قانون جذب در روابط 2

اژدهای معاصر


آمارهای امروز و بسیاری از مشاهدات روان‌شناسان همچنان تصویر تاریکی و نه چندان روشنی از عشق رومانتیک ارائه می‌دهد. عشق قطعاً واقعیتی است که در دوران معاصر ما رخ دادن آن محتمل است، اما عشق غالباً در رسانه‌های گروهی غیر واقع بینانه به تصویر کشیده می‌شود.


اژدهای معاصر ممکن است همچنان زنده باشد و به راحتی به حیات خود ادامه دهد، اما ویژگی فرضی آن‌ها ممکن است به شیوه‌ای کاملاً متفاوت به سراغ ما بیاید. بسیاری بر این باور هستند که اژدهای معاصر کاملاً به رسانه‌های گروهی به شیوه‌ای مرتبط است که عشق را به عنوان آرزوی رومانتیک، و نه سطحِ بالاتر آگاهی معنوی، ارائه می‌دهد.

 

عشق آن طور که در رسانه‌های گروهی به تصویر کشیده می‌شود نیست. آن چه در دنیا عموماً عشق ناميده می‌شود، شرایط احساسی شدید و تركيبي از انحصارگری و جذب فیزیکی، کنترل، اعتیاد، شهوت و تازگی است. عشق معمولاً شکننده و نوسان‌پذیر است و با شرایط متفاوت افزایش یا کاهش پیدا می‌کند.
هاوکینز

عشق قطعاً هدفي واقع‌بینانه در زندگی ما نيست، اما اگر بخواهیم بر موانع پیش روی عشق در دوران معاصر چیره شویم، باید بسیاری از باورهای غلطمان را درباره عشق رومانتیک به دور بیندازیم.

ما قطعاً به نگاه جدیدی به عشق رومانتیک نیاز داریم که به ما کمک کند تا به سرنوشت حقیقی خود و رابطه‌اي پایدار دست پیدا کنیم. جذابیت موقتی مفاهیم رایج عشق که در ورای آن نهفته شده است به خوبی توجه ما را به سمت اعمال معنویمان سوق می‌دهد و نگرانی جدی تری را برای قانون جذب مطرح می‌کند.


منبع " کتاب قانون جذب با ترجمه دکتر آرام "


انتشارات تجسم خلاق

 

www.aram24.ir

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در قانون جذب

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *