طب سوزنی چطور عمل می‌كند ؟

طب سوزنی چطور عمل می‌كند ؟
طب سنتی چین بر كیفیت انرژی یا قدرت زندگی در بدن تاكید دارد كه متخصص طب سوزنی آن را «چی» می‌خواند و به سلامت ما اشاره دارد. در واقع «چی» در طول مسیرهای انرژی بدن كه «كانال‌های انرژی» خوانده می‌شود، منتشر شده و بسیاری از آن به اعضای خاصی مرتبط است. وقتی «چی» مسدود شده و نمی‌تواند آزادانه منتشر شود و در بدن گسترش یابد، بیماری در نقطه‌ای از بدن بروز می‌كند. برای متعادل‌سازی مجدد جریان انرژی و بازگشت سلامت به بدن، متخصص طب سوزنی سوزن‌ها را به نقاط خاصی از بدن فرو می‌كند؛ تعداد این نقاط خاص در بدن در نهایت به 360 نقطه می‌رسد!

آیا این روش به فرد صدمه می‌زند ؟
طب سوزنی اصولا باید بدون درد باشد؛ مگر افراد بسیار حساس كه بسته به میزان حساسیت‌شان و مكانی كه سوزن در آن فرو می‌رود، سوزش خفیفی را احساس خواهند كرد. وقتی سوزن‌ها سر جای‌شان قرار می‌گیرند، كاملا طبیعی است كه احساس سوزش یا خارش جزئی، بی‌حسی و كرختی، گرما یا فشار ملایم احساس شود. اگر این احساس‌ها شدت بگیرند یا احساس ناراحتی در فرد ایجاد كند، باید متخصص طب سوزنی را در جریان بگذارید تا سوزن‌ها را بازنگری كند.
طب سوزنی چطور باعث كاهش وزن می‌شود ؟
در مكتب طب سنتی چین گفته می‌شود چاقی معمولا به خاطر عملكرد ضعیف دستگاه گوارش و نامتعادل بودن میزان مواد‌غذایی هضم شده كه وارد دستگاه گردش خون می‌شوند، ایجاد شده و با بیماری‌هایی چون بالا رفتن قند خون، چربی خون، فشار خون، افزایش اسیداوریك و درد مفاصل خود را نشان می‌دهد. در این روش، نقاط حساس با سوزن‌های مخصوص هدف گرفته می‌شوند تا كانال‌های انرژی تمیز شود و تعادل خون و «چی» تنظیم شده و با تخریب مستقیم سلول‌های چربی، تعداد سلول‌های چربی در بدن كمتر شود و اشتهای فرد كاهش یافته و در نهایت وزن كاهش یابد.
سوزن‌ها حدود 40 دقیقه در نقاط خاص بدن باقی می‌مانند تا باعث تحریك همان نقاط شده و كانال‌های انرژی فعال شوند و همچنین گردش خون شتاب می‌گیرد و گرمای بدن رها می‌شود تا كاهش وزن اتفاق بیفتد.

تحقیقات علمی در مورد طب سوزنی چه می‌گویند ؟
تحقیقات علمی کمی توانسته‌اند تاثیر طب سوزنی بر کاهش وزن را به اثبات برسانند؛ برخی از این مطالعات بر این باورند که طب سوزنی می‌تواند به عنوان تسریع‌کننده لاغری در افراد عمل کند. بر اساس پژوهشی که در سال 2009 در این زمینه منتشر شد، دانشمندان 31 تحقیق را (با مجموع 3 هزار و 13 شرکت‌کننده) تحلیل کردند و به این نتیجه رسیدند که طب سوزنی می‌تواند تاثیر عمده‌ای بر کاهش وزن بدن داشته باشد. البته تمام این تحقیقات چنین نتیجه درخشانی نداشته و بعضی از آن‌ها کیفیت پایینی داشته و تحقیقات مختلف، نتایج مختلفی را در زمینه تاثیر طب سوزنی بر کاهش وزن به اثبات رسانده‌اند. برای مثال، مطالعه‌ای که در سال 1999 بر روی 40 فرد چاق انجام شد، نشان داد که این افراد بعد از 12 جلسه طب سوزنی که به صورت هفتگی انجام می‌شد، وضعیت اعصاب و افسردگی‌شان تا حد زیادی بهبود یافت اما در کاهش وزن‌شان تاثیری نداشت. با این حال تحقیقی که یک سال پیش از آن انجام شده بود، ثابت کرد افرادی که روزی 2 بار، به مدت 4 هفته در جلسات طب سوزنی شرکت داشته‌اند، اشتهایشان از بین رفته و وزن‌شان کم شده است
منبع :salamatehoma

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *