مدیریت استرس: راه‌های کاهش استرس

مدیریت استرس: راه‌های کاهش استرس
بهترین راه مدیریت استرس یادگیری راهبرد‌های مقابله‌ای سالم است. شما می‌توانید از همین حالا این توصیه‌ها را به کار ببندید. یک یا دو راهکار را امتحان کنید تا بتوانید چند راهکار مناسب برای خود را پیدا کنید. این راهکارها را تازمانی انجام دهید که به عادت‌هایی تبدیل شوند که در زمان استرس سراغ آنها می‌روید. شما می‌توانید این راهبردهای مقابله‌ای را بکار ببرید تا ببینید چگونه باید به استرس پاسخ دهید.
تکنیک‌های کاهش استرس روی تسکین ذهن و بدن شما تمرکز می‌کنند.

راه‌هایی برای آرام‌سازی ذهن
بنویسید. نوشتن درباره چیزهایی که شما را اذیت می‌کنند، شاید مفید باشد. روزانه 10 تا 15 دقیقه درباره اتفاقات استرس‌زا و احساساتی که در شما به وجود می‌آورند، بنویسید. یا به فکر پیگیری استرس خود باشید. این به شما کمک می‌کند علت و میزان استرس خود را کشف کنید. با آگاهی از این عوامل شما می‌توانید راه‌های بهتری را برای مقابله با استرس خود پیدا کنید.
احساسات خود را بیرون بریزید. حرف بزنید، بخندید، گریه کنید و در زمان نیاز خشم خود را ابراز کنید. حرف زدن با دوستان، خانواده، یک مشاور یا یک روحانی درباره احساسات خود راه سالمی برای غلبه بر استرس است.

کاری را انجام دهید که از آن لذت ببرید. شاید احساس کنید که برای انجام این کارها سرتان خیلی شلوغ است. اما زمان گذاشتن برای کارهای لذت‌بخش می‌تواند به ایجاد آرامش بیشتر در شما کمک کند. در ضمن داشتن دستاوردهای بیشتر در دیگر جنبه‌های زنگی نیز می‌تواند برایتان مفید باشد. این کارها را امتحان کنید:
یک سرگرمی، مانند باغبانی
یک فعالیت ابتکاری مانند نوشتن، صنایع دستی یا هنر
مراقبت از حیوانات خانگی و بازی با آنها
کار داوطلبانه

روی زمان حال تمرکز کنید. مدیتیشن و تصویرسازی هدایت‌شده دو راه برای ایجاد تمرکز و آرامش ذهنی هستند.

تفکر و اندیشه عمیق. وقتی شما سر به جیب مراقبت فرو می‌برید، روی چیزهایی تمرکز می‌کنید که همین حالا در حال رخ دادن هستند. توجه به تنفس راهی برای ایجاد تمرکز است. کاهش استرس برمبنای اندیشه و تفکر نوعی از مدیتیشن است که در مدیریت استرس و یادگیری راه‌های بهتری برای مقابله با آن خیلی مفید است.

از تصویرسازی هدایت‌شده استفاده کنید. با کمک تصویرسازی هدایت‌شده، شما خود را در محیطی تصور می‌کنید که در رسیدن به آرامش و تسکین به شما کمک می‌کند. شما می‌توانید از نوارهای صوتی، کتاب‌ها یا یک معلم برای هدایت خود استفاده کنید.

راه‌هایی برای ایجاد آرامش جسمانی
ورزش. ورزش منظم یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت استرس است. پیاده‌روی برای شروع عالی است. حتی فعالیت‌های روزمره مانند تمیزکردن خانه یا کار روی باغچه هم می‌تواند استرس شما را کاهش دهد. تمرینات کششی می‌تواند تنش عضلانی را تسکین دهد.
تکنیک‌های ایجاد آرامش را امتحان کنید. تمرینات تنفسی، آرام‌سازی عضلانی و یوگا می‌توانند به تسکین استرس کمک کنند.
تمرینات تنفسی. این تمرین‌ها شامل تنفس چرخشی نیز می‌شوند که نوعی تنفس عمیق است.
آرام‌سازی عضلانی پیشرونده. این تکنیک تنش عضلانی را کاهش می‌دهد و با ایجاد آرامش در گروه‌های عضلانی جداگانه به طور تک به تک انجام می‌شود.
یوگا، تای چی و کی گانگ. این تکنیک‌ها ورزش و مدیتیشن را ترکیب می‌کنند. شاید در ابتدا برای یادگیری آنها به کمی تمرین نیاز داشته باشید. کتاب‌ها و فیلم‌های ویدیویی نیز مفید هستند. شما می‌توانید همه این تکنیک‌ها را در خانه انجام دهید.
همچنین می‌توانید ترکیبی از این تکنیک‌ها را امتحان کنید.
علاوه بر انجام این مهارت‌ها، شاید لازم باشد برخی تکنیک‌های دیگر کاهش استرس مانند ماساژ یا موسیقی درمانی را هم امتحان کنید.
منبع :.ariasalamat

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *