مثبت‌اندیشی از نظر روانشناسی

مثبت‌اندیشی از نظر روانشناسی

مثبت‌اندیشی از نظر روانشناسیزندگی سرشار از نعمت‌ها و ثروت‌های نامحدود است.همه انسان‌ها حق و اختیار دارند در زندگی موفق شده و با شادمانی و نشاط زندگی كنند، ولی دستیابی به شادی و شادابی و موفقیت در هر زمینه، فقط به همت و تلاش افراد بستگی دارد، هیچ كس جز خود شخص نمی‌تواند موفقیت‌ها و شادابی‌ها یا غم‌ها و شكست‌ها را برای خویشتن فراهم سازد. چگونه است كه گروه اندكی، احساس خوشبختی و سعادت می‌كنند، در حالی كه عده زیادی از خود ناراضی هستند.

به طور كلی، هر كس حوادث و القائات بیرونی را با توجه به باورها و بینش خود تفسیر و توجیه می‌كند. در واقع حقیقت همه چیز از افكار و ذهن انسان سرچشمه می‌گیرد، یعنی انسان ساخته و پرداخته افكار خویش است، در واقع تو همان هستی كه می‌اندیشی این ذهن ماست كه از ما انسانی موفق و قوی می‌سازد، یا برعكس آن عمل می‌كند.
روانشناسان معتقدند كه اندیشه‌ها و پندارهای ماست كه كیفیت زندگی ما را می‌سازند، اندیشه‌ها هستند كه موجب موفقیت یا شكست، عامل سلامتی یا مریضی، باعث خوشبختی یا بدبختی ما هستند. با اندیشه‌های مثبت است كه انسان سرشار از شور و شوق و اشتیاق، احساس خوشبختی، تندرستی و آرامش می‌كند و با افكار منفی است كه احساس شكست، بدبختی، مریضی، بیچارگی و بدبینی می‌كند.
منبع : تهران امروز

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *