شخصیت مهر طلب

شخصیت مهر طلب

1.نیازی که همیشه به تایید دیگران دارد، لباس من چطوره، غذای من چه طوره،.. اگر کسی راجع به لباس شما حرفی نزد، شک می کنید که آیا درست پوشیده اید یا نه.

2. از قبول و رد درخواست دیگران ناراحت و ناراضی است و “نه” نمی گوید. اگر قبول کند ناراحت است و اگر نه بگوید، بعد عذاب وجدان می گیرد.

3. از مقاومت آشکار دوری میکند. ممکن است پای تلفن چیزی بگوید، حتما پشت سرتان راحت حرف می زند، ولی چهره به چهره که می شود توان مقاومت ندارد. “آدم برای خودش دشمن درست نمی کند” در زمینه خراب کردن مردم و غیبت بی نظیر است.

4. غصه خور و غمگین. همیشه داستان دارد. “نمیداند از کجا شروع کند، از بچه بگم، از همسر بگم …”

5. همیشه می خواهد بهتر باشد، نه برتر. مهربانتر، مومن تر، پاک تر، نجیب تر بودن را دوست دارد؛ اما با باهوشتر، پولدارتر بودن، خونه بهتری داشتن، مساله دارد. دوست دارد بدانید که به کسی کمک کرده است، ولی برتر بودن را دوست ندارد.

6. عذر خواهی: همیشه در حال عذر خواهی است. حتی به خاطر کاری که دیگری کرده است. همیشه بدهکار دیگران و نگران قضاوت و نظر دیگران است. “ببخشید که من در مهمانی این طرف بودم و شما آن طرف”. پرسشهایش را با کلمة “ببخشید” شروع می کند.

7. عضو حزب باد هستند؛ روی حرفهایشان نمی شود حساب کرد.

8. وقتی با شماست، به یاد دیگران است. “جای خواهرتون خالیه…” این یعنی، من کم هستم.

9. تکرار را دوست دارد؛ با این کار به آرامش می رسد. یک داستان را 200 بار برای شما تعریف می کند. از تغییر و تنوع بیزار است؛ شرایط بد شناخته شده را به شرایط خوب ناشناخته ترجیح میدهد. به دنبال تنوع و تکامل نیست. همیشه به دنبال شباهتها میرود و فکر می کند که کسی که شبیه اوست، ادم خوبی است. در شرایط نا مناسب می ماند

10. اهل تعارف است. از شما بدش می آید و طوری با تو برخورد می کند که انگار عاشق توست.

11. به موضوع قدر دانی/شناسی بسیار اهمیت می دهد. مثلا اگر مثلا صندلی جابجا کرده، می خواهد به گونه ای که البته بوی تظاهر و خودنمایی نداشته باشد، گفته بشه که این صندلی جابجا شده!
منبع :http://rahnamaivamoshavere.blogfa.com/

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *