سه راه شاد زیستن

سه راه شاد زیستن
برای شادتر زندگی کردن لازم نیست حتماً در قرعه کشی بانک برنده شوید و یا همهٔ دنیا به کامتان باشد!
وقتی خیلی ترسیده‌اید، هیچ چیزی آزار دهنده‌تر از آن آدم‌هایی نیست که از شما می‌خواهند لبخند بزنید و از این حالت دربیایید. اما ظاهراً هدفی دارند. دانشمندان دانشگاه ویک فرست (wake forest) به این نتیجه رسیده‌اند که افرادی که از آن‌ها خواسته شده کاری جسورانه و پر انرژی انجام دهند، برای مثال شرکت در یک مذاکره گروهی، در آخر شاد‌تر از کسانی بودند که در سکوت نشسته بودند. با کمی تلاش می‌توانید جهت اخم‌هایتان را عوض کنید. سونیا لیوبومیرسکی، نویسندهٔ کتاب نحوهٔ شاد زیستن، از سه راه آسان برای اعمال تغییری همیشگی در روحیه‌تان سخن می‌گوید:

مهربانی را شیوهٔ خود کنید. خانم لیوبومیرسکی دریافته بود افرادی که هرروز هفته ۵ کار خوب کوچک انجام می‌دهند، شاد‌تر از کسانی بودند که همین تعداد کارهای خوب را در طول یک هفته انجام می‌دادند. انجام دادن کارهای خوب کوچک در یک روز مثل راه دادن به ماشینی دیگر در ترافیک و یا باز نگه داشتن در برای عبور شخصی دیگر می‌تواند کلی خنده بر لبانتان بنشاند.
از چیز های خوب یاد کنید. هفته‌ای یکبار فهرستی از افرادی یا شرایطی که سپاسگزار آن‌ها هستید، تهیه کنید: سلامتی، دوستیِ‌های با ارزش، حتی از مو‌هایتان. یا سعی کنید به فردی که تاثیر مثبتی بر شما یا زندگیتان گذاشته نامه بنویسید. خانم لیوبومیرسکی در تحقیق خود نشان داد که صرف کردن زمان بسیار کمی مثلاً ۸ دقیقه برای نوشتن نامه‌ای تشکر آمیز، حتی اگر به کسی ارسال نشود، روحیه فرد را شاد می‌کند.
آینده را پیش بینی کنید. در هفته زمانی را برای تصور خود در آینده قرار دهید و بعد یادداشت‌هایی از موفقیت‌های نسبی که در راستای اهدافتان بوده است، تهیه کنید. در این یادداشت‌ها، خوشبینانه با مسائل برخورد کنید و موفقیت‌هایی را که بدست آورده‌اید، ذکر کنید و به خود انرژی مثبت بدهید. مثلاً اگر هدف شما این است که بتوانید ۵ کیلومتر بدوید، چقدر به آن نزدیک‌تر شده‌اید و اینکه خود را برای موفقیت‌ها و مراحلی از زندگی که پشت سر گذاشته‌اید، تشویق نمایید. مثلاً در تربیت فرزندانم در دوران سخت کودکیشان موفق بوده‌ام. آیا به آن ترفیع شغلی که همیشه در آرزویش بودید، رسیده‌اید؟ تجسم آینده‌ای شاد و رضایت بخش می‌تواند به شما احساسی خوش بینانه و مثبت برای زندگیتان بدهد.
منبع :parsegard

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *