فن آرامش كاربردي

فن آرامش كاربردي
هدف از آرامش كاربردي به كارگيري تمام فنون ريلاكس در هنگام روبرو شدن با موقعيت هاي نابهنجار است. به طوري كه اكثر افراد بعد از بهبودي و با قرار گرفتن در موقعيت هاي اضطراب زا مجدداً دچار تنش و بازگشت بيماري خود مي شوند، بنابراين با به كارگيري آرامش كاربردي مي توان خود را با جامعه هماهنگ كرد و به آرامش دائمي رسيد.

● به كار گيري فنون آرامش كاربردي در اشخاص متفاوت خواهد بود كه بستگي به حساسيت هاي فردي و تنش هاي حاصله دارد. ولي به طور كلي فن به كارگيري مرحله به مرحله در شكل ساده شروع شده و به مراحل پيچيده ختم مي شود.

● براي درك چگونگي شروع و ادامه اين تمرين بايد ارزيابي دقيقي از خود داشته باشيم و حالات روحي خود را نسبت به موقعيت هاي متفاوت دسته بندي كرده و از شكل ساده تا پيچيده نمره گذاري كنيم و بعد از راحت ترين موقعيت شروع به مشكل ترين موقعيت پر تنش براي رفع حساسيت زدايي اقدام كنيم.

● براي ارزشيابي بايد حالات روحي فعلي و گذشته خود را با كمك گرفتن از دوستان مورد سنجش قرار داده و آنها را دقيق يادداشت كرده و بعد با حدس و گمان علل حالات روحي خود را مشخص كنيم.

● بعد از ارزيابي بايد سعي كنيم با ارائه منطق راه حل مناسبي براي معماي دروني پيدا كنيم و با تجزيه و تحليل دقيق پنهان به علل بدست آمده پرداخته و با راه حل مناسب نهايت كار را در نظر بگيرم. اين امر موجب آن مي شود كه ؟؟؟ پنهان از اعماق درون بيرون آمده و به خود آگاه برسد همين امر موجب تخليه و آرامش روان مي شود.

● بعد از مشخص شدن نكات ضعف آنها را به راحتي پذيرفته و در جهت اصلاح آن اقدام كنيد تا هم مجبور به سركوب عواطف نشويد و هم با عقل و منطق در راه اصلاح آن بر آيد.

● براي كسب آرامش هم به نقاط ضعف خود توجه كنيد و هم به نقاط ضعف ديگران با توجه به نقاط ضعف ديگران نقاط ضعف خود را بهتر پذيرفته و در نهايت موجب افزايش اعتماد به نفس خود خواهيد شد يعني مشاهده گر زواياي روحي خود و ديگران باشيد و سعي كنيد هم به خود و هم به ديگران كمك كنيد.

● قبل از اقدام به عمل و ارائه رفتار و كنش راحت و ريلاكس در عالم تخيلات رفتار خود را با ديگران تنظيم كنيد و بعد با آمادگي رواني كامل كم كم براي اقدام به عمل آماده شويد.

● براي موفقيت بيشتر در عمل و رفتارتان مي توانيد صحنه هاي خيالي را ايجاد كنيد و يا به تصوير كشيدن ديگران در صحنه تخيلي اقدام به عمل كنيد و با بازسازي صحنه تخيلي حالات و رفتار خود را دقيق تر تنظيم نماييد يعني با خودتان تئاتر بازي كنيد.

● اگر در مرحله اقدام شكست خورديد و مجدداً دچار تنش شديد به مقدار كم و اندك موفقيت خود فكر كنيد و از شكست به عنوان كسب تجربه ياد كنيد و بعد از بازسازي صحنه مجدداً با آمادگي بيشتر اقدام نماييد و به موفقيت كامل فكر كنيد.

● هر عملي را كه مي خواهيد انجام بدهيد و با شجاعت كامل اقدام كنيد و بگذاريد ديگران شاكي شوند و براي دفاع از خود تلاش كنيد شما با راه حل منطقي و به شكل پسنديده اعمالتان را با شوخي و مزاح هماهنگ كرده تا به شكل مردم پسندانه جلوه كند.

● در نهايت هر عملي را كه مي خواهيد انجام بدهيد و ظيفه خود را در عمل نيك و پسنديده بدانيد و عاقبت و نتيجه كار را به خداوند رحمان واگذار كنيد، زيرا خداوند مصلحت ما را بهتر از خودمان مي داند.
منبع:طب مکمل

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در آرامش

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *