راهنمای مدیتیشن برای اضطراب کودک

راهنمای مدیتیشن برای اضطراب کودک
آرام کردن کودک مضطرب می تواند یکی از سخت ترین چیزهایی باشد که شما می توانید به عنوان یک پدر و مادر انجام دهید. شما ممکن است نگران مسائلی از جمله مهارت های فرزند پروری باشید، ممکن است کودک شما دچار عصبانیت و یا حملات وحشتزدگی شود یا ممکن است نگران آن باشید که فرزندتان نیاز به درمان دارد اما در واقعیت، اضطراب در میان کودکان شایع است ، آمار نشان می دهد که از هر 10 تا کودک 1 نفر از آنها اضطراب شدید رادر طول دوران کودکی خود تجربه می کنند.
مشکل این است که با شیوه های فرزند پروری خود ممکن است اضطراب را در آنها به وجود آورید. افسردگی واضطراب یک واقعیت از زندگی فرزند شما درراه پردازش وواکنش مبارزه با تهدید است.
فکر می کنم از روند فیزیکی و عاطفی است که کودک شما گاهی دچار احساس ترس می شود( تنفس به سرعت افزایش می یابد کورتیزول به عنوان هورمون استرس و آدرنالین شروع به ترشح می کنند و ضربان قلب افزایش خواهد یافت. کف دست او شروع به عرق کردن می کند وشرایط عاطفی اوبه طور فزاینده ای تغییر خواهد کرد پاسخ آدرنالین هم ذهن وهم بدن افراد را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
اما یکی از جنبه های پاسخ ،جنگ یا گریز است که باعث می شود کودکان برای غلبه بر مشکل خود به این رفتارها بپردازند . هنگامی که کودک شما شروع به احساس عصبانیت می کند تنفس او افزایش یافته و کم عمق می شود، تپش قلب، و عرق کف دست هم جزاین علائم فیزیکی ترس می باشند .
آموزش مدیریت استرس به طور موثر به فرزندتان
آموزش کودک برای مدیریت استرس موثر است . با آموزش او برای چگونه نفس کشیدن، مدیتیشن و انجام تکنیک های کاهش استرس ، دیگر هر زمان که پاسخ های استرسی وجود دارد باعث می شود که او بتواند یک زندگی سالم داشته باشد.
زندگی با استرس متاسفانه یک بخش طبیعی از زندگی مدرن است. مدیتیشن ابزار مدیریت استرس موثر می باشد، حتی برای کودکان بسیار جوان هم وجود دارد. با هدایت فرزند خود از طریق مراقبه او را قادر به تفکر درباره خود خواهید کرد، شما هدیه ای بسیار ویژه در دراز مدت به اوخواهید داد.
با توجه به مقاله ای در نیوزویک در سال 2009 منتشر شد، مراقبه در برخی از مدارس دولتی تدریس میشده است وبرای ایجاد یک فضای آرام موثر خواهد بود . فلچر دردانشکده جانسون در واشنگتن DC در دو دوره 20 دقیقه ای مدیتیشن در روز را آموزش می دهد.
به عنوان یک پدر و مادر، چالش شما این است که فرزند خود را به مراقبه علاقه مند کنید. گاهی اوقات این کارمی تواند مشکل باشد. بچه های جوان پر از انرژی و فکر می شوند .
مهم ترین چیز برای انجام این کار این است که ازمراقبه لذت ببرند و زمان آرامی را داشته باشند. در اینجا یک ورزش ساده مراقبه هدایت شونده است که شما می توانید برای شروع استفاده کنید. به یاد داشته باشید این لذت و آرامش هم برای شما وهم کودک شما با پخش موسیقی ملایم، نور شمع و حالت دراز کشیده بر روی زمین کمک کننده است.
در حالی که کودک خود را آرام می کنید سعی کنید ساحل دریا را در یک روز آفتابی و گرم تجسم کند و از آنها بخواهید در برابر ساحل،صدای مرغان دریایی که در بالای سرشان پرواز می کنند را بشنوند ، به آنها اجازه دهید که به استراحت ذهن و روح و روان بپردازند.این تمرین را تا زمانی که فرزند شما از آن لذت می برد ادامه دهید. هنگامی که آنها آماده هستند از آنها بخواهید تا تمرینات مراقبه را دوباره انجام دهند، بازوها و پاهای خود را در حالت دراز کشیده قرار دهند و تنفس عمیقی را داشته باشند .
منبع:http://www.irmind.com/

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *