قدرت ذهن و موفقیت

قدرت ذهن و موفقیت
ذهن شما نقش بسیار مهمی را در رسیدن به موفقیت ها و هدفهایتان بازی می کند، از جمله هدف های کوچک، هدف های روزمره و هدف های بسیار بزرگ. برای هدف های کوچک و یا روزمره، شخص به درستی می داند که چه می خواهد اما وقتی با هدفهای بزرگ مواجه می شویم اغلب مردم اصلا نمی دانند که چه می خواهند. آنها می خواهند کار بزرگی انجام دهند اما نمی دانند چگونه!

آنها ممکن است ایده ایی مبهم داشته باشند که این کافی نیست!
برای انجام دادن هر کاری و برای استفاده از قدرت ذهن، شما باید بدانید که دقیقا چه می خواهید. برای تمرکز ذهنتان بر روی یک هدف، شما باید هدف کاملا روشن و واضح با جزییات دقیق و تعریف شده ای داشته باشید . اما چگونه؟ برای اینکه بفهمید دقیقا می خواهید چه کاری انجام دهید و یا چه چیزی به دست آورید لازم است که اول از همه به تفکر بپردازید و خوب بیندیشید . این مرحله،کار آسانی نیست و به تفکر عمیق نیاز دارد، به تحقیق و بررسی و زمان زیاد.

بعد از اینکه کشف کردید دقیقا چه می خواهید لازم است که یک طرح و نقشه برای رسیدن به آن پیاده کنید. شما باید بدانید اولین اقدام چیست و سپس چگونه حرکت کنید و ادامه دهید. تمامی این برنامه ریزی ها به معنی استفاده از قدرت ذهنتان است .

بعد از انتخاب هدف و طراحی یک استراتژی شما باید یک تصویر ذهنی کاملا واضح از هدفتان درست کنید . باید در ذهنتان دقیقا ببینید که آن هدف را به انجام رسانیده اید . در این مرحله شما احتیاج دارید از تصورتان استفاده کنید که نیروی دیگری از ذهن شماست. هر کسی نمی تواند تصاویر ذهنی واضحی را تجسم کند اما تمرینات منظم تصویر سازی، به طور شگفت انگیزی می تواند شما را به خواسته تان نزدیک کند.برای مثال شما می توانید به یک عکسی که می خواهید به آن برسید نگاه کنید، سپس چشمانتان را ببندید و تلاش کنید که آن را در تصورتان ببینید . این کار توانایی شما را در تصور سازی و تجسم بالا می برد.در این مرحله شما لازم است که صبور باشید ، پشتکار و نظم داشته باشید و روی خواسته تان پافشاری کنید که این مستلزم یک ذهن متمرکز است.

گفتن جملات تاکیدی مثبت ابزار مفید دیگری ست برای رسیدن به موفقیت. آنچه که شما بیان می کنید به سمت ضمیر ناخودآگاهتان می رود، یک قسمتی از ضمیر شما می شود و در نتیجه روی رفتار و اعمالتان اثر می گذارد . اگر اظهارات و جملاتی که می گویید مثبت باشد شما را به سمت موفقیت هدایت می کند.
یکی دیگر از قدرت های ذهن ، انتقال افکار است ، شما باید قادر باشید که افکارتان را به دیگران انتقال دهید. مثلا بعضی مواقع لازم است که شما مردم را برای سرمایه گذاری روی طرح و نقشه تان ترغیب کنید . در اینجور مواقع تنها حرف زدن با آنها کافی نیست. شما باید به آنچه می گویید ایمان داشته باشید.شما باید مشتاق باشید و دیگران را وادار به کاری که می خواهید بکنید در غیر این صورت آنها گوش نمی دهند و یا توجهی به حرفهایتان نمی کنند . شما باید تمامی شک هایی که در خودتان و در دیگران هست را پس بزنید و تبدیل به یقین کنید.
برای انجام همه این کارها شما باید تمرکز داشته باشید، باید روی افکارتان تسلط داشته باشید . شما به نیروی اراده، نظم و پیگیری و صبر نیاز دارید که همه ی اینها ابزارها و مهارت های ذهن هستند.

انگیزه یکی دیگر از قدرت های ذهنی و احساسی است که شما برای رسیدن به موفقیت به آن نیاز دارید . چطور می توانید به خواسته هایتان برسید اگر به اندازه کافی انگیزه نداشته باشید! برای بالا بردن انگیزه و اشتیاقتان اغلب مواقع به هدفتان فکر کنید، به نتایجش و فوایدش، و به اینکه چگونه زندگیتان را تغییر می دهد . انجام این کار انگیزه شما را قویت می کند . افکارتان که قسمتی از ذهنتان هستند ، دارای قدرت زیادی هستند. چیزهایی که اغلب مواقع به آنها فکر می کنید به حقیقت می پیوندند.

اگر تمام انرژی ذهنتان را به سمت یک فکر ببرید یا یک تصور ذهنی، روز به روز فکرهایتان قویتر و قویتر میشوند

و در نتیجه بر روی نگرش و رفتار و اعمال شما اثر می گذارند .این افکار و تصورات ذهنی حتی می توانند ناخوداگاه توسط افراد دیگر دریافت شوند.

افکار شما می توانند زندگیتان را در تحت تسلط خودشان قرار دهند می توانند به زندگیتان و به فرصت ها حمله کنند.

هر فکری به واقعیت تبدیل میشود . اغلب افکاری که تکرار می شوند و با میل و رغبت همراه هستند در جهت رسیدن به واقعیت پیش می روند.شک ها، ترس ها و نگرانی ها شروع به ویران کردن قدرت ذهنتان می کند ، آنچه با قدرت ذهنتان مدتها ساخته اید را کاملا تخریب می کنند. این به این معنی ست که شما باید کاملا ذهنتان را از افکار منفی و شک پاک کنید.
منبع :ghodratezehnema

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *