نکاتی برای ثروتمند شدن

چندین هشدار و مشاهدات نهایی

بسیاری از افراد این ایده را به باد تمسخر می‌گیرند که قانون دقیقی به نام ثروتمند شدن وجود دارد. با داشتن این تصور که منابع ثروت محدود است، آنها پافشاری می‌کنند که مؤسسات اجتماعی و دولتی پیش از آنکه تعداد قابل توجهی از افراد بتوانند قدرت مالی مناسب را برای ورود به آنها پیدا کنند باید تعطیل شوند.

 

اما این مسئله صحت ندارد.

درست است که دولت‌های موجود عوام و توده مردم را در فقر نگه داشته‌اند، اما این مسئله به این دلیل اتفاق می‌افتد که توده مردم به شیوه‌ای مشخص و قطعی فکر و عمل نمی‌کنند.

اگر عوام و توده مردم به تدریج شروع به حرکت به سوی پیشرفت کنند همانطور که در این کتاب شرح آن رفت، نه دولت‌ها و نه نظام‌های صنعتی هیچکدام نمی‌توانند مانع از انجام این کار شوند. همه نظام‌ها باید برای سازگاری با جنبش‌ها و حرکت‌هایی که خواهان پیشرفت هستند تغییر کنند و اصلاح شوند.

اگر مردم دارای ذهن پیشرفته و مترقی باشند و به این ایمان برسند که می توانند ثروتمند شوند و با این هدف مشخص به سمت جلو حرکت کنند که ثروتمند شوند، هیچ چیز نمی‌تواند احتمالا آنها را در فقر نگه دارد.

افراد ممکن است در هر زمان و تحت حاکمیت هر دولتی وارد شیوه مشخص و قطعی انجام کارها شوند و خود را ثروتمند کنند. و هنگامی که  تعداد قابل توجهی از افراد تحت حاکمیت هر دولتی دست به انجام چنین کاری بزنند آنها باعث می شوند تا آن نظام به گونه‌ای اصلاح شود و تغییر کند که راه برای پیشرفت دیگران باز شود.

 

هر چقدر افرادی که از راه رقابت ثروتمند می‌شوند بیشتر باشد، وضعیت بدتری برای سایر اقشار یک جامعه به وجود می‌آید و بالعکس هر چقدر افرادی که از راه خلاقیت ثروتمند می‌شوند بیشتر باشد، فضا و جو بهتری برای دیگر طبقات جامعه به وجود خواهد آمد.

رستگاری اقتصادی عموم مردم را می‌توان از طریق ترغیب کردن تعداد زیادی از افراد یک جامعه به عمل کردن به شیوه‌های علمی که در این کتاب مطرح شده است و ثروتمند کردن آنها به دست آورد.

این افراد پس از ثروتمند شدند راه و شیوه ثروتمند شدن را به دیگران نیز نشان خواهند داد و با اعتماد به نفس و ایمانی که از طریق این فرایند کسب کرده‌اند به آنها روحیه زندگی حقیقی را خواهند بخشد.

با این حال، در حال حاضر کافی است که این حقیقت را بدانید که نه دولتی که تحت حاکمیت آن شما زندگی می‌کنید و نه نظام سرمایه داری یا هیچ نوع رقابتی نمی‌تواند مانع از ثروتمند شدن شما شود. هنگامی که وارد عرصه خلاقانه فکر شوید شما از همه این چیزها به راحتی عبور خواهید کرد و شهروند پادشاهی دیگری خواهید شد.

اما به یاد داشته باشید که افکار شما باید در عرصه کشف و خلاقیت حفظ شود. شما هرگز حتی برای یک لحظه هم نباید منابع موجود در جهان را محدود فرض کنید یا در سطح اخلاقی رقابت عمل کنید.

هر زمان که به شیوه‌های قدیمی تفکر وارد شدید، خود را بلافاصله تصحیح کنید. زیرا هنگامی که شما در ذهن رقابتی خود قرار دارید، کمک و مساعدت خداوند متعال را از دست خواهید داد.

زمان خود را در طول روز به برنامه ریزی درباره چگونگی برآورده کردن نیازهای آینده خود صرف نکنید. البته این امر یک استثنا نیز دارد و آن زمانی است که به برنامه ریزی درباره خط مشی‌های کلی و مهمی در برنامه‌های آینده خود می‌پردازید که بر اعمال امروز شما تأثیر می‌گذارند. شما باید فقط به انجام  کارهای امروز خود به شیوه‌ای کاملا موفق فکر کنید و نه به مشکلاتی که ممکن است فردا بر سر راه شما ظاهر شود. شما باید برای مشکلات فردای خود در همان فردا تصمیم گیری کنید.

 

خود را به فکر کردن درباره سوالاتی مشغول نکنید که به این موضوع می‌پردازند که چگونه می‌توانید موانع پیش روی خود را در عرصه  تجارت از راه بردارید. اما زمانیکه احساس می‌کنید برای اجتناب از این موانع و غلبه کردن بر آنها نیاز به تغییر مسیر امروز خود دارید آستین‌ها را بالا بزنید و دست به کار شوید.

صرف نظر از اینکه یک مانع چقدر ممکن است بزرگ باشد و برای شما مشکل ایجاد کند، اما شما خواهید فهمید که اگر در مسیر مشخص و محکمی گام بردارید هر چقدر که به آن مانع نزدیک می‌شوید آن مانع از سوی شما دور می‌شود و یا راه حلی برای خلاصی از آن پدید خواهد آمد و در نتیجه شما به راحتی آن مانع را از پیش پای خود خواهید برداشت.

منبع " کتاب چگونه ثروتمند شویم ؟ با ترجمه استاد آرام "

انتشارات تجسم خلاق

www.aram24.ir

 

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

4 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *