مغز افراد شاد چگونه است

مغز افراد شاد چگونه است
مغز و تمام اعضای بدن با حالات روحی رابطه مستقیم دارند در همین زمینه تحقیقاتی انجام شده است که نتیجه ی آن تفاوت فوق العاده مغز افراد شاد با سایر افراد را نشان می دهد.

به تازگی محققان کالیفرنیا در آمریکا طی یک تحقیق جدید فعالیت های مغزی بیش از بیست کمدین مشهور را مورد مطالعه قرار داده اند تا به تفاوت فعالیت های مغزی افراد شوخ طبع با سایرین بپردازند.

تحقیقات و مطالعات محققان نشان می دهد که بخشی از مغز افراد شوخ طبع در زمان بذله گویی و شوخ طبعی نسبت به سایرین که دارای چنین خصوصیتی نیستند، فعال تر می شود.

اگر چه روند بذله گویی یا موضوعی که مطرح شده خنده دارتر و مضحک تر باشد در نتیجه فعالیت های مغزی این نقطه نیز بیشتر می شود.اسکن های مغزی انجام شده انتشار ماده ای به نام «opioids» را نشان می دهد که این تاثیر بیشتر در مناطق مغزی جسم مخطط (Ventral striatum) دیده شده است. (جسم مخطط از انواع مختلفی از نورون ها مانند نورون های گابارژیک و کولینرژیک تشکیل شده است.)

در واقع این اولین باری نیست که محققان و روانشناسان از تغییر رفتار انسان ها به فعالیت متفاوت مغزی در آنها پی می برند. چندی پیش در تحقیقات مجزایی که در همین دانشگاه صورت گرفته بود، مشخص شد که در زمان بروز استرس و تنش های فکری فعالیت بخش هایی از مغز تغییر می کند تا بتواند آسیب به حافظه و فعالیت های مغزی را به حداقل برساند.

باید گفت که در مطالعه دیگری نیز به اثبات رسیده بود که مغز انسان قادر به انتشار موادی است که می تواند در کاهش دردهای فیزیکی و عاطفی نقش داشته باشد.

در حقیقت انتشار ماده شیمیایی به نام «Opioid» در زمان پریشانی و دردهای عاطفی و روحی نیز بیشتر می شود اما این موضوع در حالی است که هنوز مکان دقیق انتشار این مواد شناسایی نشده است.
منبع:namnak

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *