فنگ شویی و طبیعت

فنگ شویی و طبیعت
فنگ شویي نوعي نظم است که با بسياري از روشها و فنون طراحي و معماري امروز سازگار است. فضا، آب و هوا، ستاره شناسي و نيروي جاذبه زمين از جمله اجزاء اوليه سازنده فنگ شويي هستند. بسياري از افراد اعتقاد دارند كه عوامل علمي غير قابل توضيح در اين مكتب نقش دارند و فنگ شويي را نوعي هنر متافيزيكي ميدانند.
كساني كه قوانين فنگ شويي را در زندگي خود رعايت كرده اند نيز، بر تاثير آن بر سلامت، ثروت و روابط شخصي خود تاكيد كردهاند.

فنگ شويي به طور محسوسي وابسته به اين طرز تفكر است كه زندگي همراه با طبيعت و نه در مقابل آن، نوع زندگي مناسب براي انسان و محيط اطراف اوست.
يكي ديگر از نكات مهم در فلسفه فنگ شويي اين است كه زندگي ما به شدت تحت تاثير محيط فيزيكي و احساسي اطرافمان قرار دارد. واضح است كه اگر ما خود را در ميان نشانه ها و سمبلهاي مرگ، تحقير و بي تفاوتي نسبت به زندگي و طبيعت، اصوات ناهنجار و شكلهاي ديگر زشتي محصور كنيم، در اين روند بيش از هرچيز زندگي خود را مختل خواهيم كرد.

در مقابل اگر محيط زندگي خود را با زيبايي، ملايمت، مهرباني، همدلي، موسيقي و ديگر جلوه هاي شيريني زندگي پر كنيم، از زندگي و محيط زيست خود تجليل كرده ايم.

چنين به نظر ميرسد كه استادان فنگ شويي مي توانند انرژي هاي متافيزيكي را رديابي كرده و به جريان يافتن آن به نحو مطلوب كمك كنند. به عبارتي فنگ شويي نوعي طب سوزني وابسته به معماري است. امروزه استادان چيدمان و معماري با اصول فنگ شويي به مشورت خوانده ميشوند تا هنگام ساخت يا تزئين يك بنا، محل قرارگيري اتاقها، جهت دربها، محل نصب آينه، جهت قرارگيري تخت خواب و اينكه كدام اتاق نيازمند حضور يك گياه سبز و كدام فضا به گل سرخ احتياج دارد را تعيين كنند.

گل و گياه

گل و گياه طبيعي عناصر مثبت بسياري را وارد فضاي كار ميكند. گياهان علاوه بر زيبايي، كيفيت هوا را نيز بهبود بخشيده، ما را با طبيعت خارج پيوند داده و رنگ سبزشان رشد و ترقي شخصي و حرفه اي را تقويت مي كند.

از گياهاني مانند كاكتوس و هر گياهي كه برگها و شاخه هايي نوك تيز دارد، احتراز كنيد، زيرا انرژي منفي را گسترش ميدهند. گياهان براي موثر بودن بايد سلامت و شكوفا باشند.

اگر گياهتان پژمرده يا خشك شده است، آنرا برداريد و گياهي تازه به جايش بگذاريد. فراموش نكنيد كه حتي داشتن گلهاي مصنوعي – غير پلاستيكي – بهتر از هيچ است. فقط كافي است آنها را تميز نگهداريد.

آب

آب قدرتمندترين نشانه پول در فنگ شويي است. انرژي مثبت <چي> در آن مي درخشد و تاثير فراواني بر سلامت و رونق كار دارد. اما اين آب بايد تميز و تازه باشد. چشمه هاي مصنوعي براي فضاهاي داخلي بسيار مناسبند اما بايد مراقب باشيد كه جريان آب در آنها مسدود نشود، خيلي سريع نباشد و آب آن راكد نماند.

مدتي است كه چشمه هاي بسيار كوچك تزئيني براي روي ميز طراحي و ساخته ميشوند كه استفاده از آنها بسيار ساده است. يك انتخاب خوب ديگر تنگ ماهي يا آكواريوم است.

ماهي قرمز در فرهنگ چين نشانه ثروت است. اما ممكن است كه اين دو روش به هيچ وجه در محل كار شما قابل اجرا نباشند، در اين صورت ميتوانيد از هرگونه شيئي كه تداعي كننده آب باشد استفاده كنيد. از مجسمه هاي كوچك گرفته تا گويهاي بلورين پر از آب و مانند اينها.

فراموش نكنيد كه نظم، خلوت بودن، روشنايي كافي و عدم وجود اشياء بدنما و غم انگيز، انرژي مثبت را در هر فضايي به جريان انداخته و به طرز اعجاب آوري زندگي شما را دگرگون خواهد كرد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در فنگشویی

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *