روش‌هایی برای جلوگیری از استرس

روش‌هایی برای جلوگیری از استرس
داشتن مدیریت زمان، حل مسئله به همراه سیستم حمایتی منجر به کاهش استرس می‌گردد.برایمبارزه با استرس به طور کلی باید یک سری از آمادگی‌های پایه را داشته باشیم که کمتر در معرض استرس قرار بگیریم.

این ابزارهای پایه، همچون مهارت‌های زندگی باید در مدارس از ابتدا آموخته شوند که یکی از آن‌ها شامل مدیریت زمان یا (Time management) است.در مدارس باید کنترل خشم و مهارت تفریح به دانش آموزش داده شود تا بتوانند استرس را handle کنند.

کاهش استرس با سیستم حمایتی بهتر کنترل می‌گردد و باعث می‌شود فرد مهارت‌های ارتباطی گسترده‌تری داشته باشد و البته باید دانست استرس برای رشد و تکامل، در صورت داشتن ‌آمادگی کامل، لازم و ضروری است.در صورت نداشتن آمادگی منجر به شکست(Break Down) می‌گردد که باعث می‌شود فرد از نظر توانمندی در سطح پایینی قرار بگیرد.

از جمله مواردی که منجر به کاهش استرس می‌شوند مهارت در حل مسئله (Solvig Problem) و مهارت تصمیم گیری(Decition Making) است.

یکی از مهمترین عوامل استرس زا این است که ما عقیده داریم مسئول رفتار و عمل دیگران هستیم در حالی که این باور بسیار اشتباه است و افراد برای افزایش مهارت‌های خود می‌توانند از تفریح‌، تغذیه مناسب و Relaxation استفاده کنند.
منبع :سلامت 118

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *