رابطه تفکر و ثروت1

رابطه تفکر و ثروت

هر فرد دارای قدرت طبیعی و ذاتی برای فکر کردن در مورد آنچیزی است که او دوست دارد بدان بیندیشد اما این نوع فکر کردن به تلاش بیشتری در مقایسه با افکاری نیاز دارد که صرفا توسط ظواهر ( appearances ) نشان داده می‌شود.

فکر کردن مطابق با ظواهر آسان است اما فکر کردن به حقیقت بدون توجه به ظواهر کاری بسیار سخت و طاقت فرسا است و به قدرت و نیروی بسیار بیشتری نسبت به هر کار دیگری که از ما خواسته می‌شود تا آن را انجام دهیم نیاز دارد.

 

هنگامی که افراد کاری را که مداوم و پی در پی با فکر سر و کار دارد انجام می‌دهند هیچ کاری وجود ندارد که آنها از انجام آن ابا داشته باشند و این سخت ترین کار در جهان است. این مسئله به ویژه زمانی درست است که حقیقت در مقابل ظواهر می‌گیرد.

هر ظاهری در جهان مادی همیشه شکل مشابهی را در ذهن خود ایجاد می‌کند که آن را مشاهده می‌کند و از این ظاهر می‌توان فقط با تفکر به حقیقت جلوگیری کرد.

بررسی ظواهر فقر اشکال مشابهی را در ذهن شما ایجاد خواهد کرد مگر اینکه شما این حقیقت را بپذیرید که هیچ فقری در جهان وجود ندارد و فقط فراوانی و ثروت وجود دارد.

فکر کردن به سلامتی هنگامی که در محاصره ظواهر بیماری قرار می‌گیرید یا فکر به ثروت هنگامی که در میانه ظواهر فقر قرار دارد نیاز به قدرت و نیرو دارد اما هر کسی که به این قدرت نیاز دارد به یک مغز متفکر تبدیل می‌شود. این شخص می‌تواند بر سرنوشت خود غلبه پیدا کند و دارای آنچیزی باشد که خواستار آن است.

این قدرت را فقط می‌توان از طریق بدست آوردن حقیقت اصلی که پشت همه ظواهر قرار دارد بدست آورد و حقیقت این است که یک ماده متفکر و هوشمند وجود دارد که از آن همه چیزها ساخته می‌شود.

پس ما باید این حقیقت را درک کنیم که هر فکری که در این ماده وجود دارد تبدیل به یک شکل می‌شود و بنابراین انسان می‌تواند از طریق افکارش آن شکل را تحت تاثیر قرار دهد و باعث شکل گرفتن و مادی شدن آن چیز شود.

هنگامی که این موضوع را می‌فهمیم، همه شک و ترس خود را از دست می‌دهیم زیرا می‌دانیم آنچه را که دوست داریم به وجود آوریم ایجاد خواهیم کرد، آنچه را که دوست داریم به آن دست پیدا کنیم خواهیم داشت و به آن جایگاه و مقامی که می‌خواهیم برسیم خواهیم رسید.

به عنوان نخستین گام در راه ثروتمند شدن، شما باید سه اظهار نظر اساسی را که قبلا در این فصل توضیح داده شد باور کنید و برای تاکید بر روی آنها، من آنها را دوباره در اینجا تکرار خواهم کرد :

 یک ماده متفکر و هوشمند وجود دارد که از آن همه چیزها ساخته می‌شود. این ماده متفکر در حالت اصلی خود رخنه و نفوذ می‌کند و فضاهای میانی جهان را پر می‌کند .

 تفکر و اندیشیدن به این ماده آنچیزی را تولید می‌کند که این فکر آن را به تصویر کشیده است .

 انسان می‌تواند وقایع  را در افکار خود شکل دهد و با تحت تاثیر گذاشتن افکارش بر ماده بی شکل قادر است آنچه را که بدان فکر می‌کرده است به وجود آورد .

شما باید تمامی مفاهیم دیگر جهان را به کناری بگذارید و بر روی این قضیه ذهن خود را معطوف کنید تا در ذهن شما تثبیت شود و به فکر عادی و همیشگی شما تبدیل شود. عبارت‌های بالا را بارها و بارها بخوانید. هر کلمه را در حافظه خود بسپارید و تا زمانیکه آنچه را که بر زبان می‌آورید به شدت باور کنید بر روی آنها تعمق کنید. اگر شک و تردید به سوی شما آمد، آن را به کناری بیفکنید .

این سوال را مطرح نکنید که چرا این مفاهیم درست هستند و همپچنین در این باره تعمق نکنید که چگونه آنها می‌توانند درست باشند. صرفا به آنها اعتماد کنید. علم رسیدن به ثروت با پذیرش کامل این مسئله شروع می‌شود.

منبع " کتاب چگونه ثروتمند شویم  با ترجمه استاد آرام "

انتشارت تجسم خلاق

www.aram24.ir

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *