لذت بردن از چیزهای دوست داشتنی

لذت بردن از چیزهای دوست داشتنی

« با دانستن اینکه نیرویی در کار است که در هیچ موردی به شکست نمی‌انجامد، با آگاهی کامل از اینکه این نیرو به خصوص در مورد تو نیز به شکست منتهی نمی‌شود، می‌توانی به پیش بروی. »

رابرت کالیر (1950-1885) … بنیان گذار تفکر نوین

درباره‌ی هر آنچه دوست داری فکر کن. درباره‌ی هر آنچه دوست داری حرف بزن. هر کاری دوست داری انجام بده . چون وقتی این کارها را انجام می‌دهی، عشق را احساس می‌کنی .

درباره‌ی چیزهایی که راجع به خانه، خانواده، همسر و فرزندانت دوست داری، حرف بزن. درباره‌ی چیزهایی که داشتن آن‌ها را دوست داری، راجع به آنچه دوست داری لمس کنی، بو کنی یا بچشی، حرف بزن.

 

 

با انتخاب چیزهایی که دوست داری و احساس کردن آن‌ها، به قانون جذب هر روز چیزهای دوست داشتنی را بگو . با احساس کردن چیزهای دوست داشتنی و هر آنچه که دوست داری، فقط تصورش را بکن که در یک روز چقدر عشق می‌توانی از خود ساطع کنی. وقتی در خیابان در حال قدم زدن هستی، به دنبال چیزهای دوست داشتنی و چیزهایی باش که دوست داری در افراد دیگر مشاهده کنی. وقتی وارد مغازه‌ای می‌شوی، به دنبال چیزهای دوست داشتنی و مواردی باش که دوست داری . بگو: «این لباس را دوست دارم»، «این کفش‌ها را دوست دارم»، «رنگ چشم‌های این آدم را دوست دارم»، «موهای این فرد را دوست دارم»، «خنده‌های این آدم را دوست دارم»، «این لوازم آرایش را دوست دارم»، «این بو را دوست دارم»، «این میز، آباژور، مبل، قالی، وسایل صوتی، کت، دستکش، کراوات، کلاه و جواهر را دوست دارم»، «رایحه‌ی تابستانی را دوست دارم»، «درختان را در پاییز دوست دارم»، «گل‌های بهاری را دوست دارم»، «آن رنگ را دوست دارم»، «این خیابان را دوست دارم»، «این شهر را دوست دارم.»

در هر موقعیت، رویداد و شرایط به دنبال چیزهای دوست داشتنی و چیزهایی باش که دوست داری و همین‌ها را احساس کن. «من این شکل تلفن‌ها را دوست دارم»، «من دریافت این نوع ایمیل‌ها را دوست دارم»، «من شنیدن این شکل خبرهای خوش را دوست دارم»، «من این آواز را دوست دارم»، «من دوست دارم که آدم‌ها را خوشحال ببینم»، «من دوست دارم که پا به پای دیگران بخندم»، «من دوست دارم که موقع رانندگی به موسیقی گوش کنم»، «من دوست دارم که در اتوبوس یا قطار آرامش داشته باشم»، «من جشنواره‌ی شهرم را دوست دارم»، «من جشن و سرور را دوست دارم»، «من زندگی را دوست دارم.» به دنبال چیزهای دوست داشتنی و چیزهایی باش که دوست داری، قلبت را شاد کند و عمیق‌ترین عشق را درباره‌ی آن‌ها احساس کن .

اگر احساس خوبی نداری و دوست داری احساست را تغییر بدهی، یا اگر دوست داری احساس خودت را ارتقاء بدهی، یکی دو دقیقه از وقتت را صرف فهرست‌برداری ذهنی از چیزهای دوست داشتنی و چیزهایی کن که دوست داری و تحسین می‌کنی. تو می‌توانی این کار را وقتی در صبح لباس می‌پوشی، قدم می‌زنی، رانندگی می‌کنی یا جایی می‌روی، انجام دهی. انجام این کار بسیار آسان است، اما تاثیر آن در زندگی‌ات شگفت‌آور خواهد بود.

از تمام چیزهای دوست داشتنی و چیزهایی که دوست داری فهرستی تهیه کن. تاکید می‌کنم این کار را در شروع، هر ماه و بعد، حداقل هر سه ماه یک بار انجام بدهی. تمام مکان‌ها، شهرها، کشورها، افراد، رنگ‌ها، سبک‌ها، خصلت‌های افراد، شرکت‌ها، خدمات، ورزش‌ها، ورزشکاران، موسیقی، حیوانات، گل‌ها، گیاهان و درختانی را که دوست داری، به این فهرست ضمیمه کن. تمامی اقلام و اشیای مورد علاقه‌ات را فهرست کن، از انواع و اقسام لباس‌ها گرفته تا خانه، مبلمان، کتاب‌ها، مجلات، روزنامه‌ها، ماشین‌ها، وسایل برقی خانه، تا انواع و اقسام خوراکی‌هایی که دوست داری. به کارهایی که دوست داری انجام بدهی، فکر کن و همه‌ی آن‌ها را در فهرست خود بیاور؛ مانند نقاشی، هنرپیشگی، سر زدن به گالری‌ها و کنسرت‌ها، دیدن فیلم‌ها، رفتن به مهمانی، خرید، تعطیلات و رستوران .

منبع " کتاب قدرت با ترجمه استاد آرام "

انتشارات موسسه تجسم خلاق

www.aram24.ir

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

یک دیدگاه

  1. باسلام مطالب شماخیلی خوب وعالیه بود.اولین باربه طوراتفاقی پیداش کردم شاید یک خیری توش بوده .نمی دونم ! فقط می دونم که چند وقتی هست  حس خوبی ندارم .به خدا بی اعتماد شدم .من که همیشه ختم دعا ،ختم…برمی داشتم حالا حسش نیست یک دورتسبیح صلوات بفرستم.متولد1360هستم لیسانس دارم ،ولی  جثه ی ریزی دارم اونم بخاطر بیماری که درزمان بچگی گرفتم هست.قید ازدواج رو زدم چون همه دنبال دخترخوش اندام هستن، فقط ازخداخواستم یه کارتویک محیط سالم بهم بده،ولی هرجا میرم ردم میکنن.یعنی به خاطرده سانت کوتاهی قدم باید این تاوان روپس بدم.احساس پوچی میکنم. کمکم کنید.خواهش میکنم.      

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *