فرمول اعتماد به نفس

فرمول اعتماد به نفس
۱) من مطمئن هستم که می توانم به هدفی که در زندگی دارم برسم . من از خود انتظار دارم که با مداومت در راستای این خواسته حرکت کنم
۲) من می دانم که اندیشه های غالب ذهن من خود را باز تولید …

۱) من مطمئن هستم که می توانم به هدفی که در زندگی دارم برسم . من از خود انتظار دارم که با مداومت در راستای این خواسته حرکت کنم

۲) من می دانم که اندیشه های غالب ذهن من خود را باز تولید می کنند ، وسیله ای برای عمل و اقدام می شوند و به تدریج به یک واقعیت فیزیکی تبدیل می گردند . از این رو ، هر روز۳۰ دقیقه به شخصیت دلخواهم فکر می کنم تا تصویر ذهنی مناسبی از این شخصیت دلخواه در من ایجاد شود .

۳) من به استناد اصل تلقین به خود می دانم هر میلی که من به گونه ای آن را در ذهن داشته باشم، با ایجاد میل عمل مرا در راستای هدفم هدایت می کند . به همین دلیل روزی ۱۰ دقیقه از وقتم را به ایجاد اعتماد به نفس در خودم اختصاص می دهم .

۴) من هدفهای قطعی و مشخصم را بر روی برگه کاغذی نوشته ام. هرگز دست از تلاش بر نمی دارم تا برای رسیدن به خواسته خود از اعتماد به نفس کافی برخوردار باشم .

۵) من خوب می دانم که هیچ ثروت یا مقامی اگر براساس واقعیتها نباشد و اگر راعی عدالت نباشد بادوام نیست . بنابر این سعی می کنم اقدامی که به همه افراد درگیر سودی عاید نکند انجام ندهم.

۶) من از نیروی دیگران استفاده می کنم . دیگران را تشویق می کنم که به من کمک کنند .خود من هم در کمک به دیگران پیش قدم می شوم. من از تنفر ، حسادت ، رشک ، خود خواهی ، خود پرستی جدا هستم. به جای آن عشق و محبت در قبال دیگران را انتخاب کرده ام زیرا می دانم که ذهنیت منفی نسبت به دیگران هرگز نمی تواند اسباب موفقیت شود . کاری می کنم که دیگران مرا باور کنند زیرا به آنها و به خودم ایمان دارم.

۷) من زیر این فرمول را امضاء می کنم و آن را به حافظه خود می سپارم . نوشته خود را روزی یکبار با صدای بلند می خوانم . من ایمان راسخ دارم که سرانجام بر اندیشه و اعمال من تأثیر می گذارند تا متکی به نفس و موفق گردم .

در این فرمول قانونی طبیعی وجود دارد . مهم نیست که به این قانون چه اسمی می دهیم

مهم این است که این قانون در جهت موفقیت انسان کار می کند ، کافیست از آن استفاده سازنده بکنیم . اما استفاده نا بجا از آن هم به همین اندازه مخرب است . در این جا به نکته مهمی بر می خوریم. اشخاصی که شکست می خورند و زندگیشان به بدبختی و پریشانی می انجامد کسانی هستند که نکته های منفی را به خود تلقین می کنند . این حقیقت را فراموش نکنیم که اندیشه به معادل فیزیکی خود تبدیل میشود.

منبع :www.new-manager

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *