نتيجه كار نيك

نتيجه كار نيك

خلبان نيروي هوايي لهستان، رُمان تورسكي ، در حال پرواز بر فراز آسمان آلمان بود كه ناگهان هواپيمايش به علت نقص فني مجبور به فرود اضطراري شد. او هواپيمايش را به تعميرگاه فرستاد و براي يك شب در هتل اقامت كرد.

صبح روز بعد، وقتي از اتاقش بيرون مي‌آمد، مرد كوچك اندامي در حاليكه مي‌دويد، با او برخورد كرد. رمان تورسكي ناراحت شد؛ اما وقتي به چهره آن مرد نگاه كرد، متوجه شد كه او به شدت ترسيده است.

آن مرد فرياد زد: «گشتاپو! گشتاپو!» رمان تورسكي متوجه شد كه پليس مخفي آلمان به دنبال اوست و او مي‌خواهد از دست آنها بگريزد. او فوراً آن مرد را داخل اتاق خود هل داد و زير تخت مخفي كرد.

 

چند لحظه بعد، ماموران گشتاپو وارد اتاق تورسكي شدند و از او سوالاتي كردند. چون او به ماموران گشتاپو متعجب نگاه مي‌كرد و زبان آنها را نمي‌دانست، ماموران سريع از اتاق او خارج شدند.

تورسكي به آن مرد پيشنهاد داد كه همراه او به ورشو برود. او نيز پذيرفت و هر دو با هم به سمت ورشو پرواز كردند. براي اينكه پليس لهستان نيز در جستجوي آن مرد بود، تورسكي او را كمي قبل از رسيدن به فرودگاه در مزرعه‌اي پياده كرد تا گرفتار نشود.

چند ماه بعد، جنگ جهاني دوم به راه افتاد و لهستان به اشغال آلمان نازي درآمد. تورسكي به انگلستان رفت و به نيروي هوايي اين كشور ملحق شد. از آنجا كه او بسيار شجاع و بي‌باك بود، به يك قهرمان تبديل شد. او در طول جنگ چندين هواپيماي دشمن را ساقط كرد. سرانجام، هواپيماي او توسط دشمن هدف قرار گرفت و سقوط كرد. او را نيمه جان از لاشه هواپيما بيرون آوردند و به بيمارستان بردند. پزشكان به زنده‌ماندن او اميد نداشتند و با ترديد او را عمل كردند.

روز بعد روزنامه‌ها، خبر سقوط تورسكي را منتشر ساختند و تورسكي در حال كما بود.

وقتي او به هوش آمد، مرد كوچك اندامي با چشمهاي درخشان، در مقابل چشمهايش ظاهر شد.

آن مرد از تورسكي پرسيد: «قهرمان، مرا مي‌شناسي؟ من همان كسي هستم كه چند سال قبل نجاتش دادي. امروز صبح، از طريق روزنامه ها مطلع شدم كه در حال كما هستي و با مرگ فاصله‌اي نداري. اين بود كه فوراً آمدم تا اگر كاري از دستم ساخته است، انجام دهم».

تورسكي پرسيد: «چه كاري از دست تو ساخته است؟!»

آن مرد پاسخ داد: «من يكي از بهترين جراحان مغز هستم و گمان مي‌كنم كه به ياري خدا بتوانم تو را به زندگي بازگردانم».

چند روز بعد، تورسكي توسط دوستش تحت عمل جراحي مغز قرار گرفت و سلامت خود را دوباره به دست آورد.

هرچه كني به خود كني                            گر همه نيك و بد كني!

 

 

منبع " کتاب غذای روح ۲ با ترجمه دکتر آرام "

انتشارات تجسم خلاق

www.aram24.ir

 

 

 

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *