نوع دوم ساختار: “کودک”

نوع دوم ساختار: “کودک”
ما هر نوع تجربیات انباشته شده از دوران کودکی شخص را به عنوان بخشی از محتوای حالت نفسانی”کودک” او تعریف میکنیم.

برای طبقه بندی میلیونها خاطره راههای گوناگون متعددی وجود دارد. یک روش ساده برای این کار گروه بندی آنها بر اساس سن شخص در زمان اتفاق آنهاست. بعضی از نویسندگان تحلیل رفتار متقابل،به خصوص فانیتا انگلیش ،همین کار را انجام داده است.

اغلب اوقات،ما حالت نفسانی “کودک” را از نقطه نظر ساختاری به بخش های مختلف تقسیم می کنیم. دلیل این مسئله بسیار ساده است. زمانی که یک کودک بودم در همان موقع حالات نفسانی “والد” ،” بالغ” و “کودک” را دارا بودم.

هر کودکی دارای نیازها و تمایلات اساسی و اولیه است. (“کودک”) . و هر کودکی در مورد اینکه بهترین روش برای ارضای این نیازها چیست خیالپردازیهایی دارد(“والد”) ،همچنین هر کودکی دارای مهارتهای شهودی برای حل مسئله می باشد(“بالغ”)

برای نشان دادن این وضعیت ها داریره های کوچکتری را که نشان دهندۀ “والد”، “بالغ” و ” کودک” می باشد در داخل دایرۀ بزرگتری که نشان دهندۀ حالت نفسانی”کودک” است،ترسیم می کنیم.

این سه بخش داخل حالت نفسانی را اصطلاحا و_1 ،ب-1 و ک_1 می گوئیم. کل حالت نفسانی “کودک” در نوع دوم الگوی ساختاری ک_2 نامیده می شود.
منبع :abli2.persianblog

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *