مثبت بودن و مثبت اندیشی

مثبت بودن و مثبت اندیشی

مثبت بودن و مثبت اندیشی● به عقب برگردید
یکی از شادی‌های فراموش شده دوران کودکی خود را دوباره به‌یاد آورید و آن را زنده کنید و تمام روز، آن حس شاد کودکی را با خود به‌همراه داشته باشید. بدین ترتیب می‌توانید لحظات شادتری را تجربه کنید.
● لبخند غریبانه
به یک غریبه لبخند بزنید، در حالی که تلاش دیگری برای برقراری ارتباط با او انجام نمی‌دهید، از اثر شگفت‌انگیز و غافلگیر کننده‌ای که لبخند به‌دنبال دارد، لذت ببرید و هرگز از آن غافل نشوید.
● نیمه پر لیوان را ببینید

برای مثبت بودن و مثبت اندیشی بیشتر سعی کنید، زیرا در چگونگی انجام کارهایتان و موفقیت‌های پیش روی شما بسیار مؤثر خواهد بود اطمینان داشته باشید که از این کار سود زیادی خواهید بود.
● سخت نگیرید
اگر تصمیم بگیرید که از دید یک کودک و معصومانه و کودکانه به زندگی نگاه کنید، می‌بینید که زندگی بسیار کامل‌تر و متعالی‌تر و شیرین‌تر از آن است که گاهی غیر قابل تحمل و عذاب‌آور و سخت می‌نماید. ببینید کودکان چگونه به آنچه که شما می‌بینید، نگاه و چه شاد و سرخوش و فارغ از سختی‌ها و مشکلات، لحظات را سپری می‌کنند!
● شاداب شوید
هنگامی که خسته از سر کار به‌منزل می‌رسید، گاه احساس می‌کنید تام عضلاتتان از شدت خستگی منقبض و سخت شده‌اند، در این حالت بهترین کار آن است که نفس عمیقی بکشید، و هوای داخل ریه‌هایتان را کاملاً به بیرون منتقل سازید و سپس هوای تازه را استشمام کنید، زیرا اکسیژن هوا، بر خستگی و نوع خلق و خو و رفتار شما تأثیر می‌گذارید و خستگی را نیز از بدنتان دور می‌سازد.
● بخشش کنید
همیشه سعی کنید بیشتر از آنچه انتظار دریافت محبت دارید، به دیگران محبت کنید و دو برابر پاداش آن را نیز دریافت نمائید. مطمئن باشید وقتی لذت بخشیدن را تجربه کنید، هیچ‌گاه آن را فراموش نخواهید کرد و خود قبل از دیگران از مواهب آن برخوردار خواهید شد.
● بهترین‌ها را بخواهید
اگر بیاموزید که با برداشتن یک قدم ساده و کوچک، زندگی شما چقدر می‌تواند بهتر شود، به‌طرز لذت‌بخشی غافلگیر خواهید شد: بنابراین تلاش کنید در هر کاری که انجام می‌دهید و با هرچه روبه‌رو می‌شوید، جنبه مثبت و خوب آن را بیائید و بدانید در هر کاری و هر اتفاقی، درسی برای شما نهفته است و نکته‌ای وجود دارد که باید بتوانید نهایت استفاده را از آن بکنید.
● خودتان را تشویق کنید
همه ما نیازمند دریافت مهر و محبت – حتی از جانب خودمان – هستیم. اگر دیگران فراموش می‌کنند گاهی با در نظر گرفتن پاداشی، ما را خوشحال سازند، خودمان هم می‌توانیم این کار را بکنیم شما می‌توانید به‌خاطر تلاش برای یک هفته کار سخت، پاداش مناسبی برای خود در نظر بگیرید و این کار را هر وقت از خود راضی بودید، تکرار کنید.
● به آسمان نگاه کنید
گاهی همه ما آن‌قدر مشغول زندگی ماشینی و دل مشغولی‌های آن هستیم که فراموش می‌کنیم لحظه‌ای سکوت‌ کنیم و درنگ؛ اما اگر لحظه‌ای به خود اجازه دهید که ذهن‌تان را آرام و رها سازید، نتیجه‌ای که می‌گیرد بسیار لذت‌بخش و موفقیت‌آمیز خواهد بود. بنابراین در یک شب مهتابی، به شگرفی و بیکرانی فضا خیره شوید. خودتان را ببینید که در کجای این جهان قرار دارید. شما هنرمندی هستید که در یک نمایش زمینی بازی می‌کنید. بنابراین سعی کنید هنرمندی به یادماندنی باشید که هنرش را به بهترین نحو به نمایش می‌گذارد.
● لذت بردن را فراموش نکنید
وقتی با اشتیاق به زندگی نگاه می‌کنید، در می‌یابید که زندگی تا چه حد می‌تواند پربار و شادی آفرین باشد، به جای آنکه تنها بر جنبه‌های منفی و نداشته‌های خود تمرکز کنید، سعی کنید به جنبه‌های مثبت و لذت‌بخش بنگرید. برای این کار می‌توانید. حتی از جزئی‌ترین چیزها نیز لذت ببرید.
نوشیدن یک چای داغ بعد از خستگی مفرط، تماشای حرکت موج‌های دریا و یا گام گذاشتن بر برگ‌های درختان و شنیدن صدای خشن خش‌برگ‌ها زیر پاهای شما، گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان و یا دیدار یک دوست صمیمی… شما نمی‌توانید منکر لذت بردن از این کارها شوید، مگر اینکه بخواهید خود را از لذت بردن محروم سازید و آن‌قدر منتظر بمانید تا شاید اتفاق بزرگی در زندگی‌تان بیفتد تا بتوانید لذت ببرید! لحظه‌ای تامل کنید، ترجیح می‌دهید کدام را انتخاب کنید؟

منبع: لذت و لذت‌گرائی

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *