شکرگزاری سبب وفور نعمت

شکرگزاری سبب وفور نعمت

«شکرگزاری برای نعمت‌هایی که دریافت کرده‌ای، بهترین بیمه است که وفور نعمت را برای تو به همراه دارد.»

حضرت محمد (ص) (632-570 ميلادي) … بنیان گذار دین اسلام

اگر به ندرت شکرگزاری کنی، زندگی‌‌ات تغییر کمی را به خود می‌پذیرد. اگر هر روز شکرگزاری کنی، زندگی‌‌ات به‌قدری تغییر می‌کند که از حد تصورات تو خارج است. نه تنها شکرگزاری همه چیز را در زندگی‌‌ات بیشتر می‌کند، همه‌ي رویدادهای منفی را هم از بین می‌برد. شرایط تو هرچقدر هم منفی باشد، همیشه می‌توانی چیزی برای شکرگزاری پیدا کنی .

تو با این کار نیروی عشق را مهار خواهی کرد ، همان نيرويي که منفی گرایی را از بین می‌برد.

شکرگزاری پلی است به سوی عشق

 

 

«اگر ما به حد کافی آماده و آرام باشیم، در زمان یأس و ناامیدی به اجر و پاداش می‌رسیم.»

هنری دیدوید تورو (1862-1817) … نویسنده‌ی تعالی‌گرا

شکرگزاری باعث شد مادرم از عمیق‌ترین غم و اندوه به شادی برسد. پدر و مادرم با اولین نگاه عاشق همدیگر شدند و زیباترین زندگی مشترکی را داشتند که در عمرم دیده‌ام. وقتی پدرم فوت کرد، مادرم خیلی غصه می‌خورد و زجر می‌کشید، چون خیلی دلش برای پدرم تنگ شده بود . اما در بحبوحه‌ی حزن و درد، به دنبال نعمت‌هایی برای شکرگزاری بود. به غیر از اینکه بابت عشق و سعادتی که ده‌ها سال در آن با پدرم سهیم بود خدا را شکر می‌کرد، به دنبال چیزهایی بود که بابت آن‌ها در آینده از خدا سپاسگذاري كند .

اولین چیزی که متوجه شد می‌تواند بابت آن شاکر باشد، این بود که می‌تواند مسافرت کند. سیر و سفر کاری بود که مادرم همیشه آرزویش را داشت ولی در زمان حیات پدرم برایش میسر نبود، چون او هیچ‌وقت اهل مسافرت نبود. مادرم به آرزویش رسید. او مسافرت کرد و خیلی کارهای دیگر که همیشه دوست داشت، انجام داد. شکرگزاری پلی بود که غم و غصه‌ی عظیمی از روی دوش مادرم برداشت و زندگی جدیدی پر از شادی برایش بنا کرد.

وقتی تو شاکر باشی، غیرممکن است احساس غم و غصه کنی یا هر نوع احساس منفی دیگری داشته باشی. اگر در بحبوحه‌ی وضعیتی دشوار قرار داری، چیزی را جستجو كن که بابت آن خدا را شکر کنی.

وقتی چیزی را پیدا کردی، دنبال بعدی بگرد و سپس بعدی، چون تمام چیزهایی که برای شکرگزاری پیدا می‌کنی، وضعیت تو را تغییر می‌دهد. شکرگزاری پلی است از احساسات منفی به سوی مهار نیروی عشق!

 

منبع " کتاب قدرت با ترجمه استاد آرام "

انتشارات موسسه تجسم خلاق

www.aram24.ir

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *