ماساژ درمانی برای کاهش استرس و رفع خستگی

ماساژ درمانی برای کاهش استرس و رفع خستگی

در اینجا متخصصان به نکاتی درباره ماساژ اشاره می کنند نکاتی که هر شخص می تواند برای کاهش سردرد، کمر درد و آرامش استفاده کند.
امروزه در همه محافل از فواید ماساژ درمانی جهت کاهش استرس صحبت می شود. طی نظر سنجی سراسری که انجمن ماساژ درمانی آمریکا (AMTA)در سال 2006 انجام داد مشخص شد حدود 39 میلیون نفر یعنی از هر 6 نفر یک نفر حداقل یک بار ماساژ درمانی را تجربه کرده است.

مری بس بران رییس (AMTA)؛ بیان می دارد ماساژ درمانی جهت درمان بیماری های گوناگون مفید واقع می شود بیماری هایی نظیر آرتروز، کمر درد، بی خوابی، سردرد، اضطراب، مشکلات گردش خون و آسیب های ورزشی.
هنگامی که فرد قادر نیست به مراکز ماساژ درمانی مراجعه کند می تواند با استفاده از دستان خود از مزایای این عمل قدیمی تسکین دهنده استفاده نماید. ما در اینجا با چندین متخصص در زمینه ماساژ صحبت کرده ایم تا تکنیک های ساده ای را که فرد می تواند برای ماساژ خود استفاده کند را ارایه نماییم تکنیک هایی که ترکیبی است از ماساژهای تسکین دهنده و استفاده از نقاط فشار.
توجه کنید همه افراد می توانند جهت افزایش انرژی و افزایش تمرکز در طول روز از این تکنیک های ماساژ درمانی هم برای خود و هم برای کسانی که دوست می دارند استفاده نمایند. البته هنگام شب نیز می توان جهت آرامش و خواب راحت شبانه از تکنیک های ماساژ درمانی استفاده نمود. در ادامه خواهید دید مزایای ماساژ درمانی فقط برای کاهش استرس نمی باشد.
ماساژ درمانی برای رفع خستگی چشم ها
ماساژ درمانی برای رفع خستگی چشم ها
ماساژ درمانی برای تسکین چشم های خسته
دله گراست رییس بخش نیویورکی انجمن ماساژ درمانی امریکا که مدت23 سال است در نیو پالتز نیویورک به عنوان یک ماساژور درمانگر مشغول به کار است; او در زمینه ماساژ چشمان بیان می دارد: ماساژ چشمان برای افرادی که مدتی طولانی به مانیتور کامپیوتر خیره شده اند و چشمان آنان خسته است حکم معجزه را دارد این نوع ماساژ خون را در ناحیه چشم به گردش در می آورد و فشار سینوسی و فشار چشم را کاهش می دهد و سر درد را تسکین می بخشد.
برای ماساژ چشمان، چشمان خود را ببندید. انگشتان شست خود را زیر ابروها بگذارید و ماساژ را از گوشه داخل کاسه چشم شروع کنید. آهسته شست خود را در آن ناحیه فشار دهید و به صورت دایره وار شست خود را حرکت دهید و آهسته به سمت خارج ابرو بروید و این حرکت را در دورتادور چشمان ادامه دهید و در پل بینی ماساژ را تمام کنید.
این عمل را چندین بار تکرار نمایید. سعی کنید زمان بیشتری را صرف قسمت های بیرونی کاسه چشم کنید یعنی جایی که پل بینی به ابروان وصل می شود، این بخش نقطه ای حساس در همه افراد می باشد.
ماساژ برای رفع سردرد
ماساژ برای رفع سردرد
ماساژ درمانی برای کاهش سردرد و تنش
انگشت شست خود را روی استخوان گونه نزدیک گوش ها قرار دهید و با نوک انگشتان خود به آرامی شقیقه های خود را (منطقه ای نرم بین گوشه چشم و گوش ها) فشار داده و ماساژ دهید.
سپس شقیقه ها را محکم و به صورت دورانی ماساژ دهید و آهسته آهسته انگشتان خود را تا محل رویش موها بالا آورید و ماساژ را ادامه دهید تا به وسط پیشانی برسید سپس کل پیشانی و سر را ماساژ دهید.
ماساژ دستان نه تنها برای دستان مفید است بلکه به کاهش سردرد نیز کمک می کند.
ماساژ دستان نه تنها برای دستان مفید است بلکه به کاهش سردرد نیز کمک می کند.

کسانی که مدتی طولانی با کیبورد کامپیوتر کار کرده اند می توانند از ماساژ های گوناگونی جهت رفع خستگی دستان خود استفاده نمایند.
برای ماساژ دست، دستان و انگشتان خود را رو به بیرون بکشید. هر یک از انگشتان را از پایه تا نوک ماساژ دهید و هر انگشت را آهسته کشیده و خم کنید.
سپس دست چپ خود را روی پای خود بگذارید به طوری که کف دست رو به بیرون باشد. با انگشت شست و انگشت اشاره دست راست، بخش نرم و گوشتی کف دست چپ خود را فشار دهید و ماساژ را از مچ شروع کنید سپس به سمت پایه شست دست چپ بروید

با چند بار فاصله بین شست و انگشت اشاره دست چپ خود را فشار دهید و نقطه حساس آن منطقه را بیابید.
سپس از مچ تا پایه هر انگشت، تمام کف دست چپ را با انگشت شست دست راست با فشار بیشتر و به صورت ضربه ای ماساژ دهید.
این روند را روی دست راست نیز پیاده کنید.
در این باره گراست بیان می دارد ماساژ دستان نه تنها برای دستان مفید است بلکه به کاهش سردرد نیز کمک می کند. بله دستان نیز مانند پاها دارای نقاط عکس العمل می باشند نقاطی که روی اعضای بدن تاثیر گذار می باشد اعضایی مانند سر، گردن، چشمان گوش ها، بینی، دهان و سینوس ها.
ماساژ درمانی برای رفع خستگی گردن
همان طور که پشت میز کامپیوتر نشسته اید دستان خود را بالای شانه هایتان بیاورید. نفس عمیقی بکشید سر خود را به عقب بیاورید و دست خود را مشت کنید و ماهیچه های پشت و شانه ها را به طرف بالا و رو به گردن بکشید.
حالا بازوان خود را روی میز بگذارید و سر خود را کمی رو به جلو خم کنید. با نوک انگشتان کمی محکم به صورت دایره ای در دو طرف استخوان ستون فقرات شانه ها را تا جمجمه ماساژ دهید.
سپس انگشتان را به هم قلاب کنید دستان خود را پشت سر خود بگذارید. سر خود را رو به جلو بگیرید اجازه دهید وزن بازوان سر شما را کمی به سمت پایین بیاورد و ماهیچه گردن و ماهیچه های پشت را تحت کشش قرار دهد.
ماساژ درمانیبرای رفع گرفتگی عضلات شانه
ماساژ درمانی جهت عضلات شانه که دچار گرفتگی شده است.
برای این نوع ماساژ شما به یک توپ تنیس یا توپ لاستیکی نیاز دارید.
برای ماساژ شانه ها در فاصه 45 سانتی متری دیوار بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. در حالی که باسن شما به دیوار چسبیده است اسکات بنشینید.
سپس به سمت جلو خم شوید توپ را پشت سر و بالای شانه بگذارید.
آهسته بلند شوید . اجازه دهید توپ به سمت پایین ستون فقرات شما برود وقتی نقطه حساس را یافتید صبر کنید تا درد فروکش کند.
این عمل را بر عکس نیز تکرار کنید و آهسته به صورت اسکات بنشینید و اجازه دهید توپ به طرف بالا شانه هایتان بیاید.
حالا جهت را عوض کنید توپ را در سمت دیگر بدن بگذارید و همین ماساژ آهسته را تکرار کنید.
با این روش هم فشار از روی شانه ها برداشته می شود و هم ماهیچه های پا قوی می شود.
ماساژ درمانی برای تسکین کمر درد
بایستید و دستان خود را روی کمر بگذارید در این حالت باید شست شما در قسمت عقب و انگشتانتان روبه بالا باشد.
آهسته در هر دو طرف کمر شست خود را روی ماهیچه های پشت فشار دهید اما روی استخوان های ستون مهره فشار نیاورید.
فشار را روی ماهیچه های پشت بیشتر کنید و به صورت دایره ای یا به صورت بالا و پایین با انگشت شست دستان خود ماهیچه پشت را ماساژ دهید. به جای حساس که رسیدید بیشتر زمان بگذارید و اگر درد داشتید دست نگه دارید.
سپس تا آنجا که دستتان راحت می رسد در هر دو طرف کمر شست خود را آهسته آهسته بالا بیاورید 2 سانت متر در هر بار. سپس به طرف پایین کمر بروید و استخوان خاجی را فشار دهید.
ماساژ درمانی برای تسکین پاهای خسته
پای چپ خود را روی صندلی بگذارید در حالی که پشت پای خود را می بینید. با شست دست راست به کنار پا از پاشنه تا شست پا فشار بیاورید. وقتی به انگشت کوچک پا رسیدید و برای فشار و کشش در سرتاسر انگشتان پا از شست و انگشت اشاره دست استفاده کنید. هر انگشت پا را جدا جدا ماساژ دهید تا به انگشت بزرگ برسید. سپس همه انگشتان پا را در یک دست بگیرید و همه را به طرف عقب و جلو خم کنید بکشید و رها کنید.
در حالی که بالای پای چپ خود را با دست چپ گرفته اید از انگشتان دست راست استفاده کنید و به زیر پا از پاشنه تا انگشتان و بر عکس فشار بیاورید.
سپس انگشتان خود را بکشید خم کنید و پاهای خود را بکشید و کمی مچ پا را بچرخانید.
این روند را روی پای راست نیز پیاده کنید.

منبع :http://www.pezeshkashna.co

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *