فواید ماساژ برای بدن را میدانید؟

فواید ماساژ برای بدن را میدانید؟

فواید ماساژ برای بدن:با ماساژ اندام به حالت متعادل بر مي گردد . مثل لاغري ، سفت شدن اندامها و ريلكس شدن . و سالها سلامتي جسم و جان شما را تضمين مي كند و طولاني شدن عمر را به ارمغان مياورد .فواید ماساژ برای دستگاه اعصاب :

ماساژ با نوازشهاي شفا دهنده و متنوع خود ميتواند در تعادل دستگاه عصبي و اصلاح تعادل فيزيكي و موازنه بدن بسيار موثر باشد . اختلالاتي مثل بي خوابي ، تنش ، سردردها و ساير بيماريهاي ناشي از فشارهاي رواني تحت تاثير قدرت شفابخش تماس انگشتان بهبود مي يابند . ماساژ هنگام خستگي و خواب آلودگي بسيار ارزشمند است .

فواید ماساژ برای دستگاه عضلاني :

ماساژ ميتواند براي كشش و نيرو بخشيدن به عضلات ، تقويت آنها براي يك حالت ارتجاعي و استحكام طبيعي مورد استفاده قرار گيرد و در برطرف كردن اسپاسم و گرفتگي عضلات كمك شايان به بدن مي نمايد . به طور كلي هنگام ماساژ عضلات توازني بين انقباض و آراميدگي بوجود ميايد .فواید ماساژ برای دستگاه اسكلتي و مفاصل :

بسياري از مكاتب شفا دهنده از قبيل يوگا در شرق ، و استئو پاتي در غرب عقيده دارند كه جواني با دوام و سلامتي تا حد زيادي به قابليت انحناي مفاصل بستگي دارد . فنون ماساژ و تمرينات بدني بر آزاد سازي مفاصل متمركز است ، بنابراين به حفظ ايستادگي بدن ، چابكي و تا حد امكان رهايي از حالات ورم مفاصل كمك مي كند . بيشتر اعصاب و شريانها و ريه ها از ميان مفاصل و عضلات عبور مي كنند . ماساژ بر استخوانها از راه غير مستقيم اثر ميگذارد . بدين ترتيب كه با بهتر كردن گردش خون و لنف در عضلات گردش خون در استخوانها بهتر ميشود و نتيجه آن تغذيه بهتر و رشد بيشتر استخوانهاست .

فواید ماساژ برای دستگاه گردش خون :

ماساژ با تشديد جريان خون در تمام سيستمهاي بدن ، فشار وارد بر رگها و سياهرگها را كم مي كند و گردش خون ضعيف را بهبود مي بخشد و ناراحتيهاي قلبي را كاهش ميدهد . تعداد ضربان قلب كاهش مي يابد و فشار خون بالا كم ميشود و بدين ترتيب قلب تقويت ميگردد .فواید ماساژ برای دستگاه لنفاوي :

از طريق ماساژ دستگاه لنفاوي تحريك ميشود و جريان لنف در بدن سرعت مي يابد . با ماساژ تركيبات سمي و مضر كه به علت فشارهاي جسمي و رواني بيش از حد در بدن انباشته شده است به سرعت از بين مي رود .

فواید ماساژ برای دستگاه تنفسي و گوارش :

به محض اينكه فعاليت ششها به واسطهماساژافزايش مي يابد بهتر كار مي كند . با ماساژ بيشتر ريتم تنفس آرام و عميق خواهد شد . ماساژ از بروز يبوست جلوگيري مي كند و ماهيچه هاي جداره روده ها و شكم را تقويت مي كند و سبب ترشح هضم غذا در كبد ، لوزالمعده ، و معده و روده ها ميشود و ماساژ علاوه بر اينكه به هضم غذا و دفع مواد زايد بدن كمك مي كند ، جذب مواد غذايي هضم شده را افزايش ميدهد .

فواید ماساژ برای بدن:

فواید ماساژ برای پوست و بافتهاي سلول زير پوست :

ماساژغدد چربي و عروق را تحريك مي كند و با تقويت عملكرد آنها سموم مترشحه را دفع مي نمايد . مخاط پوست باز ميشود و تنفس ، نرمي و قدرت كشش پوست بيشتر ميشود . حالت پوست و رنگ و خاصيت كشش آن افزايش مي يابد و پس از ماساژ پوست از شادابي و طراوت مي درخشد .

فواید ماساژ برای بدن:

فواید ماساژ برای دستگاه ادراري :

ماساژ شكم و پشت فعاليت كليه را افزايش ميدهد و بدين ترتيب دفع مواد زايد تقويت ميشود .
منبع :مجله دلگرم

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *