فنگ شوئی .. دفع انرژی منفی و جذب انرژی مثبت ..

فنگ شوئی .. دفع انرژی منفی و جذب انرژی مثبت ..
مقدمه
فنگ شویی هنر ایجاد تعادل و هماهنگی در جریان طبییعی انرزی های پیرامونمان است تا در زندگی مان تاثیراتی سودمند پدید اوریم.
سابقه فنگ شویی به حدود 4700 سال قبل از میلاد ، در چین باز می گردد . بسیاری از مکان ها و مناظر مانند دیوار بزرگ چین و شهر ممنوعه پکن بر اساس اصول فنگ شویی و برای هماهنگ کردن انرژی های آسمان و زمین بوده است .
استقرار اشیا به گونه ای که مردم (انسان ) محیط زیست ( خاک ) و روان ( آسمان ) با تشکیل و حدتی موزون ، زمینه های پیشرفت انسان را ایجاد کنند.
از طریق فنگ شویی می توان دریافت در کدام نقطه از ساختمان جریان انرژی بند آمده است و یا برای اینکه انرژی دیگر بار آزادانه جریان یابد چه باید کرد.
برای زندگی موثر ، لازم است که انرژی و نیروی حیات ، آزادانه در خانه و محل کارتان جریان یابد . نخستین گام برای آزاد ساختن انرژی مسدودی که به مرور زمان در ساختمان جمع شده پالایش مکان است . به طور کلی انسداد انرژی به دلایل زیر است

آلودگی فیزیکی :

هر نوع چرکی و خوراکی های مانده که پیرامون خود انرژی پایین تولید میکند.
انباشتگی و در هم ریختگی :هر گونه بی نظمی و در هم ریختگی بر جریان نرم و هموار و آزادانه انرژی پیرامون یک فضا مانع ایجاد می کند.
تلاش کنیم هر شی را در مکان خاص خود قرار دهیم تا آرامش یابیم و سنگینی اجسام و فضا بر جسم و روحمان کارگر نشود.
بر این اساس نحوه طراحی فضا و چیدمان وسایل و اشیا منزل تاثیر بسزایی در آرامش ما دارد و رعایت اصول فنگ شویی ما را در ارایه هر چه بهتر فضای معماری کمک می کند.
منبع : طراحی نظم به شیوه فنگ شویی ( کارن کینگستون ، گیتی خوشدل)

مفهوم بخش های فنگ شويی

مفهوم هر بخش : « نكته بسيار مهم : همه اتاقها هم شامل هر 9 بخش مي شود»
** موقعيت شغلي: علاوه بر موفقيت در كار وحرفه ، خوشنامي و هدف زندگي را نيز در بر مي گيرد.
** علم: سمبول پختگي و دانايي دروني است.
** خانواده: سمبول گذشته و آينده است. اين بخش نشانگر مشكلات بين اعضاي خانواده ، كارفرمايان يا زيردستان و به خصوص مشكلات بين بچه ها و معلمان است.
** ثروت : نه تنها نشانگر دارايي مادي بلكه تمام چيزهايي است كه به زندگي ارزش مي بخشد، آن را زيباتر مي سازند و غني تر مي كنند. ارزش قايل شدن براي نفس خويش و ارتقاء بخشيدن آن و غناي روحي نيز جزو اين بخش محسوب مي شوند.
** شهرت: اين قسمت نشانگر تأثيري است كه ما بر ديگران داريم و مانند آينه اي درخشش و پرتو دروني ما را به خودمان باز مي گرداند.
** زناشويي: رابطه بين همسران و همچنين رئيس يا كارفرما، همكاران و مشتريان را شامل مي شود.
** كودكان : اين قسمت نشانگر آينده شماست، انرژي خلاقه در اين بخش قرار مي گيرد، اين قسمت تنها به كودكان در معناي واقعي تعلق ندارد، بلكه به ايده ها و نظريات كه كودكان روح ما هستند، مشغوليت و برنامه هاي مورد علاقه ما بستگي دارد.
** دوستان همراه و ياري دهنده: در اين بخش نوعي انرژي نهفته است كه شما از بيرون مساعدت و پشتباني آن را تجربه مي كنيد.

رها كردن .. استوارت و ايلد ..

هر آنچه داريد در پرتو مراقبت نيروي الهي است. اگر به خانه آمديد و ديديد كه دستگاه صوتي شما سر جايش نيست به جاي اين كه ناراحت شويد بگوييد: دستگاه صوتي اكنون در يك جاي ديگر است. از سوي خدا آمده بود و به سوي خدا بازگشته است. اكنون يك نفر ديگر آن را دارا است. اين ذهنيت فضايي ايجاد مي كند تا يك ضبط صوت ديگر وارد زندگيتان شود. شايد هم فضاي ايجاد شده به اين منظور است كه هيچ پخش صوتي در آنجا نباشد. اكنون از سكوت بهره منديد تا به مراقبه و مكاشفه بنشينيد و دريابيد كه كيستيد و زندگيتان از بهر چيست.
و اگر جوياي چيزي هستيد كه تا پولتان را صرف آن كنيد مي گويد”
كاربرد اصلي پول تملك و تصاحب نيست و كاربردش استفاده ومصرف آن است . دليل اصلي ايجاد پول خريدن تجارب است ولي بعضي از افراد مي خواهند غايت حيات خود را به ارقامي كه در بانك دارند كسب كنند يعني به گذشته ها بنگرند و بگويند خدايا چه انبوهي از تجربه ها را در اينجا گرد آورده ام زيرا هيچ يك از خاطره هايتان محو نمي شوند.

محل گذر

زندگي مدام در حال تغيير و محل گذر است. پس هر گاه چيزي به سراغتان آمد از آن محظوظ شويد . هر گاه نيز كه زمان رفتن آن شد رهايش كنيد. به همين سادگي اگر مالك چيزي هستيد به اين معنا نيست كه بايد هميشه در تملك شما باشد. چون زندگي محل گذر است موقتاً نگهبان بعضي از اشياء هستيد به هر حال در لحظه مرگ نمي توانيد محتواي كابينت آشپزخانه تان را با خود ببريد ضرورتي نيز ندارد.
هر چيز مادي صرفا صور گوناگون انرژي است و شايد فكر كنيد صاحب خانه يي هستيد يا در بانك پول داريد. ولي واقعيت اين است كه حتي صاحب تني كه درآن به سر مي بريد نيستيد اين تن را از اين سياره وام گرفته ايد و هنگامي كه كارتان با آن تمام شود خود به خود تغيير شكل مي دهد و بدون حضور شما و به سيمايي ديگر پديدار مي گردد زيرا تو روحي : شكوهمند و جاودان و آسيب ناپذير و بي زوال . اما وضعيت بشري ات در بهترين حال نيز گذرا است زيرا جسمت را اجاره كرده اي.
بدنت معبد موقت روح توست آنچه را كه در پيرامونت در گستره معبدي كه خانه توست نگاه ميداري بايد همراه و همنوا با دگرگونيها و رشد خودت تغيير يابد تا بتوانند نمايانگر وجود و هستي ات باشند به ويژه اگر سرگرم هر گونه برنامه رشد شخصي باشيد لازم است به طور منظم در محيط اطرافتان تغييراتي را به وجو آوريد پس عادت دور افكندن انباشتگي را در خود بپرورانيد و آن را نشانه پيشرفت خود بدانيد.

شناخت مختصات فنگ شويي

ارتعاشات: انرژي هاي سيال تراوش شده از هر ماده را مي گويند. اين نوسانات در واحد زمان قابل اندازه گيري هستند و دانشمندان اين ارتعاشات را فركانس ناميده اند.
فركانسها
آلفا: بين خواب و بيدار، آگاهي خالص، بي زماني، بي مكاني ، سرور ناب و انرژي بسيار زياد
بتا: حالات معمولي و زماني كه از 21 مگا هرتز بالاتر روند افراد دچار حالاتي مانند: ترس، خشم ، ستيزه جويي و بي خوابي مي شوند.
دلتا: سستي و كرختي (قبل از خواب يا روزهاي باراني )
تتا: خواب عميق
امگا: فركانس خداوند
انرژي چي: فركانسهاي تراوش شده از مركز هر ماده، اطراف آن ماده ميدان مغناطيسي را مي سازد كه به اين ميدان انرژي چي گفته مي شود.
فرم ساختمان، وضعيت درها و پنجره ها و به خصوص نوع مواد مصرفي در سازه ساختمان مي تواند جريان چي را تغيير دهد. تغيير در آگاهي فرد هم باعث تغيير انرژي چي در بدن او مي شود. مغناطيس سيارات ديگر هم بر جريان انرژي چي اثر دارد. ( محيط و بدن ما)
اگر انرژي يك محيط از انرژي چي بدن ما براحتي عبور كند در ايده آل ترين محيط زندگي مي كنيم.
اگر در محيطي انرژي چي جريان پيدا نكند و ذخيره گردد و مسدود شود انباشتگي انرژي يا انسداد انرژي پيش مي آيد.

نكته بسيار مهم : معمولا انرژي هاي چي انباشته داراي بوي نامطلبوعي هستند.

روشهاي به جريان انداختن انرژي چي
** جرم زدايي ؛ پاكيزگي در محيط ( حتي انرژي ساكنين قبلي را پاك نمائيد زيرا ممكن است آن افراد در شرف طلاق گرفتن و بيماري و اضافه وزن بوده اند.) زنگ گرفتگي كاشيها بايد حتماً پاك شود در غير اينصورت تعويض شود.
** ايجاد نظم و از بين بردن انباشتگي انرژي چي در محيط و در بدن

انباشتگي هاي انرژي چي در محيط از 4 حالت دروني ما سرچشمه مي گيرند
** چيزهايي كه دوست نداريم و استفاده نمي كنيم
** چيزهايي كه نامنظم و نامرتب هستند
** اشيايي بسيار در محيطي كوچك قرار دارند.
** هر چيز ناتمام (فيزيكي عاطفي ذهني معنوي)

مشكلاتي كه انباشتگي انرژي چي در ما ايجاد مي كند.
** خستگي و رخوت
** شما را در گذشته نگاه مي دارد
** گرفتگي و احتقاق در جسم تان
** انباشتگي وزن بدنتان
** كلافگي و آشفتگي
** شيوه رفتار نا مناسب مردم با شما
** عدم هماهنگي ( ذهني ، ارادي، حركتي)
** احساس شرمساري
** فعاليتهاي زندگيمان را به تعويق مي اندازيم
** افسردگي

دلايل انباشتگي
** به منظور احتياط
** هويت ( اشيايي كه شخصيت و هويت مي آورد)
** جاه و مقام و چشم به هم چشمي
** براي امنيت كه هميشه نيازمند هستيم
** تملك جويي
** رفتارهاي موروثي
** هر چه بيشتر بهتر
** خساست
** سركوب كردن عواطف و پرهيز از تنهايي
** خاطرات گذشته

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در فنگشویی

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *