مثبت نگری و قدرشناسی

مثبت نگری و قدرشناسی
9 دلیل ضروری برای پرورش حس قدرشناسی
آیا می‌خواهید زندگی‌تان را به کمال برسانید؟ به‌این منظور شما باید یک کار مهم انجام دهید و آن پرورش نگرش قدرشناسی است یعنی شما باید به زندگی به شیوه‌ای مثبت نگاه کنید. همه چیز ممکن است به خواست شما اتفاق نیفتد، اما شما هنوز هم می‌توانید به اتفاقات از زاویه مثبت بنگرید. برای نمونه می‌توانید همیشه در صحبت‌های‌تان به جای کلمات منفی از کلمات مثبت استفاده کنید.
داشتن نگرش قدرشناسی و مثبت گرایی برای شما مزایای زیادی در پی دارد و کیفیت زندگی‌تان را بهبود می‌بخشد.
در اینجا به شما می‌گوییم که چرا این‌قدر اهمیت دارد که نگرش قدرشناسی و مثبت گرایی را در خود پرورش دهید:
1 . این نگرش روزتان را روشن می‌کند.

این مورد یکی از بارزترین مزایاست. قدردانی، قلب‌تان را از شادی پر می‌کند. حتی زمانی که شما در یک نقطه دشوار از زندگی قرار می‌گیرید، می‌توانید نور را در انتهای تونل مشاهده کنید. شما امید خواهید داشت.
از تفکر مثبت بیشتر بدانید.
2 . سبب می‌شود بتوانید واضح‌تر فکر کنید.
از آن‌جا که شما از یک چشم انداز مثبت به زندگی نگاه می‌کنید، ذهن‌تان با افکار منفی و درهم و برهم مغشوش نمی‌شود. به این ترتیب می‌توانید وضعیت خود را از چشم انداز بهتری مشاهده کرده و با دقت و وضوح بیشتری تصمیم گیری کنید.
3 . شما را سالم‌تر می‌کند.
با داشتن این نگرش شما کمتر احساس فشار روحی و افسردگی می‌کنید. نتیجه این نگرش این است که شما سالم‌تر و شادتر خواهید بود.
4 . شما را دوست داشتنی‌تر می‌کند.
دوست دارید چه کسانی اطراف‌تان باشند؟ کسانی که همیشه شکایت دارند یا کسانی که چیزهای مثبت می‌گویند؟ مسلم است دسته دوم را می‌پسندید. بنابراین قدردان بودن و مثبت گرایی موجب می‌شود شما دوست داشتنی‌تر به نظر برسید.
یکی از مزایای جانبی این نگرش این است که درهای فرصت را به روی شما باز می‌کند. حقیقت این است که مردم می‌خواهند با کسانی که دوست دارند کار کنند. اگر شما دوست داشتنی‌تر باشید، فرصت‌های بیشتری در انتظارتان خواهند بود.
5 . اطرافیان‌تان را خوشحال تر می‌کند.
این نگرش نه تنها شما را شادتر می‌کند، بلکه کسانی که در اطراف شما هستند را نیز شادتر می‌کند. چرا؟ زیرا مثبت بودن و مثبت فکر کردن مسری است. برای نمونه هنگامی‌که شما به گرمی‌ به یک دوست خوش آمد می‌گویید روز او را روشن می‌کنید. همین سبب می‌شود آن فرد نیز، روز شخص دیگری را روشن کند. مثبت گرائی این‌گونه گسترش می‌یابد.
6 . به شما انرژی می‌دهد تا بر چالش‌ها غلبه کنید.
حس قدردانی و مثبت گرایی اشتیاق شما به زندگی را افزایش می‌دهد و سبب می‌شود شما برای مقابله با چالش‌هایی که پیش رو دارید انرژی داشته باشید. نیازی به گفتن نیست، شما به احتمال زیاد بر آن‌ها غلبه خواهید کرد!
7 . بهبودی را سریع‌تر می‌کند.
شکست اجتناب ناپذیر است، اما اگر شما نگرش قدرشناسی و مثبت گرایی داشته باشید، می‌توانید سریع‌تر خود را بازیابید.
فرض کنید شغل‌تان را از دست می‌دهید. در صورتی که مثبت گرا باشید، به جای سرزنش خودتان یا دیگران برای این شرایط، به سرعت از موقعیت‌تان تجربه کسب کرده و به راه‌تان ادامه می‌دهید. شک نکنید در زمان بسیار کوتاه تری نسبت به کسانی که منفی‌اند برای چالش بعدی آماده می‌شوید.
8 . راه محبت را باز می‌کند.
قدرشناسی به این معنی است که شما کمتر نسبت به مشکلات خود دچار وسواس هستید. شما ذهن خود را تنها با نیازهای خودتان پر نمی‌کنید. در عوض، بخشی از ذهن‌تان را به مشکلات افراد دیگر اختصاص می‌دهید. این‌گونه راه برای محبت کردن باز می‌شود و در نتیجه جهان به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل می‌شود.
9 . سبب می‌شود نسبت به فرصت‌ها آگاه‌تر باشید.
قدرشناسی به شما امکان این را می‌دهد تا جنبه مثبت چیزهای مختلف را ببینید. بنابراین، هنگامی‌که فرصت یک توسعه جدید به وجود می‌آید، شما به طور خودکار به مزایایی که در پی دارد می‌نگرید و نه به مشکلاتی که ممکن است به بار آورد. به همین دلیل شما زودتر می‌توانید دست به عمل زده و کار را به تعویق نیندازید در نتیجه به موفقیت نزدیک‌تر می‌شوید.

آلبوم روح سالم را مطالعه کنید و برای همه عزیزان‌تان ارسال کنید تا شما نقش مهمی را در آرامش و موفقیت‌شان داشته باشید.
منبع: www.lifeoptimizer.org

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *