فواید مدیتیشن برای ورزشکاران

فواید مدیتیشن برای ورزشکاران
تحقیات جدید نشان داده که مدیتیشن در ورزشکاران کارایی و کیفیت ورزش را بالا برده و باعث تمرکز در آن ها می شود.
فواید مدیتیشن برای ورزشکاران

فواید مدیتیشن برای ورزشکاران

مدیتیشن راهی برای کاهش فشار ذهنی وارد بر ورزشکاران است. مدیتیشن باعث ایجاد تمرکز و کنترل ضربان قلب می‌شود. متخصصان آمادگی جسمانی، مدیتیشن را ورزش مغز و ایروبیک ذهنی می‌دانند. ورزشکاران می‌دانند که مدیتیشن می‌تواند کارایی ورزش آن‌ها را افزایش دهد و کیفیت ورزش آن‌ها را بالا ببرد.

مدیتیشن می‌تواند خستگی ذهنی ورزشکاران را کاهش دهد. این موضوع یکی از سوژه‌های مطالعات پزشکان ورزشی است. فعالیت ورزشی زیاد ممکن است باعث ایجاد تنش در عضلات، اضطراب و اختلال در تمرکز شود. تحقیقات نشان داده است که مدیتیشن باعث افزایش تمرکز و کنترل ضربان قلب می‌شود.

مطالعات منتشر شده در مجله‌ “علم روان‌شناسی” نشان داده است که 15 دقیقه مدیتیشن همراه با تمرکز بر تنفس می‌تواند به ورزشکاران کمک کند تا تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه‌تری بگیرند.

یکی از محققان می‌گوید: یکی از فاکتورهایی که باعث می‌شود مردم از ورزش کردن منصرف شوند ترس از خستگی است. مدیتیشن می‌توان به غلبه بر این ترس کمک کند.

مطالعاتی که در سال 2011 در بیمارستان مرکزی ماساچوست انجام شد، نشان داده بود 30 دقیقه مدیتیشن در روز میزان هیپوکامپوس مغز را افزایش می‌دهد. این قسمت با حافظه و یادگیری، استرس و اضطراب در ارتباط است.

یکی از مربیان یوگا در این‌باره می‌گوید: اگر فکر می‌کنید که زمان برای مدیتیشن ندارید به این فکر کنید که چقدر زمان برای نگرانی می‌گذارید. سعی کنید برای مدیتیشن تنفس خود را دنبال کند. با افزودن یک دقیقه در هفته بر این کار، زمان آن را به 20 تا 30 دقیقه برسانید.
منبع :coca

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *