راههای طبیعی پیشگیری از میگرن

راههای طبیعی پیشگیری از میگرن
هرکس که از میگرن رنج میبرد میداند که این بیماری چقدر میتواند فرد را ناتوان کند , اما راههایی برای جلوگیری یا درمان آن وجود دارد . ما دراین مقاله در پی یافتن علت این بیماری وپیدا کردن راههای طبیعی برای جلوگیری از آن هستیم.

میگرن سردرد شدیدیست که اغلب فقط در یک طرف سر اتفاق می افتد و با حالت تهوع,حساسیت به نوروصدا,ضعف بینایی و سوزن سوزن شدن در دستها و پاها همراه است . این بیماری می تواند در هر زمانی و هرجا , از چندساعت تا چندروز ادامه پیدا کند. وقتی که شما دچار میگرن می شوید پیداکردن یک مسکن و یایک نیروی کمکی می تواند بسیار دشوار باشد .

روشهای سریع برای کاهش درد میگرن عبارتند از :
1 – نوشیدن کافئین
2 – خاموش کردن چراغها
3 – انجام ورزشهای هوازی
4 – قرار دادن کمپرس سرد روی سر خود.
هرچند در بسیاری از موارد درد میگرن آنقدر شدید است که هیچ یک از این روشها موثر نمیباشد. اجازه دهید نگاهی به برخی از اقدامات طبیعی برای جلوگیری از میگرن , از جمله برخی از توصیه های دکتر کاتلین لاندن بیاندازیم :

کاهش استرس

استرس از علل شایع میگرن است ,هرچند از بین بردن استرس بطورکامل در دنیای پرمشغله امروزی غیرممکن است اما باید تا حد امکان باتمرین تنفس عمیق ,یوگا و مدیتیشن آن را کاهش داد .
روی خودتان کار کنید و نه گفتن را یاد بگیرید.
برای خودتان وقت بگذارید و بدانید این اثرمثبتی بر زندگیتان خواهد گذاشت .
دکتر لاندن عقیده دارد که از مهمترین چیزهایی که میتواند باعث کاهش استرستان شود ورزش است

پیگیری کردن میگرن

دفعه بعدی که دچار میگرن شدید فعالیتهای آن روز خود را یادداشت کنید, کارهایی که انجام دادید و همینطور سطح استرستان را . بعد از ثبت چند یادداشت روزانه متوجه بعضی از الگوها خواهید شد و قادر خواهید بود چیزهایی که باعث افزایش شدت میگرنتان خواهد شد را ازبین ببرید .
اگر نیاز بود بعضی از فعالیتها یا مواد غذاییتان را حذف کنید حتما با پزشک خود مشورت کنید .
دکتر لاندن بر این باور است که علت سردرد در خانمها گاهی هورمونی است .کاهش استروژن قبل از قاعدگی و حتی گاهی اوقات در اواسط دوره میتواند باعث میگرن شود .

از بین بردن محرکهای میگرن

افرادی که از میگرن رنج میبرند میدانند که چه چیزهایی باعث شروع و یا تشدید آن میشود . محرکهای میگرن میتوانند از یک فعالیت خاص مانند رانندگی باشد و یا حتی غذاهای خاصی که میخورید مانند میوه ها و مرکبات یا پنیر . از این محرکهای پنهان آگاه باشید و تا جاییکه ممکن است از آنها دوری کنید.
دکتر لاندن میگوید مهمترین محرکهای میگرن شراب قرمز , شکلات , مکانهای دودی و همینطور کم آبی میباشد .

راه های طبیعی پیشگیری میگرن

کمی استراحت کنید

خواب نه تنها برای همه افراد مهم است بلکه برای افرادیکه مبتلا به میگرن هستند یک برنامه خواب منظم بسیار ضروری و مهم است .
افراد مبتلا به میگرن باید به اندازه کافی بخوابند ,اگر مشکل به خواب رفتن دارید درمورد راههایی برای درمان بیخوابی و استراحت بیشتر با پزشک خود صحبت کنید .

ویتامین ها و مواد معدنی خاص

باتوجه به مقاله تهیه شده توسط Jacob Teitelbaurn درزمینه روانشناسی , به این باور رسیدند که مصرف ویتامینها برای جلوگیری از شروع میگرن بسیار مهم است . او توصیه میکند هر روز صبح 30 میلی گرم ویتامین B2 و شب 200 میلی گرم منیزیم مصرف شود و مطمئن شوید رژیم غذاییتان سرشار از منیزیم از جمله آجیل ، سویا و اسفناج میباشد .دکتر لاندن میگوید : منیزیم در پیشگیری و درمان میگرن بسیار موثر است و بر این موضوع دلایل زیادی وجود دارد . ویتامینهای B میتواند باعث کاهش استرس و کم خونی شود , بنابراین در دوران قاعدگی از مصرف و جذب آهن بدن خود مطمئن شوید.
امیدوارم با استفاده از برخی از این روشهای طبیعی جلوگیری از میگرن ,رنج و دردتان از میگرن کمتر شود و زندگیتان لذت بخش شود . به یاد داشته باشید که همیشه با پزشک خود در مورد هر دارو و یا روش درمان خود مشورت کنید.
منبع :http://ibanoo.ir/

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *