پخش آن پس از پایان جلسه، تاثیرات بسیار زیادی بر روی روحیه بیمار و امید او به درمان می گذارد.
5- پس از چند جلسه درمانی، می توان به بیمار ” خود هیپنوتیزم “ را آموزش داد تا او خود در اوقات فراغت بتواند به درمان خودش كمك كند.
6- با كمك تكنیك تلقینات بعد از هیپنوتیزمی می توان در شرایط خلسه هیپنوتیزمی به بیمار تلقین كرد كه او بعدها و در شرایط هشیاری هم احساس آرامش و اعتماد به نفس خود را حفظ كرده و خیلی آرام و سلیس صحبت خواهد كرد.
نحوه انجام هیپنوتیزم درمانی برای درمان لكنت
در یك جلسه مقدماتی مشاوره، درمانگر ضمن آشنایی با بیمار، به او و اطرافیانش این مطالب را می گوید:
– هیپنوتیزم درمانی یك روش درمانی غیر دارویی و در متن پزشكی است و دارای اصالت علمی و قانونی است.
– هیپنوتیزم درمانی یك روش درمانی پر قدرت و مطلقا بدون عارضه است.
– در طی دوره درمان – حتی از ماه اول – به تدریج آثار بهبودی در نحوه تكلم بیمار پیدا می شود. روش های آرامش بخش یا ریلكس كننده در كنار تكنیك های افزایش دهنده اعتماد به نفس، از همان جلسه اول موجب پیشرفت در درمان می شود.
– در ماه اول هر هفته دو جلسه هیپنوتیزم درمانی برای بیمار صورت می گیرد و به بیمار برای ادامه درمان، خود هیپنوتیزم آموزش داده می شود. در چند ماه بعد بیمار فقط ماهی دوبار به پزشك مراجعه می كند و به تدریج با كمك نوار صوتی و خود هیپنوتیزم، بیمار ادامه درمان را به عهده می گیرد.
– هیپنوتیزم درمانی مانند انواع دیگر روان درمانی برای رسیدن به یك نتیجه كامل و مستمر، ممكن است به جلسات درمانی بیشت[/size]ری نیاز داشته باشد

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در هیپنوتیزم

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *