قانون کارما

قانون کارما

ولی بشر اشتباهات خود را دوباره تکرار می‌کند و از عکس العملی که این اشتباهات در دیگران ایجاد کرده سر مشق نمی‌گیرد. بعضی انسانها هستند که کارهای منفی و اشتباه خود را مرتبا تکرار می‌کنند و زندگی‌شان یک سری فاجعه، بیماری، فلاکت و بدبختی است.

گفتم مادرم می‌گفت: یک فرشته روی شانه چپ و یکی روی شانه راست هر کسی نشسته و کارهای خوب و بد ما را ضبط می‌کند. ممکن است در این مورد توضیح دهید؟ !!

گفت در کائنات سیستمی است که تمام انعکاسات و نوسانات اعمال منفی و مثبت را ضبط می‌کند.

در حقیقت تمام اعمالی که انجام می‌شود امواج انرژی چه مثبت و چه منفی ایجاد می‌کند و این امواج با سیستم بسیار پیچیده‌ای ضبط می‌شود. چون این مطلب خیلی غامض و پیچیده است و ذهن افراد عادی نمی‌تواند آنرا درک و قبول کند لذا آن را به خداوند و خشم و غضب و انتقام او نسبت می‌دهند و یا فرشتگان او را مسئول می‌دانند فقط بطور خلاصه باید بگویم که اتم‌هایی در بدن احساسی – بدن ذهنی و بدن جسمی و بدن اتریک انسان وجود دارد بنام اتم‌های دائمی که عمل ضبط امواج را بعهده دارند. بر این اساس هر عملی را عکس العملی خواهد بود مساوی و در جهت عکس و نتیجه این کار تعادل است.

گفتم: پس مسئله تنبیه و انتقام الهی در کار نیست فقط مسئله تعادل انرژی است!!

گفت: خوب فهمیدی، همانطور که می‌دانی، خداوند نور و عشق خالص و مطلق است چنانچه می‌گوئیم “بنام خداوند بخشنده مهربان” لذا احساسات منفی مثل انتقام، خشم، تلافی جوئی و تنبیه در ذات پاکش وجود ندارد. لطف و محبت و پشتیبانی او شامل حال تمام بندگان و موجودات عالم می‌شود. هر چه بر سر ما می‌آید از دست خودمان است.

قوانین کارما

قانون شماره يك:

با مردم همانگونه رفتار كن كه دوست داري آنها با تو رفتار كنند.

اگر در تمام زندگي خود فقط از همين يك قانون پيروي كنيد، كار بسيار بزرگي انجام داده‌ايد. يك كار ساده است: اگر دوست نداريد دروغ بشنويد، دروغ نگوييد، اگر دوست نداريد پشت سرتان غيبت كنند، غيبت نكنيد. اگر وقتي نمي‌گذارند حرفتان را بزنيد ناراحت مي‌شويد، پس جلوي حرف زدن هيچ كس را نگيريد.

يك روش براي به ياد داشتن اين قانون اين است كه به قانون «كارما» فكر كنيد. كارما مي‌گويد هر چه انجام دهيد به سوي شما باز مي‌گردد. پيش از هر كاري از خودتان بپرسيد «آيا دوست دارم نتيجه‌ي اين كار عايد خودم شود؟» اگر پاسخ شما «نه» مي‌باشد، آن كار را انجام ندهيد.

قانون شماره دو:

به ياد داشته باشيد كه همه به اندازه‌ي شما نيازمند عشق و اطمينان خاطر هستند. در وجود هر انساني نياز به عشق، تاييد و تحسين وجود دارد. قطعا افرادي وجود دارند كه براي ارضا شدن نيازشان روشهاي بسيار پيچيده‌اي دارند. اما اگر به شخصيت خارجي اين افراد و انسان آسيب‌پذيري كه در درون‌شان وجود دارد نگاه كنيد، متوجه مي‌شويد كه انسانهاي بسيار ساده‌اي هستند.

فراموش نكنيد فروشنده‌اي كه به نظرتان آدم نامعقولي مي‌آيد، احتمالا در زندگي‌اش عشق و علاقه‌ي چنداني دريافت نكرده است. يا مردي كه براي يك مصاحبه‌ي شغلي آمده است، احتمالا احساس عدم شايستگي مي‌كند. اين موضوعات به شما كمك مي‌كند در برخورد با ناملايمات زندگي، عكس‌العمل‌هاي شديد از خود نشان ندهيد. شايد ناراحتی شما را برطرف نكند اما حداقل باعث مي‌شود. رفتار نادرستي از خود نشان ندهيد.

قانون شماره سه:

فراموش نكنيد – بقيه انسانها هم به اندازه‌ي شما از دوست نداشته شدن مي‌ترسند.

قانون شماره چهار کارما:

كسي را بازيچه‌ي خود نكنيد.

فريب دادن و نقش بازي كردن موقتا به شما كمك می‌کند در زندگي شخصي يا حرفه‌اي به نتايج دلخواه برسيد، اما مسلما وحدت وجود و شخصيت شما را تخريب مي‌كنند. رك و راست باشيد. با انصاف باشيد و كسي را بازيچه خود نكنيد. شما يك انسان خوب هستيد.
قانون شماره پنج کارما :

خودتان باشيد.

اين قانون صرف نظر از واكنش ديگران يا نتايجي كه ایجاد می‌کند، هميشه و در همه جا به كار مي‌آيد. زيرا شما در بازي كردن نقش خودتان ماهرتر از هر نقش ديگري هستيد.

قانون شماره شش کارما :

اگر به كسي علاقمند هستيد، عشق خود را ابراز كنيد.

اين فرد مي‌تواند يك دوست، يك خويشاوند، همسايه، راننده‌ي اتوبوس، خدمتكار، معلم، فروشنده، مربي باشگاه و حتي حيوانات خانگي‌تان باشد – هر فردي. فكر نكنيد آنها خودشان مي‌دانند شما چه احساسي داريد و نيازي به شنيدن آن ندارند – نياز دارند.

قانون شماره هفت کارما :

پيش از اينكه زيادي عاشق شويد، سئوالات خود را بپرسيد.

پيش از اجاره‌ي يك ساختمان، پيش از استخدام يك فرد، پيش از انتخاب يك رستوران، پيش از رزرو يك هتل، پيش از قبول يك پروژه، پيش از انتخاب آرايشگاه، پيش از خريد وسايل خانگي و پيش از انجام هر كاري، سوال كنيد!!! مي‌توانيم از اغلب مشكلاتي كه در زندگي روزمره خود با آنها مواجه مي‌شويم پيشگيري كنيم، به شرط آنكه اول سوال كنيم (و قطعا به جواب سوال‌ها نيز گوش بدهيم!)

ادامه مبحث ” قوانین کارما ”

قانون شماره هشت کارما :

با افرادي دوست شويد كه خوش اخلاق هستند.

فقط براساس منافع خود دوستان، هم اتاقي‌ها، ‌همكاران، ‌هم سفران و كارمندان خود را انتخاب نكنيد. اطراف خود را از انسانهاي خوش اخلاق پر كنيد. اينگونه غصه‌های زندگي بسيار كم‌تر مي‌شود.
قانون شماره نه کارما :

به علائم خطر توجه كنيد.

به اندام، ماشين، حساب بانكي و اخلاق خود توجه كنيد. به آنچه مردم به شما مي‌گويند و نمي‌گويند، به رفتاري كه با شما دارند و بويژه به مسائلي كه از آنها خوشتان نمي‌آيد توجه كنيد. جهان اطراف ما يكسره در حال پيام دادن به ما مي‌باشد. اكثرا وقتي دچار مشكل مي‌شويم كه به اين پيام‌ها بي توجهي مي‌كنيم.

قانون شماره ده کارما :

در مورد مردم بر اساس وسعت دلشان قضاوت كنيد نه چيز ديگر.

تمام اين موارد بي اهميت است: چقدر پول دارد، چه شغل با كلاسي دارد، چقدر جذاب است، چقدر موفق است، با چه كسي فاميل است، چقدر مشهور است، چه اندام زيبايي دارد، چه لباسهايي مي‌پوشد، صاحب چه چيزهايي است. يا رنگ پوستش چيست؟ آنچه مهم است اين است كه در دل يك فرد چيست. اگر قرار است تحت تاثير يك چيز قرار بگيرد، آن چيز بايد شيرين و دوست داشتني بودن فرد مقابل باشد.

قانون شماره یازده :

احساسات خود را صادقانه ابراز كنيد.

اگر صادق نباشيد، در دراز مدت شكست مي‌خوريد. پس به همين قانون بچسبيد!

قانون شماره دوازده :

جذاب‌ترين ويژگي‌ خود را نشان دهيد – ذهن‌تان.

هيچ كسي مثل شما نيست. بنابراين شما بهترين نمونه موجود از خودتان در تمام جهان هستيد. پس به خودتان بباليد!

قانون شماره سیزده :

از نظر عاطفي سخاوتمند باشيد. خسيس نباشيد.
هرچه عشق بيشتري را نسبت به ديگران ابراز كنيد، عشق بيشتري در قلب خود احساس خواهيد كرد. چرا كه وقتي عشق از درون شما به بيرون تراوش مي‌كند، اولين فردي كه از اين نعمت برخوردار مي‌شود خود شما هستيد. عشق ورزيدن هرگز موجب شكست خوردن نمي‌شود. بنابراين عشق خود را با لبخندتان، با كلمات‌تان، با اعمال‌تان و افكارتان به همه كس و همه چيز نشان دهيد. فقط به انسانها اكتفا نكنيد- به حيوانات، درختان، گلها، ابرها و تمام معجزات جهان ابراز عشق كنيد.

اگر همه‌ي انسانهايي كه مي‌شناسيد و نمي‌شناسيد، در همين لحظه در حال اجراي قوانين واقعي بودند، آيا دنيا به يك مكان خيلي بهتر تبديل نمي‌شد …؟

قانون شماره چهارده کارما :

احساسات خود را صادقانه ابراز كنيد.
اگر صادق نباشيد، در دراز مدت شكست مي‌خوريد. پس به همين قانون بچسبيد!

قانون شماره پانزده کارما :

جذاب‌ترين ويژگي‌ خود را نشان دهيد – ذهن‌تان.
هيچ كسي مثل شما نيست. بنابراين شما بهترين نمونه موجود از خودتان در تمام جهان هستيد. پس به خودتان بباليد!

قانون شماره شانزده کارما :

از نظر عاطفي سخاوتمند باشيد. خسيس نباشيد.
هرچه عشق بيشتري را نسبت به ديگران ابراز كنيد، عشق بيشتري در قلب خود احساس خواهيد كرد. چرا كه وقتي عشق از درون شما به بيرون تراوش مي‌كند، اولين فردي كه از اين نعمت برخوردار مي‌شود خود شما هستيد. عشق ورزيدن هرگز موجب شكست خوردن نمي‌شود. بنابراين عشق خود را با لبخندتان، با كلمات‌تان، با اعمال‌تان و افكارتان به همه كس و همه چيز نشان دهيد. فقط به انسانها اكتفا نكنيد- به حيوانات، درختان، گلها، ابرها و تمام معجزات جهان ابراز عشق كنيد.
اگر همه‌ي انسانهايي كه مي‌شناسيد و نمي‌شناسيد، در همين لحظه در حال اجراي قوانين واقعي بودند، آيا دنيا به يك مكان خيلي بهتر تبديل نمي‌شد …؟
قانون های کارما
يکي از قوانيني که از ازل تا ابد و از زمان تولد تا لحظه مرگ همراه انسان مي باشد و در همه حال انسان تحت تاثير آن قرار مي گيرد، کارما مي باشد
قانون کارما، از يک نظام هماهنگ در رابطه با وقايع روزمره که براي همه انسان ها تحت عنوان هاي خوش شانسي و بدشانسي تعريف شده، صحبت مي کند. اين قانون سعي دارد کليه وقايع ماوراء الطبيعه اطراف انسانها را توجيه کند، يا به روايت ديگر به تمامي اين وقايع عليت ببخشد

همانطور که در قانون سوم نيوتن آمده
“در ازاي هر عمل، عکس العملي وجود دارد برابر و در خلاف جهت.”

قانون کارما نيز به گونه اي از اين قانون تبعيت مي کند

کارما از زبان هندي و از ريشه سانسکريت (هند و ايراني) آمده است : به معني عمل? کنش? کردار? يعني کارِ ما. کارما مي تواند بر اساس اراده آزاد انسان، بصورت مثبت يا منفي باشد. بعبارت ديگر هر فرد براي خود يا ديگري چه کار خيري انجام دهد و چه شر? نتيجه عمل يا همان کار به فرد باز مي گردد

هر کنشي، واکنشي دارد و بدين ترتيب هر عمل در ذات خودش عکس العمل است و هر عکس العمل ، عمل به حساب مي آيد. کارما در سه سطح : گفتار، پندار و کردار رخ مي‌دهد. کارما به معناي «تاوان» است. طبق قانون کارما انسان ها مانند دهقاناني هستند که محصول کِشت خود را درو مي کنند و مجموع اعمال، اقوال و افکار هر فرد همواره با او باقي مانده و خود را به گونه هاي خير و شر آشكار خواهد كرد

اهميت‌ زمين‌ در كارما

هر يك‌ از سيارات‌ منظومة‌ شمسي‌ انرژي‌ خاصي‌ دارند. به‌ عنوان‌ مثال ‌مريخ‌ ارتعاشات‌ مربوط‌ به‌ نگرش‌هاي‌ ذهني‌ و مواضع‌ جنگجويانه‌ را دارد. در حالي‌ كه‌ زهره‌ حاوي‌ ارتعاشات‌ مربوط‌ به‌ زيبايي‌، هنر و عشق‌ مي‌باشد.
زمين‌ ما هم از انرژي‌هاي‌ مربوط‌ به‌ رشد بهره‌مند است‌. هدف‌ اصلي ‌از آفريده‌ شدن‌ آن‌، رشد يافتن‌ چيزهاست‌ و اين‌ موضوع‌ شامل‌ انسان‏ها نيز مي‌شود.
انرژي‌ زميني‌ ويژه‏اي كه‌ رشد و تكامل انسان‌ را تسريع‌ مي‌كند «كنداليني‌» ناميده‌ مي‌شود. اين‌ انرژي‌ سبب‌ مي‌شود انسان‏ها بسيار سريع تر از آنچه‌ كه‌ بر روي‌ سيارات‌ ديگر ممكن‌ است‌ تكامل‌ پيدا كنند.
اين‌ موضوع‌ زمين‌ را به‌ مكان‌ ارزشمندي‌ براي‌ دستيابي‌ به‌ رشد بالاتر بدل ‌مي‌سازد. يكي‌ از كارهاي‌ خوبي‌ كه‌ مي‌توانيم‌ با زمين‌ انجام‌ بدهيم‌ اين‌ است‌كه‌ كمك‌ كنيم‌ گياهان‌ و حيوانات‌ همانند انسان‌ به‌ رشد برسند. به‌ اين‌ترتيب‌ به‌ زمين‌ كمك‌ مي‌كنيم‌ تا به هدف‌ خود برسد.
نتیجه اعمال
از قانون بقای انرژی در فیزیک ما یادگرفتیم که انرژی هرگز از بین نمی رود تنها از صورتی به صورت دیگر تبدیل می شود. این قانون یک قانون عمومی برای تبدیل انواع انرژی هاست. به همین ترتیب نیروهای ذهنی و روحی نیز از بین نمی روند و تنها از نوعی به نوع دیگر تبدیل می شوند. بنابراین می توان << کارما >> را قانون بقای انرژی ذهنی نامید.
انسان به وسیله اعمال، افکار و گفتار از خود انرژی های ذهنی ساطع می کند و واکنش این انرژی ها را از جهان پیرامون دریافت میکند. انسان هم گیرنده و هم فرستنده این امواج است، چگونگی و کیفیت این امواج ارسالی و دریافتی << کارما >> شخص را تشکیل می دهد.

<< کارما >> با تقدیر نباید اشتباه شود، تقدیر به این معناست که زندگی انسان از پیش به وسیله یک قدرت خارجی (خدا) برنامه ریزی شده است و خود شخص هیچ کنترلی بر روی سرنوشت خود ندارد و آنرا نمی تواند تغییر دهد، ولی بر اساس تفکر بودیسم چون انسان یک موجود هوشیار است و می تواند از وجود کارمای خویش مطلع باشد این توانایی را دارد که تلاش کند وقایع را تغییر دهد همانطور که بودا می گوید: تمام آن چیزی که ما هستیم نتیجه چیزی است که ما فکر می کنیم هستیم.

بنابراین در واقع ما آنچه که فکر می کنیم هستیم، هستیم. اصالت هر شخص بستگی به پندار، کردار و گفتار او دارد، این سه اصل بهم وابسته اند اگر ما پندارمان بهم آلوده شود بدون شک بر روی کردار و گفتار ما نیز تاثیر مستقیم دارد.
منبع :اسرار ذهن

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *