درمان مشکلات گوارشی با سوزن

درمان مشکلات گوارشی با سوزن
طب سوزنی یکی از شیوه های درمانی مکمل در جهان است که از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان اولین درمان تایید شده است، به همین دلیل بسیاری از متخصصان و درمانگران، این شیوه درمانی را به عنوان یک شیوه درمانی بدون عارضه به بیماران مبتلا به التهاب معده و التهاب اثنی عشر توصیه می کنند.
اگر التهاب معده دارید…

طب سوزنی یکی از شیوه های درمانی مکمل در جهان است که از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان اولین درمان تایید شده است، به همین دلیل بسیاری از متخصصان و درمانگران، این شیوه درمانی را به عنوان یک شیوه درمانی بدون عارضه به بیماران مبتلا به التهاب معده و التهاب اثنی عشر توصیه می کنند. در این شیوه درمانی، درمانگر می تواند تنها با چند جلسه طب سوزنی این بیماری را در ۲ حالت مزمن یا حاد، به طور کلی درمان کند.

درمان کمکی برای زخم معده

درمانگران طب سوزنی با استفاده از چند سوزن می توانند روند درمان بیماری زخم معده را تسریع کنند. در این حالت متخصصان از طب سوزنی به عنوان یک شیوه کمکی برای درمان زخم معده استفاده می کنند. در این حالت درمانگران با کمک سوزن ها روی عملکرد عروق اثر می گذارند و ترشح میزان اسید معده را کنترل کرده و موجب تسریع درمان زخم معده می شوند. از طرفی درمانگر با کمک این سوزن ها به کنترل میزان حرارت معده کمک کرده و به این ترتیب با کنترل فعالیت های عصبی بدن و کاهش تنش ها به درمان زخم معده می پردازد.

ترشی و اسیدی نخورید

در این شیوه درمانی رژیم غذایی ویژه ای به بیماران ارائه می شود که از میان آنها می توان به کاهش مصرف مزه های اسیدی و ترش اشاره کرد. در این حالت درمانگران به بیماران شان توصیه می کنند در وعده های شب از غذاهای سبک، آب پز یا بخارپز استفاده کنند. به اعتقاد این درمانگران، عملکرد بدن انسان به طور کلی در ساعت های پایان روز نسبت به ساعت های اولیه روز کمتر است، به همین دلیل ارگان های داخلی بدن نیز ضعیف تر از ساعت های اولیه صبح فعالیت می کنند و این حالت موجب می شود اندام درونی مثل معده نیز توان کمتری در روند دریافت و هضم غذا داشته باشد، بنابراین بهتر است تا حد امکان از مصرف غذاهای خام، میوه و سبزیجات خام پرهیز کنند و این مواد را به صورت آب پز یا بخار پز در وعده های غذایی به ویژه وعده شام میل کنند. پرهیز از غذاهای خام، لبنیات، میوه و سبزی خام از مهم ترین نکاتی است که به پیشگیری از ابتلا به درمان التهاب معده کمک می کند.

کولیت های عصبی را با موفقیت درمان کنید

سازمان بهداشت جهانی درمان کولیت های عصبی به کمک طب سوزنی را یکی از موفق ترین درمان ها می داند و شیوه درمانی طب سوزنی را اولین درمان مکمل و کامل برای این بیماری معرفی کرده است. این بیماری که از آن با عنوان سندرم روده تحریک پذیر نام می برند از جمله بیماری هایی است که موجب بروز نفخ، دردهای ناشی از نفخ، یبوست و اسهال در افراد می شود. یکی از مهم ترین عوامل بروز این بیماری وجود استرس، تنش و واکنش های عصبی است که موجب بروز اختلال در عملکرد روده ها و دستگاه گوارش بدن می شود. درمانگران طب چینی و طب سوزنی با ارائه چند سوزن به درمان این بیماری که ناشی از استرس ها و تنش های عصبی است، کمک می کنند. در حقیقت این درمانگران با هدف قرار دادن سیستم عصبی بدن در ۴ تا ۵ جلسه به کاهش فشارهای عصبی در بدن کمک می کنند.

یک درمان فوق العاده برای یک مشکل شایع

در طب سوزنی شیوه درمانی ای وجود دارد که به درمان بدبویی دهان می پردازد. در این شیوه، درمانگر با کار کردن روی نقاط مخصوص دستگاه گوارش به ویژه معده به درمان بدبویی می پردازد. درمانگران طب چینی معتقدند ماندن بیش از حد غذا درون معده و تخلیه نکردن بموقع آن موجب به وجود آمدن بوی بد در دهان می شود که این عارضه در افراد چاق یا افرادی که دچار اضافه وزن هستند بیشتر دیده می شود. علاوه بر این سکسکه و بادگلو که یکی از عوارض ناشی از چاقی و اضافه وزن است نیز با کمک طب سوزنی قابل درمان است.
منبع :آفتاب

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *