سنگ درمانی

سنگ درمانی

سنگ درمانی● الماس
الماس سنگی است با ظاهر درخشان و دلفریب که به خاطر طرح و نقش و رنگ و ظاهر زیبایش بر تمامی جواهرات ارجحیت دارد . در کتب قدیمی از فوائد و برکات الماس مطالب زیادی وجود دارد . مردم هند تنها به صرف زینت از الماس استفاده نمی کنند ، بلکه عقیده دارند که همراه داشتن الماس باعث شادمانی آنها شده و راحت تر می توانند فکر کرده و مسائل خود را تجزیه و تحلیل نمایند .

معمولاً الماس بی رنگ است ، اما انواع دیگر الماس به رنگهای زرد ، سبز روشن ، زرد مایل به سبز ، سیاه مایل به سبز ، آبی ، خاکستری و سرخ و سیاه نیز موجود است . الماس از کربن خالص تولید می شود و در مقایسه با بقیه سنگ ها ، هیچ سنگی قابلیت برابری با آن را ندارد .
▪ تأثیر الماس روی بدن
حکمای یونانی چنین گویند که مزاج الماس گرم و خشک بوده و درجه کم آن مزاج سرد و خشک دارد . استفاده تعلیق از آن یعنی به صورت گردنبند تقویت کننده قلب است ، در کتاب مخزن الادویه نوشته شده اگر الماس را بر شکم ببندید ، ناراحتی و مشکلات دستگاه گوارش را دور کرده و هضم را آسان می کند ، همچنین معده را تقویت می نماید. اگر بیماران فلج لقوه ، رعشه ، جذام ، جذر ، صرع و کسانی که بیماریهای پوستی دارند در چشمه معدن الماس غسل کرده ، حمام کنند ، بیماریهای آنها درمان می گردد . اگر به شکل مثلث از الماس استفاده گردد بیماری صرع را درمان می نماید . از پودر آن اگر برای دندانها استفاده شود ، دندانها سفید و براق شده و بسیار محکم و سخت خواهد شد ، اما هرگز این کار را نکنید چون الماس زهر خطرناکی است و اگر داخل معده گردد آدمی را هلاک می نماید ، احیاناً اگر با چنین مشکلی مواجه شدید علاج آن استفاده از شیر تازه گاو می باشد تا اینکه بهبودی کامل پیدا کرده ، سپس از ماهی استفاده کنید . الماس یبوست های بسیار سخت را درمان می نماید و برای زیادی عمر و تندرستی بسیار مفید است .
▪ تأثیر الماس روی روح و روان
در کتاب مخزن اکسیر چنین نوشته شده که استفاده از الماس ، بیماری را دور و به جسم آدمی صحت کامل می دهد ترس و خوف را از آدمی دور می نماید ، زنانی که بیماری زنانه دارند اگر الماس را به زانوی خود ببندند ، بیماری از آنها دور می شود ، اگر بر بازو بسته شود بر تمامی دشمنان غلبه و آنان را تباه خواهد نمود ، در میان زن و شوهر محبت ایجاد می کند . استفاده از الماس قدرت اراده را زیاد ، حافظه را قوی و عقل را زیاد می کند . فکر و ناراحتی را از آدمی دور می نماید ، قدرت بدنی را تقویت می کند . کسی که از الماس استفاده کند از حوادثی که در اثر برق به وجود می آید مصون است . بستن آن بر روی معده دل پیچه ، درد شکم و معده را دور می نماید . قلب را تقویت کرده و دفع کننده خوف و هراس می باشد ، سحر و جادو را از آدمی دور کرده و حفاظت می نماید ، زایمان را آسان می کند . در زمان خواب اگر بر روی سر بسته شود خواب و خیالات بد را دور می کند ، هیچ جانور گزنده و موذی به آدمی آسیب نمی رساند .
● یاقوت
یاقوت به خاطر رنگ و ظاهر زیبایی که دارد بسیار طرفدار داشته و نگاه را به دنبال خود می کشد .یاقوت بسیار درخشان است طوریکه انسان فکر می کند که در شب چراغ مهتابی روشن است یا که مهتاب می تابد . رنگ آن مانند خون کبوتر سرخ می باشد البته به رنگهای دیگری مانند شرابی و ارغوانی نیز دیده می شود ، اعراب عقیده دارند که زرد ، کبود ، سبز و سفید نیز وجود دارد اما رنگ عمده یاقوت اناری رنگ است .
▪ تأثیر یاقوت روی بدن
حکمای عرب و پارس می گویند که هر کس که یاقوت را به همراه داشته باشد ناراحتی های معده از او دور شده و به مغز طاقت و قدرت می دهد ، اگر از کشته آن استفاده گردد غش ، صرع ، جنون ، طاعون و هیضه شدید درمان می گردد . گردش خون را تنظیم کرده و سموم را از بدن دفع می نماید ، خون را صاف کرده و نبض را کنترل کرده و عادی می سازد . به روح آدمی طاقت می دهد . اگر نزدیک چشم نگاه داشته یا از سرمه آن استفاده کنید تمام امراض و شکایات چشم را دور می سازد ، اگر نزدیک دهان باشد بوی بد دهان را از بین می برد ، به دل استقلال داده و خوف و ترس را از بین می برد .
▪ تأثیر یاقوت روی روح و روان
اضطرابی را که شیطان در دل آدمی قرار می دهد ، دور می سازد . به روح طاقت می دهد . دارنده انگشتری یاقوت به مراد دل خود رسیده و حاجتش برآورده می گردد . حوادث برقی را از آدم دور می سازد . باعث عزت و رفعت آدمی می شود . غم و غصه های گذشته را از یاد آدمی دور می سازد . دشمنان را مغلوب کرده و از بیماری ها انسان را حفاظت می نماید . اگر بر دست راست باشد بیماریهای زنانه را دور می کند . به انسان همت و شجاعت می دهد و خیلی زود حالات بد را از آدمی دور می نماید و نتیجه مطلوب را برای ما به ارمغان می آورد .
● فیروزه
فیروزه در بین جواهرات درجه دوم بهترین سنگ می باشد . رنگ داخلی و خارجی آن یکسان بوده و فرقی نمی کند . فیروزه ۲ نوع دارد :
۱) فیروزه مشرقی که رنگ آن هیچ زمان خراب نمی شود
۲) فیروزه مغربی که رنگ آن خراب شده و به سبز تبدیل می گردد . فیروزه به رنگ های آبی ، سبز و سفید وجود دارد .
▪ تأثیر فیروزه روی بدن
فیروزه مفرح معده می باشد . برای سردرد بسیار مفید است . استفاده از سرمه آن برای چشمها بسیار مفید بوده و آن را تقویت می نماید . کسانی که در شب دید خود را از دست می دهند ، استفاده از سرمه فیروزه آنان را درمان می کند . اگر مردمک سفید شده و یا هر مورد دیگری در چشم باشد آن را درمان می کند . استفاده از فیروزه بادفتق درد ریح ، جنون ، درد اعضاء و بسیاری از بیماریها داخلی را درمان می نماید . اگر کشته آن با شهد استفاده گردد ، صرع را درمان ، سنگ کلیه را خارج و بیماریهای طحال را درمان می نماید . یک گرم کشته آن همراه با شراب برای نیش مار و هرگونه مسمویت ، پادزهر می باشد . برای دیگر جانوران موذی و دور کردن سم آنها نیم گرم کافی است .
▪ تأثیر فیروزه روی روح و روان
استفاده از انگشتر فیروزه به قلب آرامش می دهد ، خوف و وحشت را از آدمی دور می سازد ، دشمنان را دور و آدمی را بر آنها غالب می سازد ، انسان را در مقابل حوادث برق حفاظت کرده و نمی گذارد که آدمی در آب غرق گردد ، جانوران موذی و گزنده را دور می سازد و نمی گذارد که آنها به آدمی آسیب برسانند . اول ماه جدید زمانی که به ماه نگاه کردید ، به فیروزه بنگرید ، برکت و دولت برای شخص آورده و او را بی نیاز می نماید . استفاده از آبی رنگ آن مفیدتر است . برای زن حامله مفید و محافظ است . استفاده از آن در آدمی احساس محبت ، عشق ، علم و هنر را ترقی می دهد و برای ترقی در علم و هنر بسیار مفید می باشد . قلب و چشم را تقویت می نماید .
برای ترقی در علم و هنر بسیار مفید می باشد . قلب و چشم را تقویت می نماید . به همراه هر کسی که باشد ، از برق گرفتگی ، غرق شدن ، نیش جانوران موذی ، نظر بد و قتل و کشته شدن در امان است و محفوظ ، با کسانی که مزاج بادی دارند موافق می باشد . فیروزه در اثر تغییرات هوا زمانی درخشنده و زمانی تار و مکدر می گردد. در اثر تغییرات روغن و مشک تیره می گردد .
● عقیق
عقیق در میان جواهرات درجه دوم سنگی مشهور است . عقیق درخشنده و دارای چمک بلورین می باشد . معمولاً خاکی ، زرد ، سفید ، سرخ و سیاه می باشد . باقی رنگهای عقیق یا موازی بوده یا دایره وار و یا اینکه دایره ها در مرکز یکی هستند .
▪ تأثیر عقیق روی بدن
در کتب فارسی چنین آمده که اگر کشته عقیق را با آب و یا شربت سیب حل کرده و استفاده نمایید ، جنون ، نکسیر خونریزی معده و دل ، لخته شدن خون ، کثرت حیض ، بیماریهای طحال و بسیاری بیماری دیگر مفید بوده و درمان می سازد . سرمه عقیق ، بصارت را تقویت و چشمها را درخشان می سازد . برای خونریزی لثه بسیار مفید بوده ، آن را بند و دندانها را محکم می سازد . اگر معده شما ضعیف می باشد از عقیق استفاده نکنید یا اینکه به همراه آن مقداری بسد هم مصرف نمایید .
▪ تأثیر عقیق روی روح و روان
اگر کسی از انگشتری عقیق استفاده نماید ، غم و غصه های او دور گشته ، حاجت های او برآورده گشته ، دشمنان از او وحشت کرده و دور می شوند ، و برکت و دولت با او یار می گردد . ترس و خوف را دور کرده ، دل را قوی می کند ، جانوران موذی و سمی دور گشته و آسیب نمی رسانند ، اگر رنگ عقیق سرخ باشد هرنوع خونریزی را بند آورده و زخم را نیز درمان می کند . اگر به همراه عقیق خود مقداری کافور و عنبر داشته باشید ، در پیشگاه حاکم مورد الطاف قرار خواهید گرفت .
روایت های زیادی ، خصوصاً در کتب مذهبی ذکر است که عقیق را نسبت به سنگهای دیگر خصوصاً در مورد آوردن خوش شانسی و برکت و فوائد مالی ، افضل دانسته اند ، استفاده از رنگ سرخ آن ، برکت و دولت آورده ، شما را بر دشمنان غالب و هیچ جانور موذی و سمی نمی تواند به شما آسیب رساند . عقیق جواهری قیمتی نمی باشد ، اما برکت و فوائد مالی به همراه می آورد .
● امیتهست
این سنگ از انواع عقیق می باشد . عمدتاً به رنگ ارغوانی وجود دارد که بیشتر به آن بهیکم گفته می شود . ماهیت و خواص آن مانند عقیق می باشد ، فرق آن فقط به دلیل داشتن رنگ آبی و ارغوانی آن است .اما بیشتر به رنگ ارغوانی وجود دارد که در کنار طلا بسیار زیبا و دل انگیز می شود . بر روی آن بیشتر کنده کاری می کنند .
▪ تأثیر آن روی روح و روان
استفاده از این سنگ باد معده را از بین برده و حس ذائقه را در آدمی زیاد می سازد . اعتقاد حکما بر این است برای ترک عادت ناپسند ، بسیار مفید بوده و استفاده از آن کمک بزرگی است برای ترک عادت ناپسند است ، وجه تمسیه نام آن هم صرفاً به همین دلیل می باشد که معنی آن ترک شرابخواری می باشد . بهترین نوع آن رنگ ارغوانی و بنفش آن می باشد . بنابراین هر کس می خواهد عادت یا عادات ناپسند خود را به دست فراموشی بسپارد این جواهر یار و همدم خوبی می تواند برای او باشد . کسانی که کارشان در ارتباط با فلزات است استفاده از این سنگ در کارشان برکت به همراه خواهد داشت .
کریستالها و سنگها از مدتهای طولانی برای درمان، حفاظت، و همچنین تزئینات استفاده شده اند.
امروزه انسان بدلیل کیفیت آرام بخشی و انتقال دهندگی کریستالها ، به سوی آنها جذب شده اند. همچنین خاصیت نمادی ( سمبلیک) این کریستالها برای انسانها جذاب است. امروزه همچنین کریستالها در صنعت نیز بیشتر استفاده می شوند.
برای مثال، زمانی که شما سنگی را انتخاب می کنید که سمبلی از کیفیت نیازهایتان در یک رابطه را دارا می باشد، این سنگ اغلب اوقات این کیفیت را در روابط شما به ارمغان می آورد.
کریستالها ، انرژی را جذب و منتقل می کنند. این انرژی قادر به از بین بردن انسدادها، ازبین بردن استرسها، حمایت از مقصدهای جدید می باشد. همچنین خاصیت خنثی کردن انرژی منفی و تجدید انرژی را دارا می باشد.
● یاقوت ارغوانیAmethyst cluster
سنگ یاقوت ارغوانی برای استفاده در کارهای درمانی، برای درمانگران مبتدی و یا حرفه ای – بسیار عالیست. همچنین کریستال یاقوت ارغوانی برای افزایش حس شادی و نشاط استفاده می شود.
● سنگ یاقوت ارغوانی خوشه ای AMETHYST CATHEDRAL
این سنگ انرژی صلح، تعادل، جرأت، و قدرت درونی را به ارمغان می آورد. همچنین این سنگ اثر آرام بخشی در محیط دارد.
● سنگ یاقوت ارغوانی کاسدرال Amethyst crystal
حضور این سنگ در خانه و یا باغ بسیار عالی است. همچنین این سنگ برای محافظت علیه حمله های روانی بسیارمؤثر است وبرای استفاده در تله پاتی و سایر فعالیتهای سایکیک نقش باز کننده دارد.
● کریستال یاقوت ارغوانی
این نوع کریستال، آگاهی روحانی، مدیتیشن،قدرت فعالیتهای سایکیک، صلح و آرامش درونی، انتقال انرژی مثبت را افزایش می دهد و استرس را از بین می برد.
سری متنوعی از سنگ کوارتز بنفش، بنفش کمرنگ و ارغوانی را مریستال آمتیست می نامند. این کریستال در طیف رنگی بنفش کمرنگ و بنفش پررنگ قرار دارد و بصورت نوک تیز، خوشه ای و کاسدرال موجود است.
● سنگهای معدنی MINERALS
سنگهای معدنی، قدرتهای درمانی متفاوتی دارند. این سنگها عبارتند از: آزریت، روز کویر، مالاشیت، کیانیت، کارولیت، همیتسیت و مکسیت. انواع سنگهای معدنی هر کدام قدرت درمانی خود را دارا می باشند و برخی آنها با هم ، هم قدرت هستند.در جهان پیرامون ما، نمونه های فراوانی از سنگهای معدنی وجود دارند که برای موضوعات بسیار زیادی استفاده می شوند.
● نمونه سنگهای مالاشیت :Malachite specimens
این سنگ قدرت فوق العاده ای برای برانگیختن دید فیزیکی و سایکیک ( روانی) را دارا می باشد.به تمرکز کردن کمک می کند و همچنین در درمان دردهای احساسی می تواند بعنوان همکار شما ، در انتقال صلح مؤثر باشد. همچنین این سنگ، سنگ پشتیبان مسافران است.
● سنگ آزوریتAZURITE
این سنگ در از بین بردن اعتقادات کهنه از سیستم ذهنی بسیار مؤثر و قدرتمند است و شما را به سوی واقعیت بالاتری هدایت می کند و فهم عمیق و درک بالاتری از معنای زندگی را برایتان میسر می سازد.
● عقیق نوار آبیBlue lace agate
این سنگ، سنگ آرام بخش و ملایمت است و در رسیدن به روح برتر شما را کمک می کند و به شما یاری می رساند . عقیق نوار آبی سنگی الهام بخش است که در رسیدن به تعادل درونی مؤثر است و در انجام معجزات از این سنگ استفاده شده است.
● سنگ کریسوکولا CHRYSOCOLLA
این سنگ برانگیزاننده آرامش، صلح و صبر است. همچنین این سنگ، با تعادل درونی و عشق بلاشرط در ارتباط است. و خاصیت ملایمت و لطافت را عرضه می کند.● ارتعاشات
هر سنگ معدنی، در بسامد مخصوص به خود، دارای ارتعاشاتی است و هنگامی که در ارتباط با سایر کریستالهای مرتعش استفاده شوند می توانند قدرت یکدیگر را تقویت کنند.
▪ سنگ هماتیتHEMATITS
سنگ هماتیت آرامش ذهنی را فراهم می آورد و حافظه و تمرکز را قوی می کند. این سنگ همچنین باعث بالا رفتن فرایند منطقی ذهن می شود.
▪ سنگ کارولیتCARROLLITE
این سنگ بر ضد حمله های روانی استفاده می شود و همچنین قادر است هاله را قوی کند.
▪ سنگ رز کویر DESERT ROSE
این سنگ قدرت فکر کردن و دید ذهنی را روشن می کند، و همچنین ادراک را قوی می سازد و ذهن را آرام می گرداند.
▪ سنگ کیانیتKYANITE
این سنگ هیچگاه به پاکسازی نیازی ندارد و انرژیِ منفی را به خود جذب نمی کند. این سنگ آورنده ی صداقت و وفاداری، راستگویی و آرامش است و همچنین به رویاها ( خوابها ) کمک می کند. همچنین این سنگ یک انتقال دهنده انرژِی فوق العاده است.
● هفت چاکرا در بدن انسان و اثرات کریستالها بر آن
▪ چاکرای ریشه :
این چاکرا در انتهای ستون فقرات قرار دارد. این چاکرا سطوح انرژی ما، ارتباطمان با زمین و آرزوها و جاه طلبی های ما را کنترل می کند.
کریستالهایی که برای درمان این چاکرا استفاده می شوند عبارتند از :
یاقوت قرمز، لعل، یشم، سنگ آهن ( هماتیت )
▪ چاکرای جنسی:
این چاکرا در لگن خاصره نزدیک استخوان خاجی قرار دارد. این چاکرا کنترل کننده هیجانات، نیازهای جنسی و همچنین تنظیم کننده میزان آرزوهایی که در زندگی می خواهید به آنها برسید می باشد.
کریستالهایی که برای درمان این چاکرا مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از :
عقیق جگری رنگ، چشم ببر، عقیق، کوارتز، کلسیت، کوارتز روتیلیتد.
▪ چاکرای شبکه خورشیدی :
بر روی شکم و زیر دیافراگم قرار دارد و با عزت نفس، اعتماد به نفس، و آزادی انتخاب مرتبط است.
کریستالهایی که برای درمان این چاکرا استفاده می شوند عبارتند از :
توپاکس، سیترین، الماس زرد، و اوپال ( یکنوع سنگ سیلیسی که از در کوهی نرم تر و سبک تر است – در اصطلاح بازرگانی ( شیشه شیری رنگ) نام دارد.
▪ چاکرای قلب:
در مرکز سیستم انرژی انسان قرار دارد و به زندگی عشق می بخشد. این چاکرا بر روی عملکرد سطوح جسمانی، احساسی، و انرژیایی اثر می گذارد. کریستالهایی که برای درمان این چاکرا استفاده می شوند عبارتند از :
زمرد، پریدت، یشم سبز، رز کوارتز و یاقوت.
▪ چاکرای گلو :
در برگیرنده گلو، گردن، دهان، دندانها، و فک ( آرواره) است. از خصوصیات این چاکرا عبارتند از :
خلاقیت، قدرت اراده، واقعیت، ارتباطات، و صداقت فردی.
کریستالهایی که برای درمان این چاکرا استفاده می شوند عبارتند از :
سنگ یمانی، زمرد کبود فام ( زمرد دریایی) فیروزه، یشم سبز و کریسوکولا .
▪ چاکرای چشم سوم :
بین دو ابرو قرار دارد و به چشم سوم معروف است. این چاکرا مرکز هوش فطری ماست و با خرد ، شهود، آگاهی و بصیرت ما مرتبط است.
کریستالهایی مورد استفاده برای درمان این چاکرا عبارتند از :
یاقوت کبود، تانزانیت، اییولیت، سنگ لاجورد، و سنگ صابون.
▪ چاکرای تاج :
این چاکرا برقرار کننده ارتباط بین ضمیر برتر و کنترل احساسهای شادی و خوشحالی است. کریستالهایی که برای درمان این چاکرا استفاده می شوند عبارتند از :
یاقوت ارغوانی، الکساندریت، عین الشمس، و لابرادوریت.
ما به این دلیل چاکراها را بالانس و تنظیم می کنیم ، تا انسدادها را قبل از اینکه تبدیل به مشکلات جسمانی شوند، از بین ببریم. کریستالها بدلیل ساختار مولکولی متقارنشان، انرژی را بصورت دائمی و به آرامی مرتعش می کنند و هنگامی که برای بالانس چاکراها استفاده شوند، می توانند جریان شفا و خلاقیت را بازآفرینی کنند.
قبل از استفاده از کریستالها برای درمان، باید در آب سرد و نمک پاکسازی شده و سپس با قرار دادن آنها در معرض نور خورشید و یا نور ماه، شارژ انرژی شوند.
بعد از استفاده از کریستال نیز باید کاملا ً پاکسازی شوند چرا که انرژی منفی را جذب کرده اند و در صورتیکه پاکسازی نشوند امکان دارد این انرژی را به چاکرا منتقل کنند.
چنانچه در زمان اضطراب و استرس از کریستالها و سنگ استفاده کرده اید، بهترین راه اینست که مدتی از آنها استفاده نکنید تا پاکسازی و تخلیه انرژی گردند.

منبع : جاودانه

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *