ماساژ درمانی و میگرن

ماساژ درمانی و میگرن
استرس و میگرن

همانطور که می دانید، استرس یکی از علائم تشدید کننده میگرن می باشد و بیشتر سردردهای میگرنی با استرس تشدید می شود.

تنش، هیجانات، درگیری های کاری و محیطی موجب تشدید سردردهای میگرنی می شود و سردرد تنشی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی میگرن است،

بنابراین اگر می خواهید سردرهای میگرنی را تجربه نکنید، از تنش ها بپرهیزید.

میگرن یکی از معدود سردردهایی است که هنوز علم پزشکی برای آن درمان قطعی ندارد. جماعت زیادی از این سردرد رنج می برند و همواره با توصیه‌های رنگارنگ اطرافیان رو به‌ رو بوده و هر روز در پی راه‌حلی برای بیماریشان هستند.

تسکین سردرد با ماساژ درمانی

ماساژهای ژاپنی به ویژه ماساژ شیاتسو از جمله شیوه های درمانی طبیعی در جهان است که برای درمان بیماری های بسیاری از قبیل بیماری های مفصلی، بیماری های دستگاه گوارش و انواع سردردها مورد استفاده قرار می گیرد. درمان میگرن و سردردهای ناشی از آن نیز از جمله مواردی است که با کمک تکنیک های ماساژ ژاپنی قابل درمان است.

در این شیوه که براساس طبیعت انسان و عکس العمل های طبیعی انسان در شرایط درد و بحران برنامه ریزی شده، درمانگران با درنظر گرفتن شرایط بیمار به ارائه ماساژهای ویژه به بیماران می پردازند. به عنوان مثال شرایط سردرد را درنظر بگیرید؛ بسیاری از مردم در این شرایط به طور ناخودآگاه دست های خود را به سمت شقیقه ها می برند و این ناحیه را ماساژ می دهند. درمانگران شیوه درمانی شیاتسو نیز براساس همین اصل به درمان بیماران خود می پردازند. در این شیوه تکنیک هایی برای عموم مردم وجود دارد که با تکرار آن ها در منزل می توان به درمان میگرن و سریعتر شدن روند درمانی آن کمک کرد.

ماساژ درمانی باعث کاهش دفعات سردرد در افراد می شود، ولی میزان درد را کم نمی کند. همچنین ماساژ، استرس را کم می کند.

منبع: آشنا آفتاب تبیان

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *