فواید و عملكرد آرامش

فواید و عملكرد آرامش
● به طور كلی آرامش هم از عواقب و عارضه های روان – تنی پیشگیری می كند و هم موجب بهبودی و رفع عارضه ها می شود وRelax علاوه بر تنظیم اتوماتیك جسم و روح ، باعث افزایش بازده مفید نیز می شود.
● سلول های مغز بر اثر خستگی و كاركرد زیاد مواد زهرآلودی از خود تولید می كنند كه باعث تخریب و فرسودگی آنها می شود و اختلالاتی در مغز به وجود می آید و در ضمن ناراحتی های راون – تنی را موجب می گردد كه بر اثر آرامش سلول های تخریب شده ترمیم می شوند.
● چند دقیقهRelax عمیق می تواند به سرعت خستگی جسمی و روحی را كاهش دهد در حالی كه ممكن است یك خواب چند ساعته نتواند خستگی را كاهش بدهد و شخص بعد از بیداری باز هم احساس خستگی كند.
● طی تحقیقات جدید ، آن تقسیم بندی كه سابقاً برای غدد و اعصاب برای تولید هورمون ها و مواد شیمیایی انجام شده بود نمی تواند به شكل مجزا درست باشد زیرا اعضا می توانند مانند مغز تفكر داشته باشند و مغز می تواند مانند لوزالمعده به تولید انسولین بپردازد.
●DNA در زخم ها و كوفتگی ها و در نهایت در كل بدن موجب ترمیم سلول می شود. اطلاعاتDNA ارثی و یا بر اثر تفكرات شخص ایجاد می شود. درهنگامی كه بدن را در حالتRelax قرار می دهیم با ایجاد یك تعادل در كل بدن در جهت ترمیم و هماهنگی عمل كرده ایم. آرامش مختص مغز نیست بلكه در تمام عضلات و اندام ها می توان ایجاد آرامش نمود و در نتیجه در لحظه ای كه در كل بدن ایجاد آرامش نموده ایم، علاوه بر تعادل و هماهنگی در یك عضو خاص ، هماهنگی و تعادلی بین آن عضو با كل بدن و ذهن ایجاد می شود.
● بهترین تولید كننده داروهای آرام بخش، خواب آور، برطرف كننده درد، آنتی بیوتیك ها و … بدن است. بدن كه مواد شیمیایی را به عنوان دارو ارسال می كند از شعور خاصی برخوردار است به طوری كه میزان داروی تولید شده با مقدار مصرف هماهنگی دارد.
● بدن مواد مخدری را برای ایجاد آرامش تولید می كند كه اعتیادآور نیست ولی اگر با محرك های مكانیكی مانند: طب سوزنی ، تولید مواد مخدر را در بدن زیاد نماییم در شخص ایجاد اعتیاد می كند. پس ساخت این مواد باید تحت نظر شعور درونی باشد ؛ در ضمن اگر در وضعیت آرامش و یا تعادل روانی قرار بگیریم بدن به اندازه لازم مواد مخدر می سازد.
● داروهایی كه برای دلخوشی بیمار داده می شود مانند داروهای واقعی برای آرامش اثر می گذارند بخصوص این كه داروی دلخوش كنك به عنوان یك داروی قوی در ایجاد آرامش معرفی شود.
منبع:تیبان

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *