زمان مشکل ساز شدن اضطراب

زمان مشکل ساز شدن اضطراب

زمان مشکل ساز شدن اضطرابآیا تا کنون راجع به این پرسش فکر کرده اید که چه تفاوتی بین نگرانی طبیعی واضطراب وجود دارد؟ اضطراب یک عکس العمل طبیعی در مقابل تنش های زندگی است و به شما کمک می کند که در مقابل شرایط وخیم قرار بگیرید و همچنین تمرکز خود را روی کار معطوف کنید و در عین حال بتوانید کنترل امور را در دست گرفته و در کل شما را تحریک و تهییج می کند. تقریبا تمام افراد اضطراب را در زندگی خود تجربه می کنند.

عموما اضطراب بعد از حل مسئله ا زبین می رود. اما زمانی که این احساس بصورت مفرط و ترس غیرمنطقی در هر لحظه از زندگی حتی لحظه سوار شدن بر آسانسور و یا ترک منزل پیش آید می تواند تبدیل به یک مشکل قابل توجه شود.
افرادی که دارای اختلال تشویش و اضطراب هستند، ترس و اضطرابی را تجربه می کنند که متناسب با وضعیت و شرایط شان نیست. کنترل کردن این احساس اصولا سخت است و بسیار شدید می باشد و حتی بیشتر از یک اضطراب طبیعی و عادی طول می کشد. برای مثال داشتن اضطراب قبل از صحبت کردن در یک مکان عمومی عادی است اما افرادی که دارای اختلال اضطراب هستند بطور دائم حتی موقع صحبت کردن در جمع دوستان این تشویش و نگرانی بی امان را تجربه می کنند. هر دو نگرانی طبیعی و اضطراب با علائمی همراه هستند که در ادامه بیان می شود. اما افرادی که دچار اختلال اضطراب هستند این علائم را بصورت شدیدتر و بی دلیل موجه تجربه می کنند. علائمی نظیر: بی قراری، خستگی، تحریک پذیری و ناپایداری، تنش ماهیچه ای، سردرد، مشکلات خواب، دستپاچگی که با علائمی نظیر تعریق و کندی تنفس همراه است. اگر متوجه شدید که کنترل استرس و نگرانی برای شما سخت است و فعالیت های روزمره زندگی تان را تحت تاثیر قرار می دهد، بهتر است با یک روانشناس مشورت کنید.
منبع : روزنامه ابتکار

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *