نحوه استفاده سوزن در اين طب

نحوه استفاده سوزن در اين طب
در این شیوه درمانی پزشک با واردنمودن سوزنهای استریل ظریف و یکبارمصرف از جنس استریل در سطح بدن (بسته به موضع از زیر پوست تا بافت چربی و حداکثر تا عضله)، با به حرکت درآوردن جریان الکترومغناطیسی (Qi) موردنیاز برای کارکردن صحیح سلولها و بافتهای بدن، از یکسو انباشتگی و انسداد Qi را برطرف می‌کند و از سوی دیگر کمبود انرژی حیاتی را در ارگانها و مسیرهای مربوط به آنها در سراسر بدن، درمان می‌کند.

سوزنهای مورد استفاده در این طب بسیار ظریف است و به همین دلیل معمولا باعث احساس درد نمی‌شود. البته گاهی در منطقی از سطح بدن که انباشتگی Qi وجود داشته باشدة ممکن است احساس درد ملایم یا سوزش در محل واردکردن سوزن احساس شود که ظرف چندثانیه به احساس خوشایندی از گرما، جریان، آرامش و رهایی تبدیل شود.

طب سوزنی دانش دقیق و حساب شده‌ای برای تاثیرگذاری بر تولید، فرآیند، ذخیره سازی، توزیع و عملکرد انرژی حیاتی در ارگانیسم انسانی است. طب سوزنی کمک می‌کند تا تعادل Qi در بدن به وضعیت مطلوب بازگردد و از طریق استقرار در وضعیت پایدار چنین تعادلی، فرد می‌تواند تجربه هماهنگی با کل هستی که همان تعریف اصلی سلامت می‌باشد را تجربه کند.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *