كسب موفقيت با غلبه كردن بر موانع

كسب موفقيت با غلبه كردن بر موانع

ابتدا برنامه‌اي براي كار خود تدوين كنيد و بعد طبق آن برنامه عمل كنيد

انگيزه ايجاد كنيد تا كارها به تعويق نيفتد

 با زندگي شگفت انگيز خود چه مي‌كنيد؟ خودتان بايد تصميم بگيريد كه مي‌خواهيد آن را هدر دهيد و يا به نحو مفيدي از آن بهره بريد. اگر مي‌خواهيد از زندگي خود بهره بريد، تنها مانعي كه بر سر راه اين كار وجود دارد، خودتان هستيد. هيپنوتيزم به ما كمك مي‌كند، قيد و بندهايي كه ما را به جنبه هاي پست زندگي مشغول مي‌كند، باز كنيم. در اين صورت هنگام رويارويي با مسائل، پشتكار خواهيم داشت. موفقيت فقط نصيب كساني مي‌شود كه جرات اعمال تغييرات را دارند و مي‌توانند به راه هاي جديدي پي ببرند.

 

 

اكثر مردم از ناكامي و شكست مي‌هراسند. عده‌اي نيز از موفقيت مي‌هراسند؛ زيرا موفقيت مسئوليت آور نيز هست. شما چگونه بر شكست و ناكامي غلبه مي‌كنيد؟ اين موضوع را محك بزنيد. فكر كنيد كه موفق شدن چه حسي دارد و بعد اگر فكر و احساس شما يكي شود، چطور است.

خود تلقيني مثبت تا رسيدن به موفقيت

خود تلقيني همان تسلط بر خود است. اگر خود تلقيني در جهت صحيح باعث برانگيخته شدن جسم و روح شود، آن را مثبت مي‌ناميم. افكار نيك عوامل فعال كننده اي هستند كه باعث بهبود وضع ما مي‌شوند. خود تلقيني، هم تسلط بر خود است و هم عزت نفس، اعتماد به نفس و خود شيفتگي. براي رسيدن به اين سطح رفيع، بايد پيوسته در برابر عوامل افسرده كننده شفاهي و غيرشفاهي خود و ديگران مقاوم باشيم.

 به خاطر داشته باشيد كه اگر هر نوع تلقيني را كه در گذشته و يا حال مطرح شده است، رد نكرده باشيم به خود تلقيني تبديل مي‌شود. اگر نمي‌خواهيد كه همچون عروسك خيمه شب بازي در دست ديگران باشيد، بايد پيش از آن كه ديگران را از آن خود كنيد، اظهارات آنها را بررسي كنيد. مي‌توانيد ذهن خود را همچون رايانه، طوري برنامه‌ريزي كنيد كه زندگي شما را فعال كند و به اهداف مورد نظر دست يابد؛ ولي كيفيت داده‌هاي ورودي و خروجي آن يكسان خواهد بود.

چه داده‌هايي را به ذهن خود منتقل مي‌كنيد؟ مغز شما عامل كارهاي مفيدي است كه در طول زندگي براي خود انجام مي‌دهيد. هيپنوتيزم، ما را از ناكجا آباد به مسيري رهنمون مي‌شود كه در آن مي‌توانيم با در نظر گرفتن احتمالات به نتايج مثبتي برسيم.

 

بايد انگيزه در خود ايجاد كنيم

براي آن كه بتوانيم بر غير ممكن ها غلبه كنيم، بايد پشتكار و استقامت زيادي داشته باشيم. ما هميشه به طور ناخودآگاه، يكي از دو گزينه موفقيت يا شكست را انتخاب مي‌كنيم. شما درباره خودتان چطور اظهار نظر مي‌كنيد؟ ببينيد با چه الفاظي خود را براي ديگران توصيف مي‌كنيد. آيا خود را بالا مي‌بريد و يا پايين مي‌آوريد؟

وقتي ذهن خود را در جهت صحيح هدايت كنيد به سمت هدف درستي شما را هدايت خواهد كرد. تلقين‌ها هم مي توانند از شما فرد بازنده و يا برنده اي بسازند. وقتي در سطح ناآگاهي باشيد، حس يك بازنده را خواهيد داشت. اين حالت، هنگام بروز فشار روحي و رواني به افراد دست مي‌دهد؛ ولي وقتي تفكر شما به سمت هدف خاصي معطوف شد، وقايعي چشمگير و يا پيچيده روي خواهند داد. اين امر، به ميزان همت و پشتكار شما بستگي دارد. شكست هاي موقت نمي‌تواند باعث برهم خوردن آرامش شما شود؛ زيرا همه شواهد را منطقي مي‌سنجيد و بعد به پيش مي‌رويد.

 

حس تعهد را در خود ايجاد كنيد

اگر ذهن شما آماده پذيرش شكست و ناكامي باشد به هيچ وجه نمي‌توانيد موفق شويد. ابتدا چنين به نظر مي‌رسد كه هر شخصي توقع دارد، موفق باشد. ولي خيلي از افراد عادي به طور ناخودآگاه، انتظار شكست را دارند و به دست خودشان كارها را خراب مي‌كنند.

 يكي از نكات غم انگيز زندگي آن است كه عده زيادي از مردم طوري زندگي مي‌كنند كه نمي‌دانند افكارشان با ميزان موفقيت آنها تداخل دارد.

وقتي ذهن خود را با انجام هيپنوتيزم برنامه ريزي كنيد، شكست باعث ناراحتي شما نمي‌شود؛ زيرا شواهد را منطقي مي‌سنجيد و مي‌دانيد برنامه‌اي را دنبال مي‌كنيد كه شما را به هدفتان خواهد رساند. به جاي پرهيز از چالش ها، از هر فرصتي براي پي بردن به توانايي هاي خود استفاده كنيد. وقتي خود را نسبت به كسب هدفي متعهد كنيد، موفق خواهيد شد. تصميم گيري، براي اطمينان از تحقق آرزوها است؛ به اين ترتيب ذهن شما از انديشه‌هاي مثبت انباشته مي‌شود.

هيپنوتيزم باعث مي‌شود، مهار زندگي خود را به دست بگيريد و صرفا" ملازم ساير افراد در موفقيتشان نباشيد؛ به اين ترتيب از چاله به چاه نمي‌افتيد و محكم به راه خود ادامه مي‌دهيد. وقتي فكر شما نسبت به هدف خاصي معطوف شود، وقايعي در اين راستا به طور چشمگير و يا پييچيده روي خواهد داد و اين امر به همت و پشتكار شما بستگي دارد.

قبل از حركت كردن بايد موضع محكمي اتخاذ كنيم تا در ميان راه تلو تلو نخوريم. ما بايد در برابر عادت هايي كه در ذهن ما تشكيل شده‌اند و ساير افكار منفي، محكم و با اقتدار بايستيم. معمولا" طرز تفكر عوام همراه با شك و شبهه، ترس و هراس و بي‌تفاوتي و بي حسي است. ترس اغلب سعي مي‌كند بر وجود ما غلبه كند و بايد سعي كنيم كه آن را واپس زنيم. فقط افراد مصمم مي‌توانند تغييراتي در جهت مثبت ايجاد كنند.

به خاطر داشته باشيد، انگيزه داشتن مي‌تواند باعث پيشرفت و بهبود وضع شما شود. انگيزه باعث مي‌شود كه انسان، منظم عمل كند. وقتي بازتاب هاي شرطي مثبتي را پيوسته در خود ايجاد كنيم، مي‌توانيم حداكثر بهره را از زندگي خود ببريم.

 

ذهن شما همچون نوار ضبط صوت است

هر چيزي را كه مي‌شنويد و يا مي‌انديشيد، داخل لايه هاي مغز شما ثبت مي‌شود. خوشبختانه مي‌توانيد اطلاعات بي‌فايده را پاك كنيد و اطلاعات مفيدي جاي آنها ضبط كنيد. اگر انگيزه شما به قدر كافي قوي باشد، مي‌تواند هر مانعي را از پيش روي شما بردارد و تصوير جديد و منصفانه‌اي از خود ترسيم كند. احساس هاي دردناك باعث مي‌شوند كه تصوير شما نيز تحريف شود. با رسيدن به سطح هاي عميق هيپنوتيزم مي‌توانيد اين تصوير تحريف شده را پاك كنيد.

 وقتي با آموزش ذهن، كنترل خود را به دست آوريد، به طور ناخودآگاه به سمت اهداف مورد نظر خود هدايت خواهيد شد. وقتي ياد بگيريد كه از مغز خود براي حل مشكلات استفاده كنيد، مي‌توانيد با آن كارهاي باور نكردني انجام دهيد. مغز شما ابزار شگفت انگيزي براي ايجاد تغيير است. اگر رايانه‌اي را با نيروي مغز انسان بسازيم، بايد به اندازه ساختمان امپاير ستيت باشد و تازه باز هم نمي تواند كه حتي يكي از ويژگي هاي جادويي ذهن انسان را داشته باشد.

منبع " کتاب راهنمای کلی هیپنوتیزم پیشرفته با ترجمه دکتر آرام "

انتشارات تجسم خلاق

www.aram24.ir

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *