راز دست یافتن به یک اعتماد به نفس قوی

راز دست یافتن به یک اعتماد به نفس قوی
۱. پرونده‌ ای‌میل عصبانی

هول کردن می‌تواند یک اشتباه کوچک را با از دست دادن کنترل، بدتر کند. اگر از مصیبتی رنج می‌برید به خودتان فرصت دهید تا این ضربه را قبول کنید. کانتر تأکید می‌کند این مصیبت را انکار نکنید و حتی سعی نکنید مشکل را با سرعت حل کنید، سیستم حمایتی‌ای در اطراف خود جمع کنید تا به سادگی تقویت شوید.

وقتی من والدینم را در عرض دو سال پشت سر هم از دست دادم، این کار را کردم. ما خیلی با هم نزدیک و صمیمی بودیم و من ناگهان آنها را به طرز وحشتناکی از دست دادم. اما فهمیدم که باید با دوستانم در ارتباط باشم به آنها زنگ می‌زدم و از آنها خواهش می‌کردم که با هم به پیاده‌روی برویم یا با هم شام بخوریم. نشستن و فکر کردن به ناراحتی‌ها بدترین کاری است که می‌توانید انجام دهید تا مشکل‌تان را حل نمائید.

سراسیمه دنبال کردن یک موقعیت همراه با استرس می‌تواند باعث شود که شما در جست‌وجوی یک لحظه و اغلب راه حل اشتباه باشید. وقتی عصبانی هستید ای‌میل عصبانیت را بنویسید اما هرگز آن را نفرستید. کانتر، می‌گوید: زمانی که هول شده‌اید، لحظه‌ای نیست که اقدام کنید. زیرا در این زمان احساساتی شده‌اید. من به این مسأله در ورزش توجه کرده‌ام. ورزشکاران فراموش می‌کنند آنچه را که خوب می‌دانند انجام دهند و گاهی مرتکب اشتباه‌های احمقانه‌ای می‌شوند. یک قانون سرانگشتی این است: هول کردن، یک عمل ناشیانه را بدتر می‌کند.

۲. بگذارید بازی‌های اعتماد به نفس وارد شوند.

وقتی کانتر مدیران را نصیحت می‌کند به اهمیت تشویق و شناخت تأکید می‌ورزد. روسائی که در محیط کار قدم می‌زنند و با کارمندانشان آشنا می‌شوند. تأثیر زیادی در میزان اعتماد به نفس و موفقیت کارمندان دارند. شناخت به خودی خود، کار مشکلی نیست اما باید واقعی باشد. یکی از خطوط هواپیمائی با همین روش به موفقیت دست پیدا کرد. یک سال آنها ۶۵ دلار پاداش برای همه کارمندان پیشنهاد کردند. خط هوائی آنها موفق شد تا بالاترین رتبه را به خاطر فرود به موقع دریافت کند. و از رتبه هفتم به رتبه اول برسد و بدین ترتیب ۵/۲ میلیون دلار بین همه کارمندان توزیع شد.

کانتر می‌گوید: نقاط قوت را در دیگران پیدا کنید و احساس خودتان را نسبت به آنها بیان کنید. حتی در ازدواج همسران اغلب نمی‌دانند که شریک زندگیشان واقعاً چه چیزی را درباره آنها دوست دارد. همسر من اغلب اوقات به ویژه در هنگام صبح سرحال و شاد است. من همیشه به او می‌گویم که چقدر شاد از خواب بیدار شدن او برای من اهمیت دارد در حالیکه ممکن است خودم اینگونه نباشم. این به نظر مسأله کوچکی می‌آید اما بعد از ۳۳ سال ما یک ازدواج محکم و بادوام داشته‌ایم.

در بعضی از محیط‌های کاری چون کارمندان از طرف رئیس خود تشویق نمی‌شوند. احساس خوبی ندارند، شما هم اگر برای شخصی با این ویژگی کار می‌کنید. مسلماً بعد از مدتی اعتماد به نفس خود را از دست خواهید داد و ممکن است خودتان را یک بازنده بدانید. اگر چنین اتفاقی افتاد موقعیتی را پیدا کنید که در آن برنده شوید. در جست‌وجوی شغل دیگری باشید یا با همکاران خود سعی کنید اوضاع را تغییر دهید، یا تلاش خود را به روی چیزی خارج از محیط کار متمرکز سازید.

۳. قانون کانتر را به یاد بیاورید: همه چیز در میانه راه ممکن است به نظر شکست بیاید.

برد، اغلب نتیجه مقاومت است و اینکه وقتی در خطر هستید، تسلیم نشوید کانتر می‌گوید وقتی این نگرش را پیدا می‌کنید که اگر کاری انجام دهید تفاوتی حاصل می‌شود، این نتیجه اعتماد به نفس است. به موقعیت خود نگاهی بیندازید و خود را در میان آن تصور کنید. داستان اصلاً تمام نشده، حتی وقتی اکثریت زیادی این‌طور فکر می‌کنند.

این چیزی است که طرفداران ورزش می‌دانند. آدام ویناتری گلزن کمک کرد که تیم نیوانگلند پاتریت، میامی دلفین را با نتیجه ۲۴ـ۲۷ در ۲۹ دسامبر ۲۰۰۲ شکست دهد، وقتی او در ثانیه‌های آخر گل زد، تماشاچیان زیادی قبلاً از صندلی‌هایشان بلند شده بودند تا به بیرون از استادیون بروند. این واقعه باعث شد تا طرفداران تیم بگویند: تا وقتی ویناتری ضربه می‌زند بازی تمام نشده. به وضوح هنوز دقایق و موقعیت‌هائی وجود خواهند داشت که نمی‌گذارند شما راه خودتان را بروید و این زمانی است که اعتماد به نفس باید با واقع‌گرائی تعدیل شود. اگر آنقدر به خودتان معتقد باشید. که عجولانه عمل کنید. اعتماد به نفس شما را به یک آدم احمق تبدیل می‌کند، بنابراین با دقت با مسائل برخورد کنید و از اعتماد به نفس جدید خود عاقلانه استفاده کنید.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *