روش ثروتمند شدن

علمی به نام علم ثروتمند شدن وجود دارد

علمی به نام علم ثروتمند شدن وجود دارد. این علم همچون جبر یا ریاضی بسیار دقیق است. قوانین مشخصی وجود دارد که بر فرایند بدست آوردن ثروت حکمفرماست و زمانیکه انسان این قوانین را فرا بگیرد و آن را به مرحله اجرا بگذارد با قطعیت ریاضی وار او ثروتمند خواهد شد.مالکیت پول و سرمایه در نتیجه انجام دادن کارها به شیوهای مشخص و قطعی حاصل میشود و آنهایی که کارهایشان را به شیوهای مشخص و قطعی انجام میدهند – خواه آگاهانه خواه ناآگاهانه- ثروتمند میشوند در حالیکه آنهایی که کارهایشان را به شیوهای مشخص و قطعی انجام نمیدهند – صرف نظر از اینکه چقدر سختکوش هستند یا صاحب چه تواناییهای بالایی هستند –  فقیر میمانند.

 

 

این یک قانون طبیعی است که دلایل (علتهای) مشابه همیشه نتایج (معلولهای) مشابهی را به وجود میآورند و بنابراین هر انسانی که یاد بگیرد تا کارهای خود را به شیوهای مشخص و قطعی انجام دهد مطمئنا ثروتمند خواهد شد.
حقایق زیر صحت و درستی مطالب اظهار شده در بالا را نشان میدهد.
ثروتمند شدن موضوعی درباره محیط و فضای خاصی نیست زیرا اگر چنین بود همه افرادی که در محلههای مشخصی زندگی میکردند ثروتمند میشدند. در این صورت، افراد یک شهر همه ثروتمند و مردمان شهر دیگر همه فقیر میشدند یا اینکه ساکنان یک ایالت یا یک کشور همه در ثروت غوطه میخوردند در حالیکه ساکنان یک ایالت یا کشور مجاور همه در فقر زندگی میکردند.
اما در همه جا مشاهده میکنیم که اغنیاء و فقرا در کنار هم و در یک محیط زندگی میکنند و غالبا دارای حرفههای یکسانی نیز هستند. هنگامی که دو نفر در یک منطقه زندگی میکنند یا دارای شغل یکسانی هستند و یکی از آنها ثروتمند و دیگری فقیر میشود این نشان میدهد که ثروتمند شدن ضرورتا ربطی به  محیط و یا فضای خاصی ندارد. بعضی از محیطها ممکن است مناسبتر از محیطهای دیگر باشد اما هنگامی که دو نفر که دارای شغل یکسانی هستند در یک محیط و محله زندگی میکنند و یکی از آنها ثروتمند و دیگری فقیر میشود این حاکی از آن است که ثروتمند شدن در نتیجه انجام دادن کارها به شیوهای مشخص و قطعی حاصل میشود.

علاوه بر این، توانایی انجام دادن کارها به شیوهای مشخص و قطعی صرفا به معنی داشتن استعداد نمیباشد زیرا بسیاری از افرادی که دارای استعداد بالایی هستند فقیر باقی میمانند در حالیکه افراد دیگری که دارای استعداد پایینی هستند ثروتمند میشوند.

با بررسی افرادی که ثروتمند شده اند، به این نتیجه میرسیم که آنها در همه زمینه ها دارای حد متوسطی هستند و دارای هیچ استعداد و توانایی برتری نسبت به افراد دیگر نمیباشند. کاملا مشخص است که آنها به این دلیل که دارای استعدادها و تواناییهایی هستند که دیگران صاحب آن نیستند ثروتمند نشدهاند بلکه دلیل ثروتمند شدن آنها این است که آنها کارهای خود را به شیوهای مشخص و قطعی انجام داده اند.

منبع " کتاب چگونه ثروتمند شویم با ترجمه دکتر آرام "

انتشارات موسسه تجسم خلاق

www.aram24.ir

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *