مدیتیشن ،کنترل چشم،افکار مثبت

مدیتیشن ،کنترل چشم،افکار مثبت

مدیتیشن ،کنترل چشم،افکار مثبتمعمولاً ما در مواقعی در بهترین حالت روحی و در شادترین وضعیت قرار می‌گیریم که نیازهایمان به بهترین نحو و در مسیری مطلوب برآورده شده باشد. وقتی کاری خلاقانه انجام می‌دهیم و یا در رابطه‌مان با طرف مقابل با مهربانی برخورد می‌کنیم، احساس می‌کنیم مفید هستیم.
به جای آن‌که اجازه بدهیم ذهنمان کنترل ما را در دست بگیرد، مثل مواقعی که دچار خشم می‌شویم، این ما هستیم که می‌توانیم با مهربانی کردن و توجه به افکارمان کنترل ذهن را در دست بگیریم و آن را به مسیر دلخواه هدایت کنیم.
مهربانی، گذشت و همدلی به ما قدرتی مافوق تصور می‌بخشد، قدرتی که ما را به بالاترین سطح انرژی می‌رساند و همه این‌ها در نتیجه داشتن افکاری مثبت است.

نتیجه مثبتی که از کنترل کردن ذهنمان توسط مثبت‌نگری و مهربانی عایدمان می‌شود این است که می‌توانیم سختی‌ها و مشکلات را از زاویه جدیدی نگاه کنیم و آنها را آسان بگیریم، و درست در جریان همین افکار مثبت است که راه حلی کاربردی برای مشکل موجود خلق می‌شود.
● مراقبه
برای شروع در جائی راحت و آرام بنشینید، چشمانتان را ببندید، دست‌هایتان را به آرامی روی پاهایتان قرار دهید و یا در وضعیتی آزاد و رها در طرفین بدنتان. بدنتان را شل کنید و تنفس منظم را آغاز کنید. با همان الگوی ۲ شماره دم و دو شماره بازدم. به مدت یک دقیقه این تنفس را انجام دهید.
خود را در حالتی تصور کنید که در جاده‌ای مشغول قدم زدن هستید، ناگهان در راه با گروهی کودک برخورد می‌کنید که مشغول توپ بازی هستند. ناگهان یکی از آنها توپ را بر می‌دارد و شروع می‌کند به فرار کردن و از جمع دور می‌شود، شما در این وضعیت با عکس‌العمل‌های متفاوتی مواجه می‌شوید.
یکی از بچه‌ها شروع می‌کند به فریاد کشیدن، دیگری شروع می‌کند به فحش و لعنت فرستادن، دیگری دنبال کودک فراری می‌دود، به او می‌رسد و با او مشغول صحبت می‌شود و از او می‌خواهد توپ را برگرداند تا همگی در کنار هم بتوانند بازی کنند و لذت ببرند.
با نگاهی به موقعیت به آسانی می‌توان فهمید کدام راه حل مؤثر واقع شد:
نه داد و فریاد کردن و نه بد و بیراه گفتن هیچ‌کدام فایده‌ای نداشتند، تنها راه حل مؤثر، صحبت کردن راجع‌به موضوع بود و این روش بود که تعادل و هماهنگی را به موقعیت برگرداند.
حال هم‌چنان که به راه خود ادامه می‌دهید با خودتان فکر کنید وقتی به خانه رسیدید و با موقعیتی مواجه شدید که باعث عصبانیتتان شد، حق انتخاب دارید و می‌توانید از روش مسالمت‌آمیز استفاده کنید و مسئله را به بهترین نحو حل کنید.
وقتی تصمیم خود را گرفتید، کم‌کم چشمانتان را باز کنید، بدن خود را کش و قوسی بدهید و راه حل جدید را در ذهن خود نگه دارید.
نگرش مثبت باعث هدایت شما به سمت افکار مثبت و راه حل‌های مثبت شده و در نهایت ملکه ذهن شما می‌شود.
منبع : مجله موفقیت

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *