مصرف آب به كاهش وزن كمك می كند

مصرف آب به كاهش وزن كمك می كند
افراد بهتر است تا حد امكان به جای هر نوشیدنی دیگر، آب سالم و پاكیزه نوشیده و روزانه به مقدار كافی یعنی 6 تا 8 لیوان آب بنوشند.

مصرف آب به کاهش وزن کمک می کند، افراد اگر گرسنه هستند سعی کنند شکمشان را با آب پر کنند زیرا آب حاوی هیچ میزان کالری یا چربی نیست و ثابت شده است که گرسنگی را نیز برطرف می کند همچنین یک لیوان آب متابولیسم بدن شما را نیز افزایش می دهد.

از آنجا که همه عملیات های بدن به آب نیاز دارند، بدیهی است که وقتی کم آب بخورید همه چیز در بدنتان کندتر پیش می رود آب بیشتر باعث بالا بردن متابولیسم می شود که این هم به نوبه خود کالری سوزی می کند.این متخصص تغذیه ادامه داد: خطرات كم آبی بدن بسیار جدی است و می تواند باعث ایجاد یبوست، اختلالات عصبی، دردهای مفصلی و حتی مرگ شود كه می توان با خوردن آب از ابتلا به این بیماری ها پیشگیری كرد.

نوشیدنی هایی مانند قهوه و چای جایگزین خوبی برای آب نیست زیرا ادرارآور بوده و باعث دفع آب بدن نیز می شود.گفتنی است، آب یکی از مهمترین عناصر در غضروف، نرمه استخوان و مایعی که در اطراف مفاصل وجود دارد، است وقتی میزان کافی از آب در این ناحیه وجود داشته باشد، اصطکاک کمتری دراطراف مفاصل به وجود می آید و احتمال ابتلا به ورم مفاصل نیز کمتر می شود.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *