مغناطیس درمانی

مغناطیس درمانی

مغناطیس درمانیمغناطیس درمانی!؟ شیوه مغناطیس درمانی، چندی است در پربیننده‌ترین سایت‌ها به عنوان روش مؤثری جهت کاهش درد تبلیغ شده و اکثرا از تصویر ورزشکاران معروف نیز جهت تبلیغ این متد استفاده می‌شود.
بسیاری از پزشکان و فیزیوتراپیست‌ها معتقدند: تبلیغاتی که در خصوص «مغناطیس درمانی» و تاثیر آن در کاهش درد در اینترنت رایج شده، صحت ندارد. به گزارش ایسنا، به نقل از British medical journal ، شیوه مغناطیس درمانی، چندی است در پربیننده‌ترین سایت‌ها به عنوان روش مؤثری جهت کاهش درد تبلیغ شده و اکثرا از تصویر ورزشکاران معروف نیز جهت تبلیغ این متد استفاده می‌شود

رواج‌دهندگان شیوه مغناطیس درمانی معتقدند، با قراردادن تکه‌ای magnet یا آهن‌ربا بر عضو دردناک یا ناحیه صدمه‌دیده می‌توان درد را برطرف کرد و نیازی به مراجعه به پزشک نیست؛ با این حال اکثر پزشکان با این روش مخالفند و می‌گویند آهن‌ربا مطلقا قدرت تخفیف درد را ندارد. پروفسور «لئونارد فاین گلد» درخصوص این شیوه توضیح می‌دهد: حتی اگر آهن‌ربا تاثیری در کاهش درد داشته باشد، این تاثیر به قدری اندک است که نمی‌توان به آن تکیه کرد و توصیه به بیماران جهت خرید انواع گردنبند، دستبند و مچ‌بند آهن‌ربایی، تنها شیوه‌ای جهت کسب درآمد است.
وی خاطرنشان می‌کند: سایت‌ها و افرادی‌ که سعی در ترویج روش مغناطیس درمانی دارند، ادعا می‌کنند نیازی نیست برای درمان درد به پزشک مراجعه شود و تنها می‌توان با به کار بردن انواع شیوه‌های نوین خود درمانی با درد مقابله کرد. وی در نهایت ضمن هشدار در خصوص استفاده خودسرانه از چنین متدهای نوینی که هنوز اساس علمی برای آنها پیدا نشده، تاکید می‌کند: بسیاری از دردهای حاد اگر سرسری گرفته شده و توسط پزشک درمان نشوند عاقبت سوئی برای بیمار در پی خواهند داشت.
منبع :ویستا

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *