سیگار کشیدن زیاد و ترک آن به وسیله هیپنوتیزم

سیگار کشیدن زیاد و ترک آن به وسیله هیپنوتیزم
بیمار مرد پا به سن گذاشته‌ای بود که از ناخوشی برونشیت رنج می‌برد، به او نصیحت شده بود که از کشیدن این همه سیگار زیاد دست بردارد. او قادر نبود این کار را بکند و می‌ترسید که بیماریش در اثر کشیدن (به نظر باید نکشیدن باشد) سیگار شدت پیدا کند. چند جلسه هیپنوتیزم به بیمار کمک کرد که ترسش از بین برود، به خوبی بتواند خود را رلکس و استراحت نماید و سیگار خود را ترک کند.

وقتی عملاً می‌بینیم که این قبیل بیماری‌ها به کمک هیپنوتیزم معالجه می‌شوند و به علاوه عوامل موذی و موثر همراه این بیماری‌ها به وسیله هیپنوتیزم از بین می‌رند، ناچاریم که جای وسیعی را برای این روش ارزنده معالجه به نام «هیپنوتیزم» در طب باز کنیم.
اگر تعصب به کنار گذاشته شود، قدرت شگرف هیپنوتیزم در معالجه ناخوشی‌ها آشکار می‌گردد و ما در نتیجه در انتظار ایجاد یک تغییر و تحول واقعی در طب به وسیله هیپنوتیزم باقی می‌مانیم. سپس شکی نیست که بیماران مبتلا به بی‌خوابی طولی نخواهد کشید که از قرص خواب‌ و شربت خواب‌آور دست برداشته و برای یک معالجه مناسب و صحیح به سراغ هیپنوتیزم خواهند رفت.
آن کسانی که در تأثیر «حرف و تلقین» برای بهبود ناخوشی‌ها شک می‌کنند و اظهار می‌دارند که هیچ‌گاه «کلام نمی‌تواند جای دارو را بگیرد» بهتر است به مقاله‌ای تحت عنوان «عمل دارو و تلقین» در مجله هیپنوتیزم طبی بریتانیا شماره هفتم اکتبر ۱۹۵۰ مراجعه نمایند.
در این مقاله بیان شده است که عمل دارو از نظر بالینی می‌تواند به طور عمیق به وسیله تعدادی از عوامل که از درون و تخیل بیمار ایجاد می‌‌شود تغییر شکل پیدا کند و به علاوه اعضاء بدن اشخاص نه تنها در مقابل تحریکات فیزیکی و شیمیایی عکس‌العمل نشان نمی‌دهند، بلکه هم‌چنین در برابر «کلمات» و «رویداد»های بخصوصی که برای فرد مهم بوده‌اند تحریک شده و واکنش نشان می‌دهند.
در این مقاله به طور علمی بحث شده که حرف و تلقین همان اثر و خاصیت دارو را ایجاد می‌نماید، این حقیقت اخیراً به توسط دکتر «هانس سلی» اهل مونتربل کانادا کشف شده است.
منبع :http://hipnotism.ir/

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *