مشخصات کلی توپاز

مشخصات کلی توپاز

تا پیش‌ از رنسانس، در اروپا هر سنگ‌ زرد رنگی‌ را توپاز می ‌نامیدند (سنگ‌ پریدوت‌ را هم یك‌ نوع‌ توپاز می‌دانستند). توپاز ( TOPAZ ) از واژه‌ توپازیوس‌ كه‌ نام‌ جزیره‌ای‌ در دریای‌ سرخ‌ است‌ گرفته‌ شده‌ و در زبان‌ یونانی‌ معنای‌ جست‌ و جو كردن‌ می ‌دهد. این‌ سنگ‌ سمبل‌ وقار و ابهت،‌ و نشانه‌ شادی‌ و موفقیت‌ است.

مصری‌ها سنگ‌ توپاز را سمبل‌ خورشید می‌ دانند. یونانی‌ها نیز معتقدند این‌ سنگ‌ به‌ انسان‌ نیرویی‌ خاص‌ می‌ دهد و طلسم‌ و جادو را باطل‌ می ‌كند. حتی‌ در گذشته‌ بر این‌ باور بودند كه‌ اگر كسی‌ این‌ سنگ‌ را همراه‌ داشته‌ باشد از نظرها دور می ‌ماند. رومی‌ها اعتقاد داشتند كه‌ توپاز هوش‌ و وفاداری‌ را افزایش‌ می ‌دهد. به‌ علاوه، آنان‌ پودر این‌ سنگ‌ را در شربت‌ حل‌ می کردند و برای‌ درمان‌ خونریزی‌ و آسم‌ از آن‌ استفاده‌ می ‌كرده‌اند. از پودر آن‌ برای‌ درمان‌ و التیام‌ سوختگی‌ و زخم‌های‌ شدید نیز بهره‌ می‌ برده‌اند. حتی‌ در مواردی‌ به‌ عنوان‌ پادزهر استفاده‌ می‌ شده‌ است. توپاز در برزیل‌ نشانه‌ و سمبل‌ دندان پزشكان‌ است.

خواص درمانی توپاز

این سنگ انرژی حیاتی بدن را افزایش می دهد وسازمان بدن راتنظیم و فعال می کند. استفاده ازتوپاز طلایی و قرار دادن آن برروی چاکرای خورشیدی برای رفع بیماریهای کبدی و پوستی بسیار موثر است و علاوه برتقویت غدد فوق کلیه وتنظیم آن، برای تسکین دردهای ناحیه پشت وستون فقرات فایده دارد. این سنگ متابولیسم بدن رادرحالت تعادل قرارمیدهد وبرای درمان چاقی ویالاغری کاربرددارد.

همچنین توپاز سبب خلاقیت و خودباوری، شادابی روح و بهتر شدن خلق و خو میشود و برای درمان افسردگی و بیخوابی موثراست. این سنگ آرامبخش و الهامبخش است و فواید خوبی برای خلاقیت هنرمندان دارد. قراردادن آن برروی چاکرای گلو سبب تقویت صدا و رفع گرفتگی آن و التهابات گلو میشود. همچنین این سنگ غده هیپوفیز و اعصاب را تقویت می کند و به سردردهایی که منشا عصبی دارند مانند”میگرن” کمک فراوانی می نماید.
منبع :khavasgoharha

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *