در روش شفای پرانیک درمان به چه صورت انجام می شود؟

در روش شفای پرانیک درمان به چه صورت انجام می شود؟

در این روش ، درمان در سه مرحله انجام می‌شود. در ابتدا به کمک دست درمانگر انرژی‌های اطراف بدن بیمار بررسی و اندازه گیری شده و در صورتیکه نا‌هماهنگی و عدم توازن در نقطه‌ای احساس شود، در مرحله بعد با استفاده از روش‌های پاک‌سازی سطوح انرژی، برطرف‌ شده و در پایان با انرژی متعادل و پرانای سالم جایگزین می‌شود.
برای بالاتر بردن میزان دریافت پرانا می‌توان از روش تجسم استفاده‌ کرد. به عنوان مثال با یک تنفس عمیق تجسم می‌کنیم که انرژی پرانا وارد بدن ما‌ می‌شود و در بدن ما گردش می‌یابد و به تمامی اجزا بدن راه می‌یابد. کسی که پرانا را مجسم می‌کند می‌تواند حضور عشق و پروردگار را در خود حس کند.

در هنگام شروع جلسه از بیمار خواسته می شود که خود را در یک گوی سفید نورانی مجسم کند و سپس درمانگر پس از تنفسی عمیق دست‌ها را در فاصله ای نزدیک پوست بدن از سر تا پای بیمارمی‌کشد و پس از هربار عبور کامل دستها از سر تا پا، دست‌ها را به سمت آب نمک تکان می‌دهد تا انرژی منفی بطور کامل خارج شود. درمانگراین عمل را حداقل هفت‌بار انجام می‌دهد تا پاک‌سازی انجام شود.
در مرحله بعد دست‌ها در دو طرف سر بیمار قرار می گیرد و از پروردگار و نیروی عشق می‌خواهیم تا انرژی حیاتی دریافت شود و درمانگر وسیله‌ای برای انتقال آن به بدن بیمار باشد. هر چه در این لحظه در خلوص بیشتری باشیم و با تمام وجود بر خواست خود توجه کنیم حضور بیشتری از پرانا را احساس خواهیم کرد. سپس دست را روی سایر چاکراها برده و به همه نقاط انرژی می‌دهیم.
در آخرین مرحله بازهم بیمار را داخل گوی پرشده از نور سفید مجسم نموده و درمان پایان می‌یابد.

چه تحقیقات و مستنداتی در مورد تاثیر شفای پرانیک موجود است؟
امروزه مدارک و شواهد علمی برای اثبات بدن انرژی و تاثیر سلامت آن بربدن فیزیکی وجود دارد که بر مبنای اسفاده از دستاورد دانشمندان روسی و استفاده از دوربین کرلیان می‌باشد . با استفاده از این دستگاه ، عکس‌هایی رنگی از بدن انرژی‌ و میدان انرژی اطراف بدن انسان‌ها یا حیوانات گرفته می‌شود. این میدان انرژی تا فاصله‌ای حدود چهار تا پنج اینچ از بدن فیزیکی گستره می شود. این دستگاه نشان می‌دهد که بیماری‌ها قبل از تاثیر بر بدن فیزیکی بر روی بدن انرژی تاثیر می‌گذارند و ما می‌توانیم با گرفتن عکس قبل و بعد از درمان ،تاثیر Pranic Healing را مشاهده کنیم. آزمایش‌های دیگر توسط این دستگاه بیانگر آن است که تغییر احساسات و ذهنیات باعث تغییر رنگ و درخشندگی و میزان انرژی حیاتی می‌شود.

سطوح مختلف روش شفای پرانیک به چه ترتیب است؟
Pranic Healing در سه دوره مختلف برگزار می‌شود.
· Pranic Healing مقدماتی برای درمان بیماری‌های ساده‌تر
· Pranic Healing پیشرفته که با استفاده از پراناهای رنکی و به کمک تکنیک‌های پیشرفته‌تر به درمان بیماری‌های سخت‌تر می‌پردازد.
· رواندرمانی Pranic که به درمان بیماری‌های روانی با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته می‌پردازد.
همچنین بیماری‌هایی که می‌توان با Pranic Healing درمان نمود به گروه‌های زیر تقسیم می‌شوند:
· بیماری‌های فیزیکی ساده مانند سردرد،‌ دندان‌درد، گلو درد، دل درد، تب، اسهال، درد‌های استخوانی و یا پیچ خوردگی و سوختگی‌های سطحی که ظرف مدت کوتاهی باعث بهبود می‌شود.
· بیماری‌های سخت‌تر مانند مشکلات قلبی، بیما‌ری‌های کلیوی، سل، هپاتیت، میگرن، کیست‌ها، التهاب مفاصل و صرع که احتیاج به جلسات درمانی بیشتری دارد.
· بیماری‌های ذهنی و احساسی مانند استرس، افسردگی، شیزوفرنی، پارانوئید و انواع ترس‌ها

شفای پرانیک(Pranic Healing) چیست؟
پرانا یک واژه سانسکریت به معنای نیروی حیات است و وجود این انرژی حیات‌بخش نامرئی عامل سلامتی و زنده بودن ما می‌باشد. این واژه در فرهنگ شرق Chi یا Ki نیز نامیده می‌شود که ما آن را ازطریق آب، هوا، زمین، در ختان و گیاهان و یا به کمک مراقبه و دعا دریافت می‌کنیم . یک درمانگر می‌تواند واسطه‌ای برای انتقال این انرژی باشد.
شفای پرانیک روش درمان با استفاده از انرژی پرانا می‌باشد که در درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها در سطح فیزیکی، احساسی و ذهنی بکار می‌رود. در این روش بدون تماس دست درمانگر با بدن بیمار، انرژی‌های منفی ناشی از بیماری‌ها از بدن انرژی نامرئی انسان پاک شده و انرژی تازه و پرانای سالم به بدن بیمار انتقال داده می‌شود . لازم به ذکر است که هرچه بیمار مقاومت کمتری نشان دهد، انرژی راحتتر و آزادتر جریان می‌یابد و روند درمان سریعتر پیش می‌رود.

شفای پرانیک با کریستال چیست؟
سه خصوصیت اساسی کریستال ها
1. انرژی را با ظرافت متراکم می کنند
2. قابل برنامه ریزی هستند
3. چاکراها را فعال می کنند
تراکم انرژی با ظرافت
کریستال می تواند انرژی های ظریف را جذب و ذخیره کندف از خود ساطع سازد و متمرکز نماید. بنابراین از یک لحاظ درست مانند یک باطری قابل شارژ است که می تواند انرژی الکتریکی را جذب، ذخیره و سپس آزاد سازد.
قابلیت برنامه ریزی
اگر یک روش بین به یک کریستال نگاه کند، جرقه های کوچکی از نور را در داخل آن می بیند. این جرقه ها یا نقاط نورانی ورقه های آگاهی هستند. این یک شکل بسیار اساسی از آگاهی است. کریستالهای مصنوعی میزان آگاهی بسیار کمی دارند در نتیجه در مقایسه با کریستالهای طبیعی بسیار پست هستند.
کریستال از خود اراده ای ندارد. بنابراین بدون مقاومت از دستورها پیروی می کند. اگر بگوئید انرژی پرانائی را جذب کرده انرژی را جذب کرده و اگر بگویید «انرژی ساطع کن» انرژی را از خود خارج می کند.
انسانها و حیوانات دارای قدرت اراده و آگاهی هستند. به همین دلیل ممکن است از دستورهای شما پیروی کرده یا اطاعت نکنند. اگر از آنها بخواهید کاری را انجام دهند می توانند مقاومت نمایند. حتی گیاهان نیز آگاهی دارند. زمانی که شخصی با یک گیاه صحبت کند، گیاه سریعتر و سالم تر رشد می کند. آنها نیز از قدرت اراده بهره مند هستند اما به میزان کمتر.
همانطور که پیش از این گفتیم کریستالها قدرت اراده ندارند، بنابراین از آنچه که به آنها بگویید تبعیت می کنند. هنگام برنامه ریزی یک کریستال، بیش از حد به آن دستور ندهید یا انجام کارهای خیلی پیچیده نخواهید.
فعال کردن چاکراها
کریستال قدرت فعال کردن چاکراها را دارد. منظور این است زمانی که یک کریستال را مستقیما روی یک چاکرا قرار می دهیم، چاکرا فعال می شود. اگر از یک فرد روشن بین بخواهید به چاکرای مورد نظر نگاه کند می بیند که آن چاکرا بزرگتر شده و انرژی بیشتری دارد و سریعتر می چرخد. کریستال نه تنها چاکرائی را که روی آن قرار گرفته بلکه چاکراهای دیگر را نیز فعال می سازد بخصوص چاکراهای پایینی را.
انجام آزمایش زیر را پیشنهاد می کنیم:
* یک فرد را به عنوان سوژه انتخاب کنید ترجیحا سالم باشد.
* برای مدت چند دقیقه دستهایتان را حساس نمایید.
* تمام چاکراهای اصلی از تاج تا چاکرای قاعده ای ریشه ای را بررسی کنید.
* یک قطعه کریستال روشن بزرگ را به روی دست سوژه قرار دهید. اگر قطعه کریستال نوک تیز است، انتهای تیز آن را به سوی بدن سوژه تنظیم نمایید.
* مجددا تمام چاکراهای اصلی را از چاکرای تاج تا چاکرای قاعده ای بررسی کنید. به تغییر اندازه چاکراها دقت نمایید.
* هاله درونی را دوباره بررسی کنید. به تغییر اندازه هاله درونی توجه نمایید.
به این ترتیب متوجه تغییرات زیر خواهید شد:
* تمام چاکراهای اصلی بزرگتر یا فعالتر شده اند.
* چاکراهای پایینی بزرگتر یا فعالتر از چاکراهای بالائی هستند.
* هاله درونی بزرگتر شده است.
* قسمت پایین هاله درونی بزرگتر از قسمت بالای آن است.
اگر چه کریستالها اثر فعال کننده بر چاکراها دارند و هاله ها را قویتر و بزرگتر می کنند، اما متاسفانه چاکراهای پایینی را بیش از چاکراهای بالایی فعال می نمایند. توجه داشته باشید که چاکراهای پایینی نسبت به چاکراهای بالا بزرگتر می باشند. این بدین معنی است که بیماران مبتلا به ناراحتیهای قلبی، فشار خون یا سرطان ترجیحا نباید بر روی بدن یا در اتاقشان کریستال داشته باشند.

مراحل اصلی پرانیک هیلینگ :
1- Basic : در این دوره با چاکراهای بدن ، وظایف آنها و نحوه درمان بدون استفاده از رنگ ها آشنا می شویم .
2- Advance : در این مرحله درمان به کمک رنگ ها را آموزش می بینیم .
3- سایکوتراپی : در این مرحله به درمان بیماریهای روحی و روانی مثل افسردگی ، اعتیاد ، وسواس و بطور کلی بیماریهای که منشأ روحی ، روانی دارند می پردازیم .

روشهای انتقال پرانیک
انتقال انرژی در روش پرانیک هیلینگ به 2 طریق می باشد :
1- روش اول اینکه هیلر با آناتومی بدن آشناست بنابراین علت بیماری را می شناسد و روی نقاط مربوط به بیماری کار می کند . در این روش هیلر از پرانا و انرژی الهی بطور همزمان استفاده می کند .
2- روش دوم اینکه هیلر با آناتومی بدن آشنا نیست بنابراین از انرژی الهی به تنهایی کمک می گیرد و این انرژی شعورمند بطور اتوماتیک به قسمتی از بدن بیمار که نیاز بیشتری به این انرژی دارد می رود .
در پرانیک هیلینگ توانایی انتقال انرژی هم از راه نزدیک و هم از راه دور وجود دارد . همچنین شما می توانید بر روی بدن خود و بدن دیگران کار کنید .
این تکنیک تا پایان عمر در درون بدن هیلر وجود دارد و هیچگاه از بین نمی رود ولی هر چه بیشتر هیلر از این تکنیک استفاده کند تبحر بالاتری پیدا کرده و تأثیرگذاری بیشتری دارد .
از برکات عمده ای که پرانیک هیلینگ برای شما به ارمغان می آورد : ایجاد آرامش ، سلامتی جسم و روح ، نزدیکی به خدا ، خودشناسی و خداشناسی و اعتماد به نفس می باشد .

چگونه پرانیک کار کنیم؟

در این روش هیلر (درمانگر) می تواند روی کلیه بیماریها تأثیر گذاشته و آنها را درمان کند و این درمانگری زمانی نتیجه بهتری دارد که خود هیلر از این تکنیک بیشترین بهره را برده باشد . یعنی :
1- هیلر با رعایت کردن اصول تهذیب اخلاق ( یاما و نیاما ) و مدیتیشن از نظر تزکیه پیشرفت کرده باشد .
2- هیلر با استفاده از یک سری تکنیکهای فیزیکی یوگا ( آساناها ) و تمرینات تنفسی ( پرانایاما ) بدن فیزیکی خودش را تقویت نماید که نیاز به تمرینات مستمر و روزانه دارد و باعث سلامت فیزیکی هیلر می شود .
هیلر با رعایت این اصول و تکنیکهای دقیق پرانیک هم در بعد بیماریهای جسمی و هم در بعد بیماریهای روحی و روانی می تواند موثر باشد . اگر هیلر به صورت دقیق و صحیح از تکنیکهای پرانیک استفاده کند ، هم خودش از نظر روحی و جسمی قوی می شود و هم می تواند یک درمانگر خوب باشد . درصورتیکه هیلر از اصول این تکنیک بصورت صحیح و دقیق استفاده نکند که در واقع همان کارکردن روی انسدادها و بیماریها و تزکیه نفس خود است ، امکان انتقال بیماری شفاگیرنده به بدن هیلر و برعکس وجود دارد .
پرانیک جایگزین درمان پزشکی نیست ولی می تواند مکمل خوبی برای درمان بیماریها در کنار درمان پزشکی باشد .
در این روش چون ما کانالی برای انتقال انرژی هستیم بنابراین هیچگاه انرژی ما تهی نخواهد شد .
بکارگیری این تکنیک درمورد موجودات زنده و به خصوص انسان می باشد .
در روش پرانیک قبل از انتقال انرژی ، هیلر بدن بیمار را پاکسازی می کند . به این ترتیب که نقاطی را که با کمبود انرژی یا تراکم انرژی مواجه هستند شناسائی کرده و ابتدا انرژی های آلوده و یا متراکم را از روی هاله بدن بیمار برداشته (پاکسازی ) و بعد انرژی را انتقال می دهد .
در پرانیک هیلینگ پاکسازی بدن بیشتر از انرژی دادن اهمیت دارد .
پرانیک هیلینگ

پرانیک هیلینگ یک تکنیک درمانگری به کمک « پرانا » و « انرژی شفای الهی » است . « پرانا » انرژی حیاتی است که پیرامون ما را فرا گرفته است . پرانا در این روش ابزار و کانالی است برای انرژی الهی .
بنیانگذار این تکنیک مَستِر « چوآ کوک سوئی » (CHOA KOK SUI) می باشد . این تکنیک در ابتدا در بین مردم عادی رواج نداشته است و فقط عده معدودی از این تکنیک باخبر بودند و از آن استفاده می کردند . تا اینکه بالاخره این تکنیک اخیراً به صورت سینه به سینه ( از فردی به فرد دیگر) در بین مردم عادی رواج یافته است . روش انتقال انرژی در این تکنیک به کمک دستها می باشد و به محض نیت هیلر این انرژی از طریق دستها جریان پیدا می کند .
این تکنیک به طور طبیعی در هستی موجود است.

منبع :robabnaz66.persianblog

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *