قدیمی ترین و قوی ترین احساس انسان ترس است

قدیمی ترین و قوی ترین احساس انسان ترس است
قدیمی ترین و قوی ترین احساس انسان ترس است ، و قدیمی ترین و قوی ترین نوع ترس ، ترس از ناشناخته است.”
دنیا مملو از پدیده های غیر قابل توضیح است. برخی از آنها غیر قابل توضیح و ناشناخته به نظر می رسد.
ترس از ناشناخته ، غیر قابل توصیف است ، یاد آوری این نوع ترسها ناراحت کننده می باشد ، در این نوع ترس اینچنین بنظر می رسد که دنیای ما پر از خطرات بی پایانیست که ما حتی نمی توانیم آنرا تصور کنیم. به این ترتیب ، هر یک از ما نیز دچار چنین حالتی شده ایم این ترس مرموز ، که گاهاً بوسیله ترس از تاریکی ایجاد می شود.

بعضی از ما به فیلم های ترسناک نگاه می کنیم با این حال که ترس از وجود موجودات خیالی در ذهن پروش می یابد و به مورور باعث ایجاد ترس درونی می شود ، ما با این ترس ایجاد شده گاهاً دچار توهوماتی می شویم که نمی توانیم جوابی را به آنها بدیهم (دیدن روح). اما شیفتگی وجود ناشناخته ها و نیز موجودات ترسناک ضمنی ، آن نیز می تواند به روش های دیگر قابل درک است.

چرا افراد به فیلم های وحشتناک نگاه می کنند؟
جواب این سوال را می توان به دو روش داد ، 1- افراد با مشاهده این گونه فیلم ها می خواهند ترس خود را از موجودات وحشناک و گاهاً صحنه های دلخراش و وحشتناک کمتر کنند ، 2- دیدن این فیلم ها برای آنان به مانند دیدن یک فیلم کمدی برای افراد دیگر جالب و دیدنی است! ، موراد بالا هر یک می تواند در آینده ناهنجاری های ذهنی را برای فرد تماشاگر (بیننده) بوجود آورد که می توان به نمونه بارز این ناهنجاری ذهنی یعنی توهم اشاره نمود.

توهم
توهم خیالی – فکری است که فرد با پروراندن یک موضوع کاملاً تخیلی آن را بوجود می آورد که بسیار مخرب است ، توهم باعث می شود فرد از ذهنیت اصلی خود درآمده و به یک دنیای کاملاً مبهم قدم بگذارد ، در اینجا فرد دچار دگرگونی هایی می شود که با ادامه داشتن آنها فرد دچار تخیل ذهنی – دیوانگی می گردد.

ترس از موجودات خیالی
یکی دیگر از نوع ترس ها ترس از ناشناخته ها است ، ترس از ناشناخته ها را می توان با توهم مرتبط کرد. به سادگی فرد می تواند یک وجود خیالی را در ذهن خود درست کند که این مهم در ادامه زمانی که شخص می خواهد در مورد آن توضیح دلخواه خود را دهد ، برای وی غیر قابل توضیح می شود برای جلوگیری از خرافات نیز ، شخص بیان می کند که به ذهن خود اعتقاد دارد. باور کردن داستان های ساخته شده توسط خود فرد ، آن توضیحات باعث بوجود آمدن ایمان (اعتقاد) ، و ترس خواهد شد. که در بعضی از موارد فرد می گوید آیا نور غیر قابل توضیح عجیب و غریب در آسمان یک شی ناشناخته فضایی است؟ کسانی هستند ، تا یک شی نورانی هر چه که باشد (ستاره ، شهاب سنگ و …) را با سفینه فضایی اشتباه می گیرند و به دیگران نشان می دهند ، که آن 100% بشقاب پرنده و یا یک شی پرنده مرموز است ، که بعد از پرسیدن توضیح از آنان ، آن افراد به سادگی از اصل موضوع چشم پوشی می کنند و با جوابهای گمراه کننده از اصل موضوع دور می شوند. ( گاه می گویند من در آن موقع با موبایل بودم و نتوانستم درست آن شی را ببینم.) در هر صورت ، کسانی که در پیدا کردن برخی از پاسخ خود از سوالی که قبلاً پرسیده شده ، به همه چیز روی می آورند حتی دچار توهم هم می شوند. در این گونه مواقع احتمالات به وفور افزایش می یابد. آن فرد نیز فقط به باور خود اعتماد می کند دیگر هر چه که باشد شاید آن یک توهم و یک خیال پوچ باشد. آنها در واقع از صورت مسئله دور می شوند ولی مسئله اصلی هنوز در جریان است ، در حالی که آنان با توضیحات نامفهوم خود فکر می کنند که آنها جواب متقاعد کننده ای است.

ایمان کاذب
ایمان کاذب را می توان با ترس از ناشناخته مرتبط دانست ، اما با این حال آن مسئله است نه یک معامله ، ایمان کاذب باعث می شود ، که حتی ترس تشدید شود. این یک اصل است که باعث می شود ما را در برابر ترس از ناشناخته ضعیف کرده و نیز ما را تبدیل به فرد آسیب پذیری می کند که ما را به دور از درک دنیایی که در آن زندگی می کنیم هدایت می کند.m-pc1.blogfa.com

ایمان واقعی
ایمان واقعی عکس ایمان کاذب است ، فرد با یک ایمان و اعتقاد واقعی می تواند ترس از ناشناخته ها را از بین ببرد و به جای مبارزه با ترس از ناشناخته ها با نور واقعی از دانش قطعا امیدوار کننده ترین راه برای از بین بردن ناهنجاری های درونی است، و این دقیقا یکی از راه های رسیدن به علم و تماس ما با دنیای واقعی است که بر مبنای “دلیل و معلولی” پدید آمده است نه یک مشت از تخیلات کاذب. فرد با علم و اعتماد ، حتی می توانند با یک ایمان واقعی به موفقیت در مورد دانستن محیط دست یابد که به این راه کارها که می توان فرد را قادر سازد ترس را از بین ببرد “رمز و راز درونی” می گویند.m-pc1.blogfa.com

یکی دیگر از نویسنده های مشهور بنام ایزاک آسیموف می گوید: یاد آوری یک موضوع هیجان انگیز که حتی نوید کشف جدید هم نباشد. را من به عنوان ‘ابراز پیروزی از اکتشاف!’ می نامم. مشاهده هر ناهنجاری ، غیر قابل توضیح ، هر رویداد ، هر شی ناشناخته و یا یک بشقاب پرنده ،ممکن است برای اولین بار درک جدیدی را برایمان ایجاد کند ، و درک ما را از محیط اطراف و حتی جهان برای آگاهی بیشتر و بهتر مفید باشد. ولی آن نیاز به تحقیق و توسعه اکتشافات دارد ، پس هر رویدادی را نمی توان واقعی دانست. در صورت آگاهی نداشتن در مورد محیط اطراف و آنچه که در آن وجود دارد علم برایمان خسته کننده خواهد شد. ما می توانیم بطور معقول و مطمئن به این روز یعنی از بین بردن ترس دست یابیم ، در حالی که هنوز هم آن روز بسیار دور نیست، اگر آن را تا به حال برای خود ممکن ساخته ایم. دانش نشان داده است که ترس در روز وجود ندارد. پس شب و تاریکی عامل اصلی بوجود آوردن ترس است.m-pc1.blogfa.com

باور – اعتقاد
در یک جمله می توان نوشت “علم راه به دست آوردن دانش قابل اثبات است” ، که نه تنها باعث از بین بردن ترس می شود ،بلکه راهی است به درک کردن واقعیت ، ولی در مقابل کسانی که از هر گونه ، هر چهره و هر مذهبی باشند ، چه مسیحی ، بودایی و ادیان دیگر که آیا آنها باور دارند که ارواح یا بابا نوئل وجود دارند؟ این موضوع به ایمان فرد بستگی ندارد ، آن با دانش فرد مربوط است که می تواند توسط علم اثبات و حتی تکذیب گردد. اعتقاد به بسیاری از موضوعات می تواند به مراتب اختلالاتی را بوجود آورد که توهم و درون گرایی از آثار این اعتقاد نادرست می باشد. اعتقاد در موارد بالاتر ممکن است به برخی از آرامش های درونی در مورد شیوع آبله ارائه می دهد. اما درک آن را یک بیماری مسری و اثبات آن را می توان با واکسیناسیون پیشگیری کرد. و آن اصلاً به اعتقاد ربط ندارد در اینجا اعتقاد نقش یک قفل و دانش نقش یک کلید را بازی می کند ، ما برای دلجویی از دانش واقعی ، ترس ما در واقع بعد از ریشه کن کردن این بیماری وحشتناک نیز وجود خواهد داشت.

اختلالات فکری
همه دانشمندان در طول عمر خود بارها دچار اختلالات فکری و هیجان های کاذب می شوند ، دانشمندان در حال تلاش برای رسیدن به علم عملی هستند و تلاش آنان همیشه برای رسیدن به موفقیت نیست. در این میان اظهارات علمی می گویند: مردان بیشتر از زنان دچار اختلالات فکری و نیز دچار ترس درونی هستند ، این ترس می تواند حتی از محیط ، شغل ، زندگی و حتی تاریکی منشا گرفته باشد. هر کاری را که دانشمندان انجام داده اند که علم محسوب نمی شود ، (“علم از شما یک دانشمند می سازد. نه اینکه یک دانشمند علم می سازد.”)

ماورا ادراکی

با این حال که بیش از سه قرن مبارزه ناشناخته ها با دانش ، به ما در پیدا کردن مسائل بسیاری ، کمک شایانی کرده ، بسیار امکان دارد که شما شاهد پدیده ای باشید که ممکن است از طریق چیزهایی که ما می دانیم و در حال حاضر قابل درک باشد ، نباشد و به عبارتی تضاد آنها باشد ، در اصطلاح به این نوع از پدیده های غیر قابل توضیح “ناشناخته – مورا ادراکی” گفته می شود ،”تکنولوژیک”چیزهایی که ما می دانیم و آنها را هر روز در زندگی خود بکار می بریم . اگر یک دانشمند هم با تلفن همراه خود تصویری را از یک روح و یا شی عجیبی را هم بگیرد اما وی متکبر در گفتن این کشف خود باشد و آنرا در شرایط بی روح توضیح بدهد، فکر می کنم شما نیز گفته های وی رد کنید ، نمی خواهد که در گفتن حقایق به خود متکبر شویم و به دیگران فخر فروشی کنیم با حالی که حتی یک دانشمند هم باشیم! ،حتی آن باعث می شود افراد به آن حقایق مخالفت کنند با حالی که یک دانشمند آن را شرح داده است ، هزاران نفر از مردم صادقانه در تلاش برای درک ناشناخته هستند ، درست مثل شما. علم یک شاخه از دانش است ، اما امروز آن در نظامی بزرگتر از دانش یعنی “درک” ، گسترده شده و قابل اثبات است. آیا شما واقعا برای اولین بار علم را یک پدیده دانسته اید؟ آیا شما فقط و فقط در واقع علم را درک کرده اید؟ یا اینکه شما باور دارید ، پاسخ این رمز و راز به نظر می رسد جذاب تر از خود موضوع اصلی است؟

پاسخ شما ممکن است ، صحیح باشد. شما ممکن است از طرف دیگر دچار اشتباه شده باشد ، به عنوان مثال نیز یک دانشمند می تواند اشتباه کند ، همانگونه که تمام جامعه دانشمندان ممکن است در طول زندگی خود دچار اشتباهات زیادی شده باشند . همانطور که ممکن است اشتباه درکی بسیاری در توضیحات این مقاله وجود داشته باشد و یا در تمام وبلاگ وجود داشته باشد با اینکه آنها از منابع معتبر گردآوری و به شما ارائه شده شده باشند.

مبارزه با ترس
مهمترین راهکار مناسب برای مبارزه با ترس از ناشناخته ها جستجو و پیدا کردن توضیحات واقعی نه خیالی که وجود داشته باشند ، ترس از ناشناخته ها در مقابل ناهنجاری های که دارد می تواند به عنوان فرصتی برای گسترش آنچه را که شناخته شده است بوجود آورد و یا به عبارتی نا شناخته های دیروز ما شناخته شده های امروز ما هستند.

برای پاسخ دادن به یک رمز و راز باید دانست منشا آن چیست ، نه اینکه اعتقاد ما در مورد آن چیست.
منبع :robabnaz.persianblog

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *