فن تخيلات ذهني آرام بخش

فن تخيلات ذهني آرام بخش
تصورات و تخيلات الگوهاي ذهني هستند كه بر كنش و رفتار هر شخص اثر مستقيم دارد كه حالات روحي، شخصيت و حساسيت هر فرد را در بر مي گيرد.

● الگوهاي ذهني ناهماهنگ شخص از خود نسبت به محيط مي تواند حالات روحي او را دچار اختلال و شخص را حساس و شكننده كند و در اثر كمترين استرس دچار تنش و بيماري هاي روان – تني شود.

● يك تصور عميق از الگوي ذهني مناسب مي تواند يك شخصيت برتر را با اعتماد به نفس و تسلط و مقاوم نمودن روح ، در اعماق وجودمان شكل بدهد. همواره شخص با يك ديد برتر مي تواند بر امور تسلط داشته باشد و اين اعتماد به نفس موجب آرامش رواني شخص شود.

● الگوهاي ذهني ايجاد شده در ذهن، بستگي به موقعيت اجتماعي و دگرگوني هاي محيطي و حتي وضع ظاهري و در نهايت تفسير ما از زندگي دارد و خلق اين الگوهاي ذهني در ارائه تنش و آرامش مؤثر است.

● قوي ترين قوه “مخيله” است زيرا بدون وقفه و 24 ساعته حتي بدون حضور محرك كار مي كند و اثرات عميقي در نگرش و تفكر و حالات روحي ما دارد.

● درد و درمان بستگي به اميد و ديد مثبت و منفي شخص دارد زيرا در ديد منفي و نااميدانه، حالات درد و بيماري ما تصوارت رنجوري بدن ملكه ذهن مي شود و در ديد مثبت شفا و سلامت و تندرستي ملكه ذهن مي گردد.

● ملكه ذهن مثبت يا منفي به اعماق درون نفوذ مي كند و در آن صورت خواسته يا ناخواسته اعمال بدن را تحت تأثير قرار مي دهد.

● براي ورود الگوهاي ذهني به اعماق درون، بايد در حالات خلسه و از خود بي خود شدن قرار گرفت و هر چقدر عمر خلسه بيشتر باشد الگوهاي ذهني شديد در اعماق درون حكاكي مي شود.

● ارسال الگوهاي ذهني شديد در اعماق درون به دو صورت امكان پذير است :

الف) طبيعي : مانند عشق، ايمان، ترس، دعاهاي شبانه ، …

ب) مصنوعي : فيكس چشمها، بي حسي عضلات، بي حركتي بدن و …

● براي كسب آرامش روحي بعد از ريلكس تن، بايد به تخيلات و اميدها و آرزوها و خاطرات شيرين پرداخت تا روح ارضا شود. تصور زيارتگاه ها و اماكن مقدس به روح آرامش عميق تري مي دهد.

● در تصورات و تخيلات دسترسي به غيرممكن ها روح را ارضا مي كند و يك شخصيت برتر در بازسازي و تكامل روحي مي شود و در نهايت موجب تقويت و آرامش روحي مي گردد.

● “تصورات” مي تواند يكي از قوي ترين اثرات آرامش را داشته باشد زيرا مي توان در هر موقعيتي اين تكنيك را به كار گرفت.
منبع:طب مکمل

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *