روش فکر کردن برای ثروتمند شدن

روش فکر کردن برای ثروتمند شدن

بیایید به بخش ششم باز گردیم و یک بار دیگر داستان آن مردی را بخوانیم که تصویری را از خانه دلخواهش در ذهن خود تشکیل داد. با این مثال، شما به مفهوم نسبی از گام نخست در راه ثروتمند شدن دست پیدا کردید.

در واقع، اولین گام برای ثروتمند شدن تشکیل تصویر مشخصی در ذهن از آنچیزهایی است که دوست دارید به آن دست پیدا کنید. محال است که بتوان ایده یا فکری را به دیگری منتقل کرد در حالی که خود انسان هیچ اعتقادی به آن نداشته باشد.

 

به عبارت دیگر، شما ابتدا باید ایده‌ای را خود باور داشته باشید و بعد آن را به دیگری منتقل کنید. بیشتر افراد نمی‌توانند بر ماده متفکر و هوشمند خود تأثیر بگذارند زیرا آنها خودشان مفهوم مشخص و چندان روشنی از آن چیزهایی ندارند که دوست دارند انجام دهند، داشته باشند، یا به آن چیزها نائل شوند.

با این حال، فقط کافی نیست که یک علاقه ومیل کلی برای رسیدن به ثروت در ذهن داشته باشیم. زیرا همه این علاقه را در خود دارند.

این کافی نیست که شما فقط دارای علاقه برای مسافرت کردن، مشاهده مکان‌های دیدنی و زندگی بهتر باشید. همه این میل‌ها را در وجود خود دارند. اگر شما قصد دارید که پیامی را برای یکی از دوستان خود از طریق نامه بفرستید، قطعا شما حروف الفبای کلمات این نامه را به ترتیب از اول تا آخر برای او نخواهید فرستاد تا او خود پیام نامه را از درون این کلمات تشخیص دهد و یا اینکه قطعا کلمات نامه خود را به صورت تصادفی از میان کلمات موجود در فرهنگ لغت انتخاب نخواهید کرد. شما نامه منسجمی را برای او خواهید فرستاد که دارای معنا و مفهوم باشد.

هنگامی که تلاش می کنید تا خواسته های خود را بر روی ماده متفکر و هوشمند خود نقش ببندید، به یاد داشته باشید که این  کار باید شکلی منسجم انجام شود. شما باید بدانید که چه چیزی می‌خواهید و آن چیز باید خاص و مشخص باشد. شما نمی‌توانید هرگز از طریق بیرون فرستادن آرزوهای شکل نگرفته وخواسته‌های مبهم خود نیروی خلاقه درون خود را به  کنش وادارید.

درست همانند مردی که در فصل پیش شرح آن را برای شما دادم آرزوهای خود را بررسی کنید. دقیقا ببینید که چه چیزی می‌خواهید و به تصویر ذهنی مشخصی از آن چیز دست پیدا کنید زیرا هنگامی که به آن آرزو دست پیدا می کنید دوست دارید که آن خواسته را عینا ببینید.

شما باید این تصویر مشخص را از خواسته‌های خود دائما در ذهن خود مرور کنید. همان طور که ملوانی که در حال راندن کشتی در دریا است به خوبی نام بندر مقصد را می داند، شما نیز باید همیشه آرزوها و خواسته‌های خود را به خوبی در ذهن بسپارید. همان طور که سکان دار کشتی هیچگاه قطب نما را از یاد نمی‌برد، شما نیز نباید هیچ گاه خواسته خود را از ذهن خود پاک کنید.

ضروری نیست حتما برای انجام این کار تمرین‌های تقویت حافظه انجام دهید یا زمان‌های خاصی را برای دعا و نیایش کنار بگذارید یا " مدتی را در سکوت بگذرانید " و یا کارهایی از این نوع انجام دهید. بعضی از این چیزها کافی به نظر می رسد اما همه آن چیزی که احتیاج دارید دانستن این است که چه چیزی را دوست دارید و اینکه آیا آن چیز را به همان اندازه‌ای می‌خواهید که در افکار شما باقی بماند و هیچگاه از یاد شما نرود.

منبع " کتاب چگونه ثروتمند شویم  با ترجمه استاد آرام "

انتشارات تجسم خلاق

www.aram24.ir

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

2 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *