مراقبه ، خاك ، آتش و هوا

مراقبه ، خاك ، آتش و هوا
نحوه انجام مراقبه :

چهار عدد شمع روشن كنيد و آنها را روي زمين بر چهار گوشه مربعي فرضي قرار دهيد . ظرفي خاك را وسط اين مربع بگذاريد . ظرفي ديگر مملو از آب را نيز دقيقا مقابل اين ظرف قرار دهيد ، به طوري كه بتوانيد بين اين دو ظرف ، چهار زانو روبه رو شمال بنشينيد . به هوايي كه تنفس مي كنيد به عنوان عنصر چهارم توجه كنيد . يا عود بسوزانيد

نفسي عميق بكشيد و شش هايتان را از اين هوا پر كنيد . حال به شعله شمعي كه در جلوي شما واقع شده است نگاه كنيد . نيرو و قدرت آن رابر خود تصديق كنيد. به خاك نيز نگاه كنيد نيرو و قدرت آن را بر خود تصديق نماييد . اب را نيز احساس كنيد و نيرو ان را بر خود تصديق كنيد . حال تاييد كنيد كه جسم شما از اين چهار عنصر ساخته شده است .

چشمانتان را ببينديد و مراقبه را آغاز كنيد . نفسي عميق بكشيد و از هوا بخواهيد ما را از هر گونه دام ذهني برهاند . تصور كنيد اين دام ها و تله ها ، در مقابل چشمانتان قرار گرفته اند . محو شدنشان را مشاهده كنيد .

دوباره نفسي عميق بكشيد . به آب بگوييد و شما را از شر احساسات و عواطف منفي برهاند و بخواهيد تا پالايشتان كند . خود را تجسم كنيد كه در آن شناوريد و به زير آب حركت مي كنيد. ببينيد كه احساسات منفي تان به سوي آب روانه و در آن گم مي شوند.

كپه كوچكي خاك را مجسم كنيد كه بر آن بوته كوچك آتش قار دارد . احساس كنيد كه هوا ، زندگي را به درون شعله هاي آتش تغذيه مي كند . تبديل شدن به آب به بخار را مشاهده كنيد. ببينيد كه تمامي اين عناصر با يكديگر عمل و شما را نيز تغذيه مي كنند و كالبد هاي پنج گانه تان را در هماهنگي و تعادل قرار مي دهند .

در كمال خضوع و فروتني ، از اين عناصر چهارگانه براي شما شفايي ارزاني داشته اند سپسگزاري كنيد .

توانايي انها را در نظر آوريد . آتش را در مقتدرترين شكلش مجسم كنيد و صداي پروردگار را از ميان شعله هاي آن بشويد. آب را به صورت اقيانوس دريا و رودهايي تصور كنيد كه قسمت هاي مختلف زمين را از هم جدا مي كنند و يك بار ديگر اين شكل از قدرت پروردگار را بشناسيد . هر يك صدايي دارند. به پيامي كه هر يك از آنها به شما ارسال مي كنند ، گوش فرا دهيد .

زمين كه و دره هايش ، همين طور بادهايي كهدر ان مي وزند را نيز تجسم كنيد . زيبايي پروردگار را كه در آنها متجلي شده است ببينيد و به آواز و پيامي كه برايتان مي فرستند ، توجه داشته باشيد .

دانيد كه اين قدرت و زيبايي كه مي بينيد در همين عناصري هستند كه به شما همراهند . اين قدرت و توان و زيبايي را همچون يكي ارثيه ارزشمند بپذيريد.

از اين عناصر كه با شما يكي شده اند ، متشكر و ادامه حمايت آنان را خواهان باشيد . چشمانتان را باز كنيد . با ملايمت خاك ، هوا ، آب و شعله هاي آتش را لمس كنيد .

كاملا هوشيارانه ، از پروردگار خويش به خاطر اين شفا سپاسگزاري كنيد .

سه تا از شمع هاي روشن را خاموش كنيد و يكي از آنها را در مكاني اكن نگه داريد تا شعله وربماند . كاسه هاي آب و خاك را نيز در دو طرف آن با احترام و تواضع قرار دهيد . بعدا مي توانيد ، شمع را خاموش كنيد و ظرف هاي آّ و خاك را نيز به جاي خود باز گردانيد.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *