روش های کنترل عصبانیت

روش های کنترل عصبانیت
هفته گذشته برای هماهنگی با وکیلم بسیار کلنجار رفتم. من و همسرم از هم جدا شده‌ایم و درگیر مسائل حق حضانت پسر 4 ساله‌مان بودیم. طی این جریانات، از رفتارهایی که همسرم از خود نشان داد بسیار ناراحت شدم. در آن حال باید خود را برای رویارویی با وکیل وی آماده می‌کردم و مدارک را آماده کرده و برای سؤالاتی آماده می‌شدم که قرار بود از من بشود. در میان انبوهی از مدارک و کاغذها بودم و احساس سنگینی، هیجان و افسردگی می‌کردم. در این میان بود که یکی از دوستان تلفن زد، حال و احوال خود را برای او تشریح کردم و او در جواب به من گفت: الان زمان منطقی فکر کردن و درست رفتار کردن است. به این حرف خندیدم و احساس کردم که انرژی درونی‌ام افزایش یافته است. پیش خود فکر کردم که او درست می‌گوید و توانستم با احساس عصبانیتی که نسبت به همسر سابقم داشتم کنار بیایم.
راهنمایی دوستم را با یک ماژیک مشکی روی یک کاغذ بزرگ نوشتم و بر دیوار بالای میزم چسباندم و هنگام بررسی مدارک و کاغذهایم، با دید دیگری به آنها نگاه می‌کردم. این داستان را با شما در میان گذاشتم زیرا احساس می‌کنم که می‌تواند به عصبانیت خانم‌ها کمک کند. به جز زنانی که عصبانیت و خشم خصلت اصلی آنها است، در اکثر خانم‌ها عصبانیت یک احساس پیشرو نیست، بلکه با جایگزین کردن یک حس غالب در خود، آن را از بین می‌برند.

برای من پاسخ مشکل، همدلی و همدردی است. هنگامی که کسی مرا عصبانی می‌کند، فورا روی ناراحتی و رنج او تمرکز می‌کنم زیرا او نیز به نوعی دچار رنجش است. فرو بردن عصبانیت روش بسیار مفیدی است که می‌تواند برای جلوگیری از افسردگی به کار گرفت. به هر حال ما همیشه خود و دیگری را دلیل عصبانیت‌مان قرار می‌دهیم، لیکن بهتر است که ابتدا دلیل عصبانیت را بررسی کرده و به کمک آن خود را آرام کنیم. در هر حال بهتر است که تجربه عصبانیت را دنبال نکنید.
آقایان به طور کلی در برخورد با عصبانیت راحت‌تر هستند. تحقیقاتی که انجام شده نشان می‌دهند که هنگامی که مشکلی به وجود می‌آید، دختران سعی در دور شدن و رها کردن آن را دارند در صورتی که پسران برای الهام گرفتن از آن استفاده می‌کنند. در نتیجه این موضوع را با راهنمایی دوستم مطابقت دادم و نتیجه گرفتم که در مقابل همسرم عصبانیتم را بروز ندهم و اصلا به روی خود نیاورم.
خانمها به هیچ وجه نباید در هنگام عصبانیت مانند آقایان عمل کنند. اما روش آقایان در مقابله با عصبانیت برای ما زنان آموزنده است. در هر حال در یک درگیری، چه حق با شما باشد و چه نباشد، زیانی که از عصبانیت بیش از حد به جسم و روح شما و طرف مقابل وارد می‌شود، بسیار فراتر از آن چیزی است که ممکن است اصل آن درگیری برای رسیدن به آن بوده باشد. با درک اینکه عصبانیت چگونه در ذهن و بدن شما عمل می‌کند، می‌توانید برای یافتن راه‌حل متعادل اقدام کنید.
منبع :parsegard

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *